Dressyrsnack 17

Barka verkar också ha bestämt sig för att man ska vara superpigg på sommaren, vilket jag inte riktigt känner igen sen tidigare. Men det verkar som jag har en nöjd häst i alla fall. :)

Mätte henne idag med viktmåttband och det var ingen större skillnad mot för innan de började gå i gräshage, vilket förvånade mig. Magen är ju betydligt större, fast kanske inte just där man mäter. 🤔

Jobbigt med en sån snedtändning. Håller tummarna att det bara var tillfälligt hjärnsläpp.
Jag hade ju en häst en period som var helt otittig för saker hon såg och förstod, men såg hon inte till 100% vad det var hon såg/hörde så reagerade hon väldigt starkt och ballade ur så hon nästan välte sig själv i panik.
Ja ibland är det säkert något liknande för Nelly, särskilt om det plötsligt dyker upp något bakom henne som hon inte uppmärksammat. Och ibland är det bara högst oklart🤷‍♀️
Tycker du är tuff som sitter kvar och fortsätter rida, även passivt sitta kvar är att sitta kvar - inte säker att jag hade gjort samma :angel: :nailbiting:
Jag ser mig inte som en särskilt sadelfast ryttare, men det positiva i kråksången är väl att jag iaf får regelbunden träning på att sitta kvar😅🤪

Dio är med på tåget att vara dunderpigg. Han har visserligen haft en lugn vecka och han gick på töm igår. Ikväll var han så så het och vansinnigt svårriden. Tror att vi ändrade lite mycket på balansen vid skoning förra veckan också för nu travade han väldigt spanskt och gick bara uppåt. Vi la tjocka sulor fram för jag har en fixidé och vill ha det🙈. Hoppas han chillar lite i veckan med mer rastning eftersom det är tävling i helgen...

Myran är också pigg och det ter sig så att hon skyggar och tittar på allt. Hon är bra på banan men mysig tur i skogen... glöm det :p
Började fundera om det var fel på synen häromdagen för hon var så spökig hahahaha

Jag vägrar kalla mig för dressyrtant även om hindren är låga :cool:
Fast kommer nog inte ifrån tant. Mina elever kallar mig iaf för cool tant :D
1000006273.webp

Vi fortsätter åka och träna dressyr varannan vecka och det går så himla bra 😍
Hon är så himla bra med allt, lasta, köra, hantera, rida. Så tacksam att jag bor där jag bor. Väldigt hästvänligt stall med kompisar, stora boxar, stora hagar, lång utevistelse, många fodringar, bra ridvägar, 1 km till en jättebra anläggning med ridhus och stoooor utebana som dessutom drivs av min hopptränare 😁
Massa ridvägar, terrängbanan på behagligt skrittavstånd, tar 10 minuter att köra till min dressyrtränare och att jag bara har 2.5 km till stallet gör allting ännu bättre. Vill aldrig flytta härifrån!

Det är så himla kul att träna. Ridit där i många år och tränaren gillar verkligen min häst och är så engagerad. Vi utvecklas varje gång, hon har blivit så mycket rakare och starkare och jag blir också bättre och bättre.
Älskar verkligen den här lilla hästen 😍
1000023664.webp

Jag har lite sommarfeeling och glömmer uppdatera men vi tränar på och det går bra!

Min tränare har dock så väldigt hög standard för hur han tycker det ska vara för att vi ska starta msvb, i mina ögon lite orimligt för jag ser ju hur det ser ut runtomkring oss med de som rider msvb och de är inte i närheten av hans krav, vi är nog bättre än de flesta egentligen… 😅

Jag har lite sommarfeeling och glömmer uppdatera men vi tränar på och det går bra!

Min tränare har dock så väldigt hög standard för hur han tycker det ska vara för att vi ska starta msvb, i mina ögon lite orimligt för jag ser ju hur det ser ut runtomkring oss med de som rider msvb och de är inte i närheten av hans krav, vi är nog bättre än de flesta egentligen… 😅
Jag kände tvärtom och när jag var och bisatt två MsvB-klasser för någon månad sen. Kände att jag kanske inte kommer göra bort mig något fruktansvärt så jag anmälde mig till en MsvB om några veckor. Sen kommer vi säkert göra det för vi har inte tränat så mkt på sistone, men Mirre är så positiv nu till typ ALLT så jag känner att ingen kommer dö av det.

Jag kände tvärtom och när jag var och bisatt två MsvB-klasser för någon månad sen. Kände att jag kanske inte kommer göra bort mig något fruktansvärt så jag anmälde mig till en MsvB om några veckor. Sen kommer vi säkert göra det för vi har inte tränat så mkt på sistone, men Mirre är så positiv nu till typ ALLT så jag känner att ingen kommer dö av det.
Ja jag tycker ju att vi borde kunna ut och starta msvb men näe, han tycker det måste vara så väldigt mycket mer samling och kvalitet…

Vi har fått på skon men hoven var lite trasig så hon är lite öm… få se om vi kan rida KM på torsdag. En veckas vila kanske är perfekt uppladdning 😁

Är anmäld på tävling nästa helg, men det är ju inga strateger längre?! De är ett meeting som brukar ha en hel del starter. Nu nästan inga. Är 3st i LA:3.

Tog ett pass på banan igår, vi har mest ridit ut senaste tiden, så ville känna av. Hon kändes så mjuk och fin att rida på. Galoppen har verkligen utvecklats mycket och hon kan gå i bra takt nu och samla sig lite. Känns riktigt kul! Känner vi är så långsamma med allt jämfört med så många andra, men när man får framstegen så känns det super roligt. Vi skyndar oss långsamt är väl vårt motto. Nästa mål för vår del är att försöka hitta någon tränare som kan rida ibland känner jag. Så jag kan få lite hjälp från ryggen med, men svårt att hitta rätt. Är inte sugen på att lämna bort henne och vara utan häst :D

Så sa han till mig också men jag körde mitt eget race och det gick så bra så. 😁
Min häst är ju dessutom inte den flashigaste så vi får kanske kämpa lite mer än många andra.
Jag tycker du skall göra som Corax @Piaff Din häst är väldigt fin och tycker du rider mycket bättre än så många ekipage jag har sett på tävlingar på den nivån, givetvis har jag bara varit iväg lite och kollat när kompisar har startat, men ändå ;)

Ut med er!

Vad ni är fina hörni!
Det är lite läskigt att ge sig ut utan en ok-stämpel av tränaren, vi har ett så bra samarbete och den ridning jag gör nu hade jag inte utfört utan honom. Är väl rädd att han ska bli putt och sluta träna mig 😆
Nu är det ju inte tränaren som dömer tävlingen... (tänker jag lite snorkigt) :angel:
När tänker han att ni är redo då? Utifrån vad jag sett av er - och vad som ses i klasserna, så är ni ju absolut redo. Saker kan alltid hända, hur förberedd man än är - men redo att vara i en MSVB är ni ju helt klart.

Vad ni är fina hörni!
Det är lite läskigt att ge sig ut utan en ok-stämpel av tränaren, vi har ett så bra samarbete och den ridning jag gör nu hade jag inte utfört utan honom. Är väl rädd att han ska bli putt och sluta träna mig 😆
Det är bara att ta en dialog med honom! Om du rider på över 70% i en 'MSVC' och hästen har startat MSVB5 med tränaren (och gjort det bra!), vad i hela fridens dar är det som säger att ni ska vara kvar i 'lätt klass'?
Det är din häst och F kommer inte att sluta träna er så länge du talar om vad du känner och tänker. Blir han kränkt (vilket jag verkligen inte tror) av att du frångår hans åsikt så var det väl kanske inget bra samarbete ändå?

Är tanken att tränaren ska fortsätta tävla Fumo? 🙂

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
649
Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
837
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 673
Senast: JohannaB
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 168
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar