Nej precis.. vafan går alarmet på nu för om jag ens är i närheten av telefonen vill sägaJa, jag har också börjat göra det. Men det hjälper inte alltid det heller
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej precis.. vafan går alarmet på nu för om jag ens är i närheten av telefonen vill sägaJa, jag har också börjat göra det. Men det hjälper inte alltid det heller
Är du född på forntiden?Nej precis.. vafan går alarmet på nu för om jag ens är i närheten av telefonen vill säga
Jag betalar direkt anmälningen är gjord Finns inte en chans i världen att jag skulle komma ihåg det annarsÄr du född på forntiden?
Jag har en stående kalenderuppgift som poppar till vid lunch varje fredag som påminner mig att gå in i tdb o kolla så att ingen betalning förfaller.
Så är det för mig också. En sak i taget, annars blir det bara på min lista av saker som ger ångest över att jag kan missa det.Jag betalar direkt anmälningen är gjord Finns inte en chans i världen att jag skulle komma ihåg det annars
Är du född på forntiden?
Jag har en stående kalenderuppgift som poppar till vid lunch varje fredag som påminner mig att gå in i tdb o kolla så att ingen betalning förfaller.
Jaaaaa… vi fick en tappsko inkl halva hoven, för tre veckor sen. Fick på den, blev jättehalt. Av med den, hem till mindre hage med jumpasko. Blev bättre men inte bra, blev sämreVi kör en tappsko….
….och förra veckan fysio besök med totalt tre dagars vila för det….
Börjar vara mer vila än ridning men bara hans otroligt ömma hovar klarar att gå barfota i hagen (blir totalt fyra dagar) så lär vi väl kunna komma igång igen sedan ️️
Tyvärr kan jag redan nu se att han också gått från tjock till TJOCK och hur jag ska lyckas få ned honom i vikt så länge han går på gräs vet jag inte. Samtidigt som jag gärna vill att han får gå på gräs (tidigare magsårsproblematik).
Bingolingolingolingooooo….Jaaaaa… vi fick en tappsko inkl halva hoven, för tre veckor sen. Fick på den, blev jättehalt. Av med den, hem till mindre hage med jumpasko. Blev bättre men inte bra, blev sämre
Står på flunipasta nu, hittar ingen hovböld men är jätteöm så nog en inflammation. Hoppas kunna sko nästa vecka och att hon blir bra, annars lär vi röntga
Kul med hästar och tappskor
Hoppas ni har bättre flyt
De är fruktansvärt. Har bråkat så mycket med dåliga, trasiga framhovar och nu har det varit bra i flera år. Så ryker en jäkla baksko?? Näää, säger upp mig.Bingolingolingolingooooo….
Vi fick hela förra sommaren förstörd av en hovböld från så jag HOPPAS verkligen att det ska gå bättre i år ️️️️
Hovar kan verkligen trassla till det enormt mycket… inte så att mjukdelsskador (senor eller leder) är roligare direkt men oftast kan ju åtminstone hästen stå och gå utan så stor smärta.
Jag tänker alltid att hästen eller jag (troligare) kommer att skada oss då så vi inte kan vara med.Jag betalar direkt anmälningen är gjord Finns inte en chans i världen att jag skulle komma ihåg det annars
Jag betalar på en gång och sen ställer jag larm på likviddagen och återtar då om hästen lyckats göra något knas.Jag tänker alltid att hästen eller jag (troligare) kommer att skada oss då så vi inte kan vara med.
Nu har jag missat en betalning igen. Hade larm på mobilen dagen innan, men då var det ju ett helt dygn kvar, så jag gjorde det inte då. Sen kom det tydligen inte fler påminnelser och nu är anmälan återtagen.
Eh, extremt märkligt beteende!Flyttar mina hästar på fredag och jag läääängtar! Min snart fd stallägare beter sig jättemärkligt och har tom ringt nya stallägaren och frågat varför jag ska flytta dit. Mitt svar att det ger större möjligheter till egen verksamhet dög tydligen inte.. Hoppas nu jag får in lite kundhästar också!
Skönt att hoven håller för att gå på bete. Förra året när Mirre drog av sig skon så klarade han inte att gå utan, så han fick boxvila med bomullsomslag till hovslagaren kunde komma och rädda oss.Har också problem med tappsko. Skodde på kliniken för 2 v sen. Inte min vanliga klinikhovslagare, utan en annan. Kändes lite skum att rida dagen efter och dagen efter det. Hade tandläkare dag 3 så red inte, dag 4 hade hon klivit ur skon i BOXEN, och dragit med sig halva hovväggen. Fick ut min vanliga hovslagare, fanns inget att sko i plus 3!!!! sömmar var innanför lamellranden. Fick plasta på skon. Ren dagen efter på lina. Nu verkar hon ömma på andra framhoven...... säkert sömstucken där med så hovis kommer imorgon och drar av den skon och kollar. Är så jäääääääääääävla sur. Vi var så bra igång och tränade på men nu har jag inte kunnat rida på 2,5 vecka och på söndag drar jag till USA i 2 veckor. Meningen var att hon skulle gå fullt tills jag åker men nu är det ju vila.... Den här hästen gör ju inget annat än vilar hahahah
Hon är iallafall på sitt sommarkollo och går på gräs med kompis hela dagarna och box på nätterna så det går ingen nöd på henne.
Skönt att hoven håller för att gå på bete. Förra året när Mirre drog av sig skon så klarade han inte att gå utan, så han fick boxvila med bomullsomslag till hovslagaren kunde komma och rädda oss.
Jag rider ju på olika bettlösa alternativ nu, och är mer än lite trött på det. Mirre har skurit sig på gräs på betet. Såret i vänster mungipa är nästan helt läkt, det är nog mer ett ärr egentligen men det är vänster känns inte 100 mot insidan så jag vet inte när det blir dags för ridning på bett igen. Kanske inte för än jag är hemma efter semestern i slutet av juli. Där gick denna sommars träning som jag sett fram så mkt till.
Han gillar inte Hackamore eller grimma så mkt, han trycker emot nostrycket. Nu rider jag med ett huvudlag från Horze med kors under hakan. Det går lite bättre men samtidigt är han inte helt lätt att påverka. Funderar på vad det skulle kunna finnas ngt annat som han kanske gillar mer.
Är det ngn av dem som är mindre "tryck över nosen" än ngn annan?Sidepull, sidepull med repnos, flower/hjul-hackamore, ridkapson .