Dressyrsnack 17

Har fått in en till rehabhäst i stallet, en supersöt liten PRE-fröken som är sååå lik Barb! Samma kloka blick och tom samma lilla vita fläck på överläppen. Däremot har denna en pannlugg att dö för😍
20241027_183346.webp

Klippt både Dio och Zacke ikväll och det blir ridskoleklippning i år🙈. Det är inte särskilt snyggt men det känns bra att hålla ryggen varm och det går fort och smidigt att klippa!Visa bifogad fil 155819

Jag klippte min häst idag också 😁

Gjorde dock ngn slags halvklippning, kan ta en bild imorgon. Klippte lix halva halsen, för vill försöka skippa halstäcke helt i vinter 🤔 trots lösdrift, får se om jag klarar de, hästen gör de säkert 😂

Det har bara blivit så men passar mig väldigt bra😁. Har inte annonserat mer än i en PRE-grupp och i mina egna kanaler. Nästa vecka kommer dock en swb som ska stå på box i minst en månad sen är stallet fullt🤩!

Men har du eget stall igen? Trodde du flyttade och inackorderade dina hästar. Jag har uppenbarligen inte fattat att även det var ett eget stall 😅

Men har du eget stall igen? Trodde du flyttade och inackorderade dina hästar. Jag har uppenbarligen inte fattat att även det var ett eget stall 😅
Hyr stallet så har det helt för mig själv. Är stallet där jag stod i fem år innan jag flyttade till mitt lilla stall. Ägaren på gården har haft importverksamhet med irländare men de slutade med det i vintras. De vill inte ha inackorderingar och folk på gården men iom att vi känner varandra blev detta en riktigt bra deal för alla!

IMG_20241029_134733.webp

Tog en lite snabb bild i Hagen nu för å visa halsen iaf, jag hoppas hon överlever utan halstäcke så här, men annars kan man ju typ låta de växa ut nu och klippa lite mindre på halsen vid nästa klippning 🤔

Visa bifogad fil 155861

Tog en lite snabb bild i Hagen nu för å visa halsen iaf, jag hoppas hon överlever utan halstäcke så här, men annars kan man ju typ låta de växa ut nu och klippa lite mindre på halsen vid nästa klippning 🤔
Mina går också på lösdrift och har aldrig halstäcke trots full klippning på halsen.
Jag har inte vågat testa halstäcke alls, för jag tänker att halsbandet med transpondern ska komma under och inte fungera, men det verkar det göra, eller?

https://www.instagram.com/reel/DBrgfBlo_lp/?igsh=MTBudDVrM3ZxeDV4YQ== vi fick sambon att filma lite igår. Tyvärr är ryttaren lite tjock 🤣 (och tröja under jackan som inte direkt såg smickrande ut på film såg jag i efterhand) och timingen blir sådär. Inte alls vårt bästa pass igår. Vänster bak är hennes svagaste bit. Detta är från ett år sen :https://www.instagram.com/reel/Cx0XEn9o6HJ/?igsh=MXdhaDlwZXpmc3JjYw==

Märker även att det blir mycket saliv när vi ger godis under ridpasset så funderade på att köpa ett bettlöst träns o rida på. Vi har haft stora bekymmer med att hitta rätt bett o detta är det hon fungerar bäst på i nuläget. Har väl drömmar om tävling men känns låååångt bort i nuläget så tänker att då kan vi väl lika väl köra bettlöst istället. Jag har en kapson som rids på ibland. Men har svårt att hålla redo på tyglarna när hästen är lite väl pigg som hon är i början av passen nu
Som syns på videon så tycker hon att gallop arbetet är tufft o vill då gå ner i trav. Men jag bad henne ta några extra språng så det inte blir att hon direkt tar av galop såfort det blir lite jobbigt utan att hon faktiskt måste jobba på lite 😊 ser också själv att jag har en del att jobba på som vanligt 🙈

Mina går också på lösdrift och har aldrig halstäcke trots full klippning på halsen.
Jag har inte vågat testa halstäcke alls, för jag tänker att halsbandet med transpondern ska komma under och inte fungera, men det verkar det göra, eller?

Jodå de har funkat iaf hela förra vintern ☺

De låter betryggande! Avskyr halstäcke verkligen även om prinsessan gillar de, speciellt när de regnar 😂

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
566
Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
783
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
11 681
Dressyr Är det någon som använder balansplattor till sin häst och kan rekommendera vilken sort man borde ha?
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 098
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar