Dressyrsnack 17

Nu är prognosen
lör: 16,6 mm
sön: 25,6 mm

Får ta med simfötter.... Men som du säger, inga insekter!
Jag funderar på att stryka mig…

IMG_3275.webp

Ska inte sticka under stolen med att man alltid är nervös när anmälan öppnar till vår sommardressyr om folk ska anmäla sig. Förr var det ju pang så hade man 700 starter och reserver. Absolut att folk droppar av men man hade alltid tryck.

Nuför tiden är det ju inte alls samma tryck och jag vet att vid betaldagen kommer det falla bort.

Men är väldigt glad att folk anmäler till oss! Nu är vi uppe i 200 anmälda så hoppas folk fortsätter anmäla!

Ser väldigt mycket fram emot tävlingen i år och hoppas att regnperioden dragit över så sommarn är tillbaks v29 ✨🎉

Haha fyfan vad det regnade på tävlingen idag. Kavajen var så det gick att vrida ur den…:rofl:
Fille tyckte inte det var så roligt att springa med regn i ansiktet och banan blev tung, så bjudningen var inte den bästa. Men vi skrapade ihop 65,395% så helt ok ändå! Jag håller tummarna att tävlingen flyttas in imorgon, det hade varit skönt 😅

Ska inte sticka under stolen med att man alltid är nervös när anmälan öppnar till vår sommardressyr om folk ska anmäla sig. Förr var det ju pang så hade man 700 starter och reserver. Absolut att folk droppar av men man hade alltid tryck.

Nuför tiden är det ju inte alls samma tryck och jag vet att vid betaldagen kommer det falla bort.

Men är väldigt glad att folk anmäler till oss! Nu är vi uppe i 200 anmälda så hoppas folk fortsätter anmäla!

Ser väldigt mycket fram emot tävlingen i år och hoppas att regnperioden dragit över så sommarn är tillbaks v29 ✨🎉
Vi är jättenöjda med ca 170 starter över två dagar nu i helgen! Inte så tokigt för en liten norrlandsklubb och vi har flera ponnyekipage långväga ifrån.

Dio var duktig idag! Spänd såklart och då blir han blyg och trycker uppåt. Men han gjorde allt och första bytet blev tom rent. Hade vi inte strulat till inridningen så hade vi varit över 60%! 59.6% är ändå ett stort fall framåt från förra årets 55%. Samma klass imorgon för honom! I berått mod trotsar jag alla vädergudar och anmälde Zacke till MsvB5 också😅. Typisk idé som känns bra hemma i soffan kvällen innan😁.

Jättestolt över Fagers fodervärd som idag gjorde sina första starter på dressyrbanan. Och Fager är inte ett dugg tacksam, rider du inte korrekt så gör han inte ett steg i onödan. Det har varit en resa för henne att gå från ridskoleridning till att kunna rida med säte och ben och hitta ett läge där hon får ihop honom. Men idag funkade det superbra! 66% och en seger i LB:2 med lättridning och sedan 66.5% och en andraplats (samma poäng som ettan) i LB:2 så stolt över henne som red sin bästa ridning hittills just idag!

Ja alltså det är rätt ordentligt blött redan. Pölarna på kortsidorna syns inte på bilden och prognosen blir typ bara sämre😅.Visa bifogad fil 147004
Jag hade ju tänkt anmäla mig till eran tävling, men hade lite dåligt med pengar så blev sen och klasserna var fulla. Och så är jag ju utan bil också. Men är ändå ganska glad att jag aldrig anmälde mig, jag har stukat foten rejält och kan inte rida (eller jag kan åka häst en liten stund) och vädret lockar ju inte heller! Men tråkigt gör jag gillar era tävlingar och jobbar tyvärr på nästa. Heja er som kämpar på i dag!

Hade ett superbra pass i ridhuset igår! Börjar ana vad som bråkat den senaste tiden när jag bara fått till det halvbra. Jag tror att jag så gärna vill hitta tillbaka till den där superkänslan att jag forcerar passen och att det därför går sämre istället. Igår var jag noga med att ha ett mer neutralt mindset (det blir lite som det blir) och då hittade vi tillbaka igen🤩

Även glad att hon inte varit sådär ultrareaktiv som hon var på träningen. Reagerade några gånger men igår hade jag henne bättre ”i ramen” och då räcker det med att lirka lite med innertygeln för att avstyra. Duktig häst!

Har förövrigt även bokad privatlektion i hoppning med ny tränare. Fy fan vad dyrt hoppträning är jämfört med dressyr. Det tar verkligen emot att betala mer för hoppträning än för mina vanliga dressyrlektioner, men har bestämt mig för att satsa lite på Nellys hopputbildning så får helt enkelt bara betala och se glad ut😅
Om allt känns bra med den här tränaren kanske vi kan vara med på gruppträning sen, lite billigare iaf..

Både bra och dålig dag för mina vita i geggan på tävlingsbanan. Med Dio gjorde jag en missbedömning och tog på mig sporrar vilket gjorde honom mycket mer spänd. Fortfarande blyga skolor men bättre ryggning idag och idag var högerbytet rent men inte vänster. 57.5% av en rätt hård Int-domare är fullt godkänt för mig. Bästa idag var att öd på framridningen höll på att tappa hakan när jag gjorde ett travlängning-vilken skillnad det är ropade hon🤩! Fick även 6.5 på längningen i programmet som då var mer försiktig, med kommentaren JÄMN TAKT. Alltså det är en sån win eftersom jag under åren med Dio fått så så många kommentarer om att han är halt. Vi blev dessutom placerade i cupen och vann en stor fin rosett❤️
20240609_195620.webp

Zacke var inte så nöjd med mig idag😅. Mitt mål var att han skulle ta min skänkel och att jag skulle kunna ändra på honom och helst kunna få till bytena. Första målet lyckades, andra not so much. Han var så ful och dök direkt i inridningen. När jag lyfte upp honom blev han dramatisk och vi hade lite meningsskiljaktigheter in i första öppnan som hamnade i staketet. Bytena blev mest orena men åtminstone bättre på hjälpen. Såg på filmen att jag skulle galopperat långsammare, då hade jag nog fått fler rena byten.

Resten är jag faktiskt nöjd med! Ordentligt med längningar i både trav och galopp, han kom tillbaka fint i alla upptag och skrittade energiskt.

Domaren var tuff för alla idag och våra skolor tyckte hen saknade mycket böjning och vi fick 5or på alla typ. Så det med en felridning för jag la en volt och alla orena byten så blev det 53%😂. Har nog aldrig varit så nöjd med känslan och samtidigt tyckt att den låga % var helt rimlig. Bitvis så känns han faktiskt som en miljon.

Och titta så sportig han ser ut när han använder magmusklerna!
Screenshot_20240609_170115_Gallery.webp

Dressyrtant har ridit hopplektion idag!😁
Nelly var SÅ glad och pepp! Bara det gör hela grejen hur rolig som helst. Var en för oss ny tränare, kändes väldigt bra👍

Jag kör som vanligt på någon slags skräckblandad förtjusning. Håller för glatta livet i min halsrem och skriker ibland högt när vi kommer tokigt och när hon tar i som om hindret vore enormt och inte typ 40 cm😅🤣

IMG_0841.webp

Dressyrtant har ridit hopplektion idag!😁
Nelly var SÅ glad och pepp! Bara det gör hela grejen hur rolig som helst. Var en för oss ny tränare, kändes väldigt bra👍

Jag kör som vanligt på någon slags skräckblandad förtjusning. Håller för glatta livet i min halsrem och skriker ibland högt när vi kommer tokigt och när hon tar i som om hindret vore enormt och inte typ 40 cm😅🤣

Visa bifogad fil 147101
Tycker du är jättemodig 😁. Jag bävar liksom för WE-hindret och det får vara max 50 cm😅. Ringde tom och frågade senast så det inte var ett "läskigt" hinder🙈.

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
649
Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
837
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 704
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 168
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar