Nu har jag skrivit följande till utbildaren:
Hej ****! Jag har lite svårt att släppa dagens samtal och förstår inte riktigt vad jag gjort/sagt som kan skapa olustighet för ev dömande domare i framtiden. Hade velat få klarhet i det eftersom just den reelen var väldigt uppskattad på min plattform.
Är ffa varför det är ett problem att jag som domare lägger ut film när jag själv tävlar, och kommenterar det? Jag hade alltså kunnat gjort samma som tävlingsryttare om jag inte också var officiell funktionär? Om jag hade "hängt ut" ryttare jag dömer eller kritiserat domaren köper jag det helt.
Har lyssnat på mitt klipp säkert 20 gånger nu och är (förutom väldigt trött på min egen röst) inte riktigt klok på var problemet är. Sen förstår jag absolut att jag ständigt är på en gräns och balanserar i hur jag uttrycker mig och min öppenhet i sociala medier. Det kommer inte förändras för jag är av en full övertygelse att den enda väg framåt för dressyren idag är en ökad transparens. Att det sen gör mig rätt jobbig är ju vad det är
.
Undrar också om detta är en officiell tillsägelse om mitt agerande? När jag blev anmäld till JU dök nämligen ett samtal **** hade med mig under utbildningen upp som en officiell tillsägelse utan att jag tidigare blivit meddelad det.
Detta är reelen det handlar om:
https://www.instagram.com/reel/C45Z9vVr8bh/?igsh=eTNqMWJwZGFnMnlj