Då kanske jag vågar testa med halstäcke när det är sånt där riktigt pissväder!
Perfekt då möts vi på vägen, jag kommer nog sätta hals på vid massa regnväder och storm också såklart men kommer i de stora hela undvika det ☺
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då kanske jag vågar testa med halstäcke när det är sånt där riktigt pissväder!
Jag hade en rolig dag igår när jag fick upp minnen från Instagrams händelser som visade sig vara på två år (plus att jag hade lagt upp ett klipp i år) på trav i höger varv
Det är samma häst (såklart) och ryttare (jag) och han är vuxen på alla filmerna (10 år 2022, dvs 12 år nu. Själv har jag inte åldrats ) och gick LA:3 redan 2022 på fina procent (kring 66% i snitt) och gjorde det även i år (tävlade inte alls 2023, hade trassel med en hovböld den sommaren så hela säsongen försvann)
Det är alltså en liten känsla av att det inte händer så mycket.
Men då är det extra kul få upp dessa filmer, där jag heller inte gör så mycket spännande utan det är trav bara. Fast nog SER man ändå att det händer rätt mycket med ”bara” mer ridning?
Så nu är jag jättepepp och tror att om ytterligare två år ska det synas ännu mer skillnad
Förra året testade jag den här klippningen, och nu blev det den igen, trots att vi blev lite mobbade för hennes ”stjärtlapp”.
Visa bifogad fil 155853
För er med blåstångest kommer lite mardrömsmaterial nu!
I ena hörnet 10m från ridbanan - presenning över vedbod. Idag var den lugn.
Diagonalt över ridbanan, 15m från staketet - rivningsobjekt. Med plåttak. Oftast blåser det nog åt ”rätt” håll. Men idag stod det trasiga plåttaket och halvslog i byvindarna.
Världens snällaste 4 åring bryr sig inte. Hon spände till en gång men inte mer.
Longerade Nova som var jättespänd häromdagen när det blåste men idag jättefin! drog järnet vid första plåtsmällen, lite spänd sen men släppte det helt.
Jag är van att hålla i mig när det knäpper i ridhusväggen
Tränade lite galoppfattningar. Är så sugen att starta LC:1 på pay and ride om 3 veckor. Ska se om jag kan få någon med mig och lär kolla att det är ok att rida lätt…
Visa bifogad fil 155878
Nä, det blir för mycket päls kvar.Ve och fasa! Pälsen på rumpan ska ju gå i linje med Schabrakklippningen
Jag tycker det hänt massor sedan jag såg er senast! Bra jobbat!❤https://www.instagram.com/reel/DBrgfBlo_lp/?igsh=MTBudDVrM3ZxeDV4YQ== vi fick sambon att filma lite igår. Tyvärr är ryttaren lite tjock (och tröja under jackan som inte direkt såg smickrande ut på film såg jag i efterhand) och timingen blir sådär. Inte alls vårt bästa pass igår. Vänster bak är hennes svagaste bit. Detta är från ett år sen :https://www.instagram.com/reel/Cx0XEn9o6HJ/?igsh=MXdhaDlwZXpmc3JjYw==
Märker även att det blir mycket saliv när vi ger godis under ridpasset så funderade på att köpa ett bettlöst träns o rida på. Vi har haft stora bekymmer med att hitta rätt bett o detta är det hon fungerar bäst på i nuläget. Har väl drömmar om tävling men känns låååångt bort i nuläget så tänker att då kan vi väl lika väl köra bettlöst istället. Jag har en kapson som rids på ibland. Men har svårt att hålla redo på tyglarna när hästen är lite väl pigg som hon är i början av passen nu
Som syns på videon så tycker hon att gallop arbetet är tufft o vill då gå ner i trav. Men jag bad henne ta några extra språng så det inte blir att hon direkt tar av galop såfort det blir lite jobbigt utan att hon faktiskt måste jobba på lite ser också själv att jag har en del att jobba på som vanligt
Men wow vilken underbar hast, och fin ridning! Tycker absolut att det har hant mycket, men i mina ogon sag det i och for sig ratt fantastiskt ut redan 2022Jag hade en rolig dag igår när jag fick upp minnen från Instagrams händelser som visade sig vara på två år (plus att jag hade lagt upp ett klipp i år) på trav i höger varv
Det är samma häst (såklart) och ryttare (jag) och han är vuxen på alla filmerna (10 år 2022, dvs 12 år nu. Själv har jag inte åldrats ) och gick LA:3 redan 2022 på fina procent (kring 66% i snitt) och gjorde det även i år (tävlade inte alls 2023, hade trassel med en hovböld den sommaren så hela säsongen försvann)
Det är alltså en liten känsla av att det inte händer så mycket.
Men då är det extra kul få upp dessa filmer, där jag heller inte gör så mycket spännande utan det är trav bara. Fast nog SER man ändå att det händer rätt mycket med ”bara” mer ridning?
Så nu är jag jättepepp och tror att om ytterligare två år ska det synas ännu mer skillnad
Jaaa rädd få halva plåttaket i huvetKänns som hela byggnaden kommer blåsa in i paddocken
Åh tack det var långt ifrån bästa känslan på det passet men tycker också det har hänt mycket med henne. Hoppas med tiden att kunna få in lite mer power i galoppen o traven så det kommer till sin rättJag tycker det hänt massor sedan jag såg er senast! Bra jobbat!❤
När jag pratar med de som inte kan så mycket häst (jag har två stora fuxar med vita tecken, ganska lika varandra för en okunnig) så kallar jag honom oftast ”blondinen” för det är tydligt och enkelt att seJag tycker absolut man ser skillnad Vilken fin blondie till häst du har!
TackMen wow vilken underbar hast, och fin ridning! Tycker absolut att det har hant mycket, men i mina ogon sag det i och for sig ratt fantastiskt ut redan 2022
När jag pratar med de som inte kan så mycket häst (jag har två stora fuxar med vita tecken, ganska lika varandra för en okunnig) så kallar jag honom oftast ”blondinen” för det är tydligt och enkelt att se
Älskar de där färgerna, en riktig liten Barbie häst och nog den första häst jag gärna skulle ha matchat färger och trixat med (men det är helt emot min uppfattning om mig själv som mer praktisk än prydlig så jag försöker ignorera alla sådana tendensers
Tack snälla
Hur stor är hon?Nya lilla hästen är så himla söt! Första passet på töm ikväll. Maja riden första gången efter behandling och vilken skillnad! Gudars så glad jag är att ha möjligheten att faktiskt jobba med hästar nu, det är så himla roligt.
Visa bifogad fil 155938
Kanske 154-155? Ganska liten.Hur stor är hon?