Jag skrev ju för ett tag sedan att jag hade bestämt mig för sadel. Den skulle bara ändras om lite... Tror ni den passade sen?
Precis som du förutspådde Mackan, så passade den inte. Den åker fram, värre än någon annan sadel jag ens provat tidigare. Provade svanskappa, gick bra i skritt och trav men i galopp blev hästen mäkta sur när det drog i svansen så hon sparkar bara och det fungerar inte.
Hörde av mig till förmedlaren (som dock inte är säljare, jag köpte av privatperson) och hon säger att jag ska rida med svanskappa i skritt och trav tills sadeln formar sig efter hästen (den är nyomstoppad).
Men jag är inte jättesugen på det. Jag behöver ju rida även i galopp? hade en tävling till här planerad och kan ju inte bara rida i skritt o trav fram till dess...
Bör jag be förmedlaren sälja min sadel igen? jag kan inte lämna tillbaka den tyvärr.
Nästa vecka ska jag försöka komma iväg med min gamla sadel (som ligger mycket bättre men stoppningen är helt slut) och få den omstoppad sen kör jag med den istället.