Jag drog plåstret idag. VI har ju jobbat på bytena ett år ungefär så nu var det dags för MsvB. Mirre gillar att byta, men han gillar inte att vänta på hjälpen. Vi hade en lite stökig dag. Planen var att han skulle sovit inne men jag skulle inte starta för än typ 12 så då fick han sova ute. Han var rätt trött tyvärr. Och jag började gå in mina ridstövlar i veckan och kände att huden i vristen var lite känslig. Hade hunnit rida fram ungefär 10 min innan jag kände att det brände som blödande sår. Jag rider så mkt jag kan med benen så nu blev jag mest studsandes ovanpå. Med en häst som bytte lite som han kände för.
Väl inne på banan blev det lite blygsamt och tassande, men vi låg ändå på 66 % innan det var dags för bytena. Det var som att han sa: På det första gäller det, på det andra smäller det, på det tredje gör jag det. Studsandes framåt utan att komma ihåg att byta. Så det blev tvåor på bytesmomenten, och jag tappade styrningen haha. Ett rent och fint byte i uppridningen också, så var vi nere på 57 %. Men jag är nöjd ändå. För jag kände på mig igår att det skulle bli så här. Han var precis samma när jag försökte jogga honom igår. Då var det bara lek och bus och fokuset var helt borta. Vi fick sjuor där jag tyckte att vi skulle ha det och mer därtill.
Nu är debuten i klassen gjord och förhoppningsvis går det framåt härifrån.
Väl inne på banan blev det lite blygsamt och tassande, men vi låg ändå på 66 % innan det var dags för bytena. Det var som att han sa: På det första gäller det, på det andra smäller det, på det tredje gör jag det. Studsandes framåt utan att komma ihåg att byta. Så det blev tvåor på bytesmomenten, och jag tappade styrningen haha. Ett rent och fint byte i uppridningen också, så var vi nere på 57 %. Men jag är nöjd ändå. För jag kände på mig igår att det skulle bli så här. Han var precis samma när jag försökte jogga honom igår. Då var det bara lek och bus och fokuset var helt borta. Vi fick sjuor där jag tyckte att vi skulle ha det och mer därtill.
Nu är debuten i klassen gjord och förhoppningsvis går det framåt härifrån.