Dressyrsnack 17

Maja blev friskförklarad idag, så himla glad att min känsla stämde🤩
20241105_134652.webp

Min häst har stått i drygt två månader typ pga operationer och komplikationer för mig. Han har väl gått 2-3 pass. Har fått svar att det inte finns en invärtes tumör som de först trodde. Så från ev palliativ vård har ändå resten känts som lottovinst. Kommer få immunterapi som jag inte vet mer om hur jobbigt det blir än. Men SÅ lättad iaf! 🥳
Hoppas må så bra att jag kan träna iaf min egen.
Han var så himla fin innan vi fick lägga ner. Så det är lite deppigt att han rasat ihop i kroppen nu när han stått. Men jag slipper iaf fundera på vad jag ska göra med honom om jag ska dö. Den var inte lätt iom drakbeteende som tydligen finns kvar mot andra. 🐉 Trodde nästan en stund att han blivit hur enkel som helst av ålder innan det visade sig. 😅
Även jag har fluffat till mig ännu mer av att sitta och uggla.🙄
Så det är väl bara att när jag får snart ta tag i att jobba igenom hans issues som inte mår så bra av att inte jobba rätt. Så far sambon fixa lite när vi jobbat någon vecka.
Hoppas, hoppas må så jag kan köra på!
Han med som stod längst in i boxen när jag höll fram tränset igår och han direkt satte fart mot det och höll på att inhalera även pannbandet innan han hunnit stanna typ. 😍
Visa bifogad fil 156301
Men ÅH så skönt med positivt besked!!!!
Hoppas på att ni snart 'är tillbaka'. 💪

Min häst har stått i drygt två månader typ pga operationer och komplikationer för mig. Han har väl gått 2-3 pass. Har fått svar att det inte finns en invärtes tumör som de först trodde. Så från ev palliativ vård har ändå resten känts som lottovinst. Kommer få immunterapi som jag inte vet mer om hur jobbigt det blir än. Men SÅ lättad iaf! 🥳
Han var så himla fin innan vi fick lägga ner. Så det är lite deppigt att han rasat ihop i kroppen nu när han stått. Men jag slipper iaf fundera på vad jag ska göra med honom om jag ska dö. Den var inte lätt iom drakbeteende som tydligen finns kvar mot andra. 🐉 Trodde nästan en stund att han blivit hur enkel som helst av ålder innan det visade sig. 😅
Så det är väl bara att när jag får snart ta tag i att jobba igenom hans issues som inte mår så bra av att inte jobba rätt. Så far sambon fixa lite när vi jobbat någon vecka.
Han med som stod längst in i boxen när jag höll fram tränset igår och han direkt satte fart mot det och höll på att inhalera även pannbandet innan han hunnit stanna typ. 😍
Visa bifogad fil 156301
Åh vilken lättnad. Även om resan framåt nog inte kommer vara en dans på rosor så är det ju en resa med positivt mål :heart

Fille jobbar på men är inte skitnöjd över att det är vintersäsong, han gillar verkligen inte det... Han har även varit lite ledsen för att hans sambo stått i sjukhage så han har varit ENSAM (med grannar på båda sidor och sjukhagen i fråga typ 20m från hans hage), men nu är hon tillbaka i hagen och ordningen återställd.
I helgen flyttar en kompis sin häst till vårt stall och det ska bli så himla roligt :D

såg fram emot träning nästa vecka men vågade inte anmäla mig i god tid eftersom hon skadar sig hela tiden🤣
Nu har hon skorv på hela magen som kliar🙈 vet inte om de är nått fel på allihopa, för nu ser man minsta ansats till obehag de visar och Nova kliar sig ju jämt 😅
Hann inte anmäla iallafall. Får träna hemma😊

Men salesylvaselin?? Har de haft i guld eller vad? 769kr för 210gr. Har en gammal tub som kostade väl 70kr?

Suck, Barka är halt. Fanns en liten svullnad höger fram förra veckan, kunde inte se nån hälta då. Sen blev jag sjuk och har inte kunnat kolla henne förrän idag, men fick rapport att hon igår stått emot på lektionen. Eftersom jag skulle rida för tränare idag tog jag ner henne och bad om hjälp att kolla henne och det fanns en liten frambenshälta. Tydligen hade hon slagit i sig själv på lektion förra tisdagen, men det blev en miss där den instruktören trodde jag fått den informationen.

Tid på måndag på kliniken.

Suck, Barka är halt. Fanns en liten svullnad höger fram förra veckan, kunde inte se nån hälta då. Sen blev jag sjuk och har inte kunnat kolla henne förrän idag, men fick rapport att hon igår stått emot på lektionen. Eftersom jag skulle rida för tränare idag tog jag ner henne och bad om hjälp att kolla henne och det fanns en liten frambenshälta. Tydligen hade hon slagit i sig själv på lektion förra tisdagen, men det blev en miss där den instruktören trodde jag fått den informationen.

Tid på måndag på kliniken.
Håller tummarna att det är något enkelt.

Håller tummarna att det är något enkelt.

Tack. Vet inte om det kan bli typ ett "blåmärke" av ett islag eller om det lär vara en senskada. Google blir man ju lätt nervvrak av. Svullnaden är i alla fall inte direkt under knäet utan lite nedanför och går inte hela vägen ner heller.

Visa bifogad fil 156301

Herregud så skönt att det var positiva besked!

Tack. Vet inte om det kan bli typ ett "blåmärke" av ett islag eller om det lär vara en senskada. Google blir man ju lätt nervvrak av. Svullnaden är i alla fall inte direkt under knäet utan lite nedanför och går inte hela vägen ner heller.
De kan få ”blåmärke” och även överben, mycket beror på vart de slår sig och hur de slår sig. Hoppas hon snart är bra igen!

De kan få ”blåmärke” och även överben, mycket beror på vart de slår sig och hur de slår sig. Hoppas hon snart är bra igen!

Tack, jag hoppas verkligen på blåmärke. :heart Ringde kliniken igen och kollade om de fanns någon chans de kunde komma ut tidigare, men det var fullbokat resten av veckan. Känner mig så usel som inte gick på magkänsla och ställde av henne direkt förra veckan, får hoppas att jag inte förvärrat prognosen alltför mycket om det skulle vara en senskada.

Dressyrträning med Ärtis idag 😍
Var ju där i helgen på Halloween-hoppning, min tränare idag. Hon såg inte särskilt trög ut i hoppningen 😆
Nej, hon är snabb och glad 😁

Red i lilla ridhuset idag, där måste jag jobba lite hårdare med den förvända, jag blir lite långsam ibland. Ärtan är väldigt lydig och gör precis det jag ber om så jag behöver verkligen vara med och rida ordentligt 😅
Men supernöjd som alltid!
Tränaren berömde henne massor som alltid. Ärtan utstrålar verkligen nöjdhet, så kul med en häst som vill jobba och är lika positiv oavsett vad vi gör ❤️

Livade upp med lite färg 🩷
20241106_110815.webp

Usch, nervös, blev veterinärtid idag istället för måndag, så nu ska vi snart hämta transport. Hoppas verkligen på nåt blåmärke eller annan ytlig svullnad, men gillar inte placeringen på svullnaden även om jag inte upplever den som stor.
Skönt att det blev tidigarelagt! Är också ofta nervös inför veterinärtider, har hänt att jag knappt kunnat sova på hela nätterna innan om jag är väldigt orolig. Men bättre att få veta så snart som möjligt!

Den skadan hade min förra häst. Kom tillbaka till fullt jobb.

Jag har förstått att prognosen är oftast god, även på en äldre häst. Så jag hoppas vi tillhör dessa. Det är mest det praktiska som gör att det snurrar i huvudet på mig just nu. Vi har ju bara haft henne varannan dag och så har hon jobbat på ridskolan varannan, så det blir ju tuffare så sätt. Men det får ju lösa sig på något sätt. Jag tänker ju inte säga tack och hej och ta bort henne, hon mår inte dålig av att inte jobba.

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
616
Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
816
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 475
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
12 968
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar