menade såklart att hästarna är 175, inte ryttarna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mamman till min är knappt 160 cm och han är nu som 4-åring närmare 180 cm. Men jag hoppas jag har mätt fel och att han "bara" är ca 176-177. Han skulle bli min lilla tanthäst.Precis! Men mamman är liten så jag hade hoppats på lagom haha. Men han kommer bli så snygg så.
Jo det ska gå att se ngnstans, vet att det filmades iaf.Falsterbo-tävlingarna går bara på TV då SVT sänder eller? Det finns ingen chans att se unghästdressyren? Har letat lite men hittar inget.
Falsterbo-tävlingarna går bara på TV då SVT sänder eller? Det finns ingen chans att se unghästdressyren? Har letat lite men hittar inget.
Tack för svar efter mer research så var det en timmes resa med bra vägar! Har bokat in så jag får rida programmet två gånger också så det blir något utav det@Itzyditzy Jag va i veckan iväg på en pay and ride, en timmes enkel resa. En halvtimme till hade jag lätt kunnat åka. Min häst står bra i transporten och 1,5 h enkel resa är inte så jättelångt. Jag hade inte åkt så långt för en pay and jump, men som du skriver finns det inte så många pay and ride och då får man passa på
Vi passade på att testa på Msv c1 på pay and ride:n. Hade skitdålig uppladdning, hästen har inte varit rolig hemma i padddocken och jag har inte haft tid att åka någon annan stans och träna. Så jag hade väldigt låga förhoppningar.
Men på plats visar sig ju hästen vara den tävlingshäst han faktiskt är och är fin som tusan på framridning. Han hade nog saknat tävlingar lite
68,66% fick vi, det va första gången jag red programmet. Missar i två längningar då han inte riktigt orkar än och lite taktinslag i skritten men annars flöt det mesta på. Nu vågar jag nog anmäla till en riktig tävling med Msv c1
Jag förstår dig, har samma problem med min häst. Är jättesvårt att få bra betesgång när man har lättfödda hästar. Har dessutom en unghäst som behöver stora ytor och mycket mat, medan de två vuxna hästarna ständigt behöver bantas.Det är verkligen ingen dans på rosor det här med ridning. Jag ska iväg på pay and ride på söndag(!!!) och min tjockis till häst blev släppt i fel hage en dag och hans mage ser ut därefter.. han ser ut som ett dräktigt sto! Sadeln åker fram flera decimeter vilket skapar obehag och han vägrar lätta i handen och vartannat galoppsprång innehåller en och annan bockning och spark..
Kan man snabbbanta en häst?
Tänkte iallafall ut och gå med honom långa promenader varje dag nu. Provade att ha honom ute bara halva dagen men då fick han spel. Hoppas det blir lite bättre med promenad iallafall!
Jag förstår dig, har samma problem med min häst. Är jättesvårt att få bra betesgång när man har lättfödda hästar. Har dessutom en unghäst som behöver stora ytor och mycket mat, medan de två vuxna hästarna ständigt behöver bantas.
Endast några timmars bete per dygn fungerar, resten av tiden i nerbetad hage med halm upptill.
Nån som vet om det är något EM för U25 i år? Är det i Göteborg eller är det "bara" kringklasser?
Åh tack! Undrar vilka vi skickar dit? Aachen-gänget tro?Det i Göteborg är kringklasser. Har för mig att jag läst att U25 EM är i Österrike?
Edit: http://inside.fei.org/fei/events/championships/dressage/u25-2017
Det där gäller nog för halvblod också, i alla fall mitt .Läste på Hippson igår där en av deras experter fått frågor om fånghäst och bete. Hon nämnde bla att i en studie hade de ett gäng welshponnier på bete, på tre timmar (!) fått i sig hela sitt dagsbehov...