Omg, någon kändisryttare?Det här var något nytt för mig. Arbete på töm med kandar med delta…
Screenshot från en film så dålig kvalité på bilden.
Visa bifogad fil 146289
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Omg, någon kändisryttare?Det här var något nytt för mig. Arbete på töm med kandar med delta…
Screenshot från en film så dålig kvalité på bilden.
Visa bifogad fil 146289
Mp3 har det varit de gånger jag startatNi som ridit kür/arrangerat kür: hur, när och i vilket format har ni gett arrangören musiken?
Kan kan man väl, men nej jag tycker inte det är rimligt.Kan vi starta LB om jag vill tävla men han inte byter rent men byter hej vilt om jag försöker rida förvänd? Om det finns några bra tävlingar dvs…
Så roligt! Grattis!Fått besked att jag får hyra stallet idag! Det känns så roligt och spännande! Hittade en gammal bild. Är inget extravagant men det är väldigt funktionellt, lättarbetat och har rätt stora boxar.
Visa bifogad fil 146369
Tack! Är lite roligt att det nu är dottern i familjen som blir min hyresvärd. Hon var en riktig tween när jag flyttade därifrån för åtta år sen men har verkligen blivit vuxen och klok. Känns så bra i magen!Så roligt! Grattis!
Stort grattis! Roligt skall bli kul att följaFått besked att jag får hyra stallet idag! Det känns så roligt och spännande! Hittade en gammal bild. Är inget extravagant men det är väldigt funktionellt, lättarbetat och har rätt stora boxar.
Visa bifogad fil 146369
Våra inlägg kan väl vara bevisen på att inte alla dressyrryttare är rädda tanter som bara rider i ridhus och vägrar hoppaVi har inte tränat dressyr på ett tag, men vi jobbar på byten på hopp-passen. Han hoppar knappt, utan höjer mer galoppsprången, men bytena funkar i alla fall åt båda hållen. Har i alla fall vågat hoppa oxer nu. Jag planerar att komma över min oxerskräck snart.
Visa bifogad fil 146499
Mirre har fått gå lektion idag. En stallkompis ville rida lektion men hästen hon rider har fångkänning så Mirre fick ställa upp. Blev lite glad i hjärtat över hur fin och snäll och välutbildad jag uppfattar honom från sidan.
Våra inlägg kan väl vara bevisen på att inte alla dressyrryttare är rädda tanter som bara rider i ridhus och vägrar hoppa
Jobbigt med en sån snedtändning. Håller tummarna att det bara var tillfälligt hjärnsläpp.Vi hade en mestadels bra träning igår som tyvärr slutade med trist känsla. Hon kämpade på superfint första sådär 20-30 min för att sedan totalt snedtända och bara balla ur fullständigt. Hon blev rädd när ett ekipage öppnade porten till ridhuset (trots att de hade signalerat tydligt och vi inte ens var nära porten) och efter det så bara spann det iväg för henne så att hon reagerade vid båda kortsidorna igen, igen, igen och igen trots att det inte fanns någon eller något att bli rädd för. Hon kan bli så ute, både på utebana och på uteritt, men jag kan inte minnas att hon någonsin fastnat i den där reaktiva loopen i ridhuset.. Lyckades få till lite galopp i båda varven utan explosioner och sedan fick vi ge upp och avsluta med lite trav för att hitta någon slags avspändhet innan vi slutade helt.
Utöver att jag alltid är förundrad över att en häst som verkligen inte är lättskrämd "egentligen" aldrig lyckas lära sig att man inte dör för att något rör sig utanför ridhuset eller på läktaren så har jag ändå blivit helt ok med att hon gör sådär en eller två gånger per pass. Har även blivit bättre på att våga fortsätta rida istället för att bli passiv, men det här var ju inte kul alls. Men men, hoppas att det var något slags undantag och att vi kan fortsätta tuffa på som vanligt framöver.