Skönt att höra att det strävas åt rätt håll på vissa ställen i alla fall.
Men det kommer väl alltid att finnas 'mossiga gamla motvalls-människor' även om de kommer att få det svårare och svårare att få anhängare... Är vi fler som uppmärksammar det (TACK
@Fiorano!!) ju färre kommer de att bli med tiden.
Sitter vi bi så kommer det att ta ett tag men står vi upp och säger NEJ så snabbas förhoppningsvis processen på.
Utöver det så skulle jag önska lite tankar kring följande.
Ffa från er som har/har haft lite äldre hästar. Jag har aldrig tidigare haft en häst över 16 och min fyller ju 17 nästa år.
Jag är ju extremt nojig och inkännande vad gäller henne och sedan hon fick känning från halsen (har en gammal fraktur/löst benfragment)sensommar 2023 så har hon till och från känts liiite udda att rida fram. Såklart ingen hälta utan bara inte helt jämn i mekaniken (känns mest från vänster bog/halsbas). Det värmer ur fort och sen är hon som vanligt.
Men efter att jag klippte benen på henne så känns/ser hon helt knas ut ffa i första galopperna. Efter ett tag är hon som en miljon att rida och finare än nånsin och jag fattar typ ingenting.
En teori är att det tar ett tag för henne att värma upp senor/ligament i benen samt att hon ju börjar bli lite äldre.
För jag tycker verkligen inte att en häst som har ont nånstans borde gå så där bra... Stadig i formen, mjuk i munnen, lösgjord, luftig och lyhörd. Nog för att hon är en fighter men nånstans brukar ju smärtan lysa igenom.
Sen kan jag tillägga att mina tränare inte ser någon som helst avvikelse på hästen...