Dressyrsnack 17

Jag hade en rolig dag igår när jag fick upp minnen från Instagrams händelser som visade sig vara på två år (plus att jag hade lagt upp ett klipp i år) på trav i höger varv :D

Det är samma häst (såklart) och ryttare (jag) och han är vuxen på alla filmerna (10 år 2022, dvs 12 år nu. Själv har jag inte åldrats 😎) och gick LA:3 redan 2022 på fina procent (kring 66% i snitt) och gjorde det även i år (tävlade inte alls 2023, hade trassel med en hovböld den sommaren så hela säsongen försvann)

Det är alltså en liten känsla av att det inte händer så mycket.
Men då är det extra kul få upp dessa filmer, där jag heller inte gör så mycket spännande utan det är trav bara. Fast nog SER man ändå att det händer rätt mycket med ”bara” mer ridning? ❤️

Så nu är jag jättepepp och tror att om ytterligare två år ska det synas ännu mer skillnad 💪

Jag hade en rolig dag igår när jag fick upp minnen från Instagrams händelser som visade sig vara på två år (plus att jag hade lagt upp ett klipp i år) på trav i höger varv :D

Det är samma häst (såklart) och ryttare (jag) och han är vuxen på alla filmerna (10 år 2022, dvs 12 år nu. Själv har jag inte åldrats 😎) och gick LA:3 redan 2022 på fina procent (kring 66% i snitt) och gjorde det även i år (tävlade inte alls 2023, hade trassel med en hovböld den sommaren så hela säsongen försvann)

Men då är det extra kul få upp dessa filmer, där jag heller inte gör så mycket spännande utan det är trav bara. Fast nog SER man ändå att det händer rätt mycket med ”bara” mer ridning? ❤️

Så nu är jag jättepepp och tror att om ytterligare två år ska det synas ännu mer skillnad 💪

Jag tycker absolut man ser skillnad 🙌 Vilken fin blondie till häst du har! 😄

För er med blåstångest kommer lite mardrömsmaterial nu! 🫣

I ena hörnet 10m från ridbanan - presenning över vedbod. Idag var den lugn.
Diagonalt över ridbanan, 15m från staketet - rivningsobjekt. Med plåttak. Oftast blåser det nog åt ”rätt” håll. Men idag stod det trasiga plåttaket och halvslog i byvindarna. 🙃
Världens snällaste 4 åring bryr sig inte. Hon spände till en gång men inte mer.
Longerade Nova som var jättespänd häromdagen när det blåste men idag jättefin!💕 drog järnet vid första plåtsmällen, lite spänd sen men släppte det helt.

Jag är van att hålla i mig när det knäpper i ridhusväggen🤣

Tränade lite galoppfattningar. Är så sugen att starta LC:1 på pay and ride om 3 veckor. Ska se om jag kan få någon med mig och lär kolla att det är ok att rida lätt…

IMG_0011.webp

För er med blåstångest kommer lite mardrömsmaterial nu! 🫣

I ena hörnet 10m från ridbanan - presenning över vedbod. Idag var den lugn.
Diagonalt över ridbanan, 15m från staketet - rivningsobjekt. Med plåttak. Oftast blåser det nog åt ”rätt” håll. Men idag stod det trasiga plåttaket och halvslog i byvindarna. 🙃
Världens snällaste 4 åring bryr sig inte. Hon spände till en gång men inte mer.
Longerade Nova som var jättespänd häromdagen när det blåste men idag jättefin!💕 drog järnet vid första plåtsmällen, lite spänd sen men släppte det helt.

Jag är van att hålla i mig när det knäpper i ridhusväggen🤣

Tränade lite galoppfattningar. Är så sugen att starta LC:1 på pay and ride om 3 veckor. Ska se om jag kan få någon med mig och lär kolla att det är ok att rida lätt…

Visa bifogad fil 155878

Känns som hela byggnaden kommer blåsa in i paddocken 😅

https://www.instagram.com/reel/DBrgfBlo_lp/?igsh=MTBudDVrM3ZxeDV4YQ== vi fick sambon att filma lite igår. Tyvärr är ryttaren lite tjock 🤣 (och tröja under jackan som inte direkt såg smickrande ut på film såg jag i efterhand) och timingen blir sådär. Inte alls vårt bästa pass igår. Vänster bak är hennes svagaste bit. Detta är från ett år sen :https://www.instagram.com/reel/Cx0XEn9o6HJ/?igsh=MXdhaDlwZXpmc3JjYw==

Märker även att det blir mycket saliv när vi ger godis under ridpasset så funderade på att köpa ett bettlöst träns o rida på. Vi har haft stora bekymmer med att hitta rätt bett o detta är det hon fungerar bäst på i nuläget. Har väl drömmar om tävling men känns låååångt bort i nuläget så tänker att då kan vi väl lika väl köra bettlöst istället. Jag har en kapson som rids på ibland. Men har svårt att hålla redo på tyglarna när hästen är lite väl pigg som hon är i början av passen nu
Som syns på videon så tycker hon att gallop arbetet är tufft o vill då gå ner i trav. Men jag bad henne ta några extra språng så det inte blir att hon direkt tar av galop såfort det blir lite jobbigt utan att hon faktiskt måste jobba på lite 😊 ser också själv att jag har en del att jobba på som vanligt 🙈
Jag tycker det hänt massor sedan jag såg er senast! Bra jobbat!❤

Men wow vilken underbar hast, och fin ridning! Tycker absolut att det har hant mycket, men i mina ogon sag det i och for sig ratt fantastiskt ut redan 2022 ;)

Jag tycker absolut man ser skillnad 🙌 Vilken fin blondie till häst du har! 😄
När jag pratar med de som inte kan så mycket häst (jag har två stora fuxar med vita tecken, ganska lika varandra för en okunnig) så kallar jag honom oftast ”blondinen” för det är tydligt och enkelt att se ❤️
Älskar de där färgerna, en riktig liten Barbie häst 😍 och nog den första häst jag gärna skulle ha matchat färger och trixat med (men det är helt emot min uppfattning om mig själv som mer praktisk än prydlig ;) så jag försöker ignorera alla sådana tendensers

Tack snälla ❤️

Men wow vilken underbar hast, och fin ridning! Tycker absolut att det har hant mycket, men i mina ogon sag det i och for sig ratt fantastiskt ut redan 2022 ;)
Tack ❤️❤️❤️
Haha ja jag tyckte han var grymt bra 2022 😅 och vi hade världens bästa tävlingssäsong. Så jag har nog senaste åren känt att vi tappat lite mot hur det var då men nu inser jag ju att jag nog höjt kraven ännu mer istället 🙃

Älskar den här hästen, han är så HIMLA SNÄLL och en riktig dröm att rida. Vill vill vill göra rätt, är ambitiös och känslig och har sån servo på allt. En sån där häst man önskar att alla fick rida för han gör det himla lätt för mig som pilot.

När jag pratar med de som inte kan så mycket häst (jag har två stora fuxar med vita tecken, ganska lika varandra för en okunnig) så kallar jag honom oftast ”blondinen” för det är tydligt och enkelt att se ❤️
Älskar de där färgerna, en riktig liten Barbie häst 😍 och nog den första häst jag gärna skulle ha matchat färger och trixat med (men det är helt emot min uppfattning om mig själv som mer praktisk än prydlig ;) så jag försöker ignorera alla sådana tendensers

Tack snälla ❤️

Verkligen en Barbie häst! himla gulligt! 😍 är precis som du ganska praktiskt lagd och matchar sällan. De e dessutom dyrt om allt ska matcha 🙄 Jag matchar på min höjd med schabraket och mina ridbyxor 😂

Red en sån riktig barbie Fux på försvaret ett tag, han var så otroligt söt för den ljusa manen. Han var dock väldigt nätt och petite när han kom så de var nästan man trodde de va ett sto 😅 tur han har biffat på sig lite vad jag vet 😁

Jag har äntligen suttit upp på hontasdjuret igen 😍 hon var lite fundersam först över vad jag gjorde. Men sen när det koppla att jag faktiskt satt på och skulle rida så var hon med på noterna. Vi jobbade i skritt i ca 30min och jag vet inte vem som var lyckligast. Det märktes att hon hade saknat det här :heart tänkte köra på att rida en dag och tömköra nästa och sen vila en dag. Vi travar när vi tömkör men tänkte vänta ett par veckor innan jag lägger in det uppsuttet.

Igår tränade vi dressyr hemma, jag o fyraåringen, och förra träningens oenigheter var som bortblåsta! 🙏🏻
Och hon var jättefin! Börjat jobba lite nedsuttet i traven och med galoppfattningar! Hoppas vi kan tävla lite nästa år 😊

Idag red vi ut själva, första gången. Travade och galopperade uppför en lååång backe med svagt lut. Jätteduktig, jättesnäll❤️

satt upp själv på Nova och skrittade runt på banan lite. Hon förstår ju inget än, men skrittade och svängde snällt. 🤣 behöver lite mer påskjut från backen än.

IMG_0024.webp

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
566
Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
783
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
11 681
Dressyr Är det någon som använder balansplattor till sin häst och kan rekommendera vilken sort man borde ha?
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 098
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar