Dressyrsnack 17

Jag drog plåstret idag. VI har ju jobbat på bytena ett år ungefär så nu var det dags för MsvB. Mirre gillar att byta, men han gillar inte att vänta på hjälpen. Vi hade en lite stökig dag. Planen var att han skulle sovit inne men jag skulle inte starta för än typ 12 så då fick han sova ute. Han var rätt trött tyvärr. Och jag började gå in mina ridstövlar i veckan och kände att huden i vristen var lite känslig. Hade hunnit rida fram ungefär 10 min innan jag kände att det brände som blödande sår. Jag rider så mkt jag kan med benen så nu blev jag mest studsandes ovanpå. Med en häst som bytte lite som han kände för.

Väl inne på banan blev det lite blygsamt och tassande, men vi låg ändå på 66 % innan det var dags för bytena. Det var som att han sa: På det första gäller det, på det andra smäller det, på det tredje gör jag det. Studsandes framåt utan att komma ihåg att byta. Så det blev tvåor på bytesmomenten, och jag tappade styrningen haha. Ett rent och fint byte i uppridningen också, så var vi nere på 57 %. Men jag är nöjd ändå. För jag kände på mig igår att det skulle bli så här. Han var precis samma när jag försökte jogga honom igår. Då var det bara lek och bus och fokuset var helt borta. Vi fick sjuor där jag tyckte att vi skulle ha det och mer därtill. :)

Nu är debuten i klassen gjord och förhoppningsvis går det framåt härifrån.

Jag tävlade i går. LB:2 på 65.667%. Ändå ganska nöjd. Bättre bjudning och flyt än förra gången.

Sen har jakten på den perfekta dressyrsadeln fortsatt. Provade en Amerigo CC och en Vega igår. De var inget för mig.
I dag var jag på en provning med Prestige/Renaissance. Började med Renaissance. Väldigt lite sadel om än skön, men Stella var inte övertygad. Sen provade vi Prestige D1 och D2. Jag gillade D2 bättre men Stella var fortfarande inte helt nöjd.
Sen provade vi en Melody och då minsann. Stella kom upp i fronten, längde ut halsen och blev mycket bättre i kontakten. Jag gillade den också efter att vi bytte till mindre knästöd och vinklade dem.
Så då är frågan vilken bank jag ska råna? :confused: Det är en ny modell som knappt finns begagnat.

Vet inte om jag någonsin sett mig själv så ofta på film som nu?😁
Ny film idag iaf. Väldigt nöjd med hästen. Inte så mkt stret och typ inget bråk, utan positiv och gör verkligen sitt bästa😍

https://www.instagram.com/reel/C8SgrapuPxW/?igsh=MTJkcXV3MjQwYjk0eg==

IMG_0885.webp

Vet inte om jag någonsin sett mig själv så ofta på film som nu?😁
Ny film idag iaf. Väldigt nöjd med hästen. Inte så mkt stret och typ inget bråk, utan positiv och gör verkligen sitt bästa😍

https://www.instagram.com/reel/C8SgrapuPxW/?igsh=MTJkcXV3MjQwYjk0eg==

Visa bifogad fil 147539
Så kul att ni är igång igen!!

Vi hade säsongspremiär igår och red en MSVB:1. Tänkte det var en lagom nivå att lägga sig på då vi inte varit ute sedan okt.
Hästen var lite trött men kom ändå igång bra på framridningen. Men på banan blev hon som en sniiiiigel och jag hade inget att rida på. Så allt blev ju långt och mellanmjölk och jag hade NOLL känsla. Men vi segade oss runt utan större fadäser. Tydligen såg det inte så hemskt ut som det kändes för vi lyckades skrapa ihop 65.33% vilket gav en fjärdeplats.
Jag har inte vågat kolla på filmen än... 🙄

Såg idag att det var premier till placerade och att få tillbaka anmälningsavgiften på 450(!) spänn är ju inte helt fel.

Bifogade filer

• IMG-20240616-WA0011.webp
    IMG-20240616-WA0011.webp
    284,9 KB · Visningar: 45

Vi hade säsongspremiär igår och red en MSVB:1. Tänkte det var en lagom nivå att lägga sig på då vi inte varit ute sedan okt.
Hästen var lite trött men kom ändå igång bra på framridningen. Men på banan blev hon som en sniiiiigel och jag hade inget att rida på. Så allt blev ju långt och mellanmjölk och jag hade NOLL känsla. Men vi segade oss runt utan större fadäser. Tydligen såg det inte så hemskt ut som det kändes för vi lyckades skrapa ihop 65.33% vilket gav en fjärdeplats.

Såg idag att det var premier till placerade och att få tillbaka anmälningsavgiften på 450(!) spänn är ju inte helt fel.
Grattis!

Grattis!

Har funderat på premier och hur det funkar, jag ska ha vunnit premier/anmälningsavgiften tillbaka på en (eller två?) tävlingar i vår, men jag har inte sett några pengar. Var kommer det tillbaka? 🤔

Grattis!

Har funderat på premier och hur det funkar, jag ska ha vunnit premier/anmälningsavgiften tillbaka på en (eller två?) tävlingar i vår, men jag har inte sett några pengar. Var kommer det tillbaka? 🤔

Brukar komma på TDBn om man betalat där i alla fall. Men många klubbar har kanske gått ifrån det nu?

Grattis!

Vet du, jag tänkte exakt samma sak. "Undrar hur det funkar" 😅
Jag anmäler ju via TDB (går det ens att anmäla på annat sätt nu för tiden?)och swishar 'allt'.

Vet du, jag tänkte exakt samma sak. "Undrar hur det funkar" 😅
Jag anmäler ju via TDB (går det ens att anmäla på annat sätt nu för tiden?)och swishar 'allt'.
Precis, jag swishar med.
Jag gick in och kollade och jag har vunnit två "anmälningsavgift tillbaka" men har inte fått några avgifter tillbaka 🤷‍♀️

Jag har anmält återbetalningskonto och jag fick från Strömsholm sex dagar efter tävlingen var avslutad, det står som en BG-inbetalning, men jag ser ingen annan info som gör att jag skulle kunna identifiera inbetalningen, om jag inte känt igen summan.

Väldigt dumt för jag tyckte det systemet var bra. Nu glömmer jag alltid bort betaldagarna.🙄

Det gör jag också. Hela tiden. Fattar inte varför de inte skickar ut ett mail med påminnelse typ dagen innan eller nåt. Nu får man ett mail efteråt, att min anmälan är återtagen, det hjälper ju inte alls. 🙄

Det gör jag också. Hela tiden. Fattar inte varför de inte skickar ut ett mail med påminnelse typ dagen innan eller nåt. Nu får man ett mail efteråt, att min anmälan är återtagen, det hjälper ju inte alls. 🙄
@fio också. Det var det där lilla problemet att förbundet inte fick agera bank. Det var inte bara olämpligt, utan också ganska olagligt. Även om det var bekvämt för oss..

Jag tog upp med förbundet på mötet i höstas att det borde vara som förut, att man stod kvar som obetald. Men fick inget gehör för det

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
649
Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
837
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 829
Senast: Amanda_F
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 168
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar