Ååh du får gärna komma och lära min byten. Får verkligen inte till det ens enklaste byte i språnget.
Min förra var jätte enkel, bara samla och få honom lite stampig i galoppen så bytte han. Tyvärr var han ju skadad hela tiden så vi hann inte komma så långt.
Denna han fattar verkligen inte vad han ska göra. Jag har provat det mesta men han kan gladeligen galoppera på 5 m volt på tvären utan att byta. Jag har fått honom att byta över bom men han fattar inte att jag blir glad för bytet utan tror att jag blir lycklig för att han skuttade en bom vilket gjorde det omöjligt att rida på banan om det var bommar utlagda för han skulle över bommarna till varje pris..
Har provat med sluta, enkla byten, förvänd, full fart mot hörnet men han byter då bara fram och skenar genom kortsidan i korsgalopp för att sedan byta tillbaka fram på raksträckan. Jag har lyckats någon gång att få honom lite stampig och då byta men sedan går det inte igen efter det. Har nu jobbat med byten i tömkörningen bara för att få honom att lära sig stampa om bak och det fungerar hyfsat. Men har inte riktigt fått till det i ridningen.
Var iväg till tränare men hen kunde inte heller hjälpa till tyvärr. Ska dock prova en annan men ska först stoppa sadeln nästa vecka. Jag tror det största problemet faktiskt är bjudningen, känner att han inte riktigt bjuder ordentligt i galoppen. När jag vill länga tex så går det bara till en viss gräns sedan står han emot lite. Han har haft lite jobbigt med galoppen så vet inte om det är gamla issues från det eller vad. Hoppas det blir bättre efter sadeljusteringen. Men om du har vägarna förbi södra Stockholm så får du hemskt gärna hojta!