Gjorde årets första start idag i en intermediare 1 i Lidköping. Bollen skötte sig och stöka inte eller vela en enda gång, kändes väldigt ovant måste jag säga. Var trots allt solkatter på hela en kvartslinjen typ och han brydde sig inte. Men dock väldigt skönt! Med facit i hand kunde ja snurrat upp honom på framridningen men valde att behålla det lugna. Hade behövt lite mer energi inne på banan men är så nöjd att han gör allt snällt och lugnt.
Lite slarv, gjorde ett steg för lite i ryggningen och fick hjärnsläpp och höll på att rida till fel bokstav i skritten men räddade upp det i sista sekund, dock blev vägen sådär
märkligt att det alltid är på tävling jag går hjärnsläpp i skritten men aldrig när jag tränar hemma.
Lidköping är en superfin anläggning och man blir ju allt avundsjuk hur fint och smart de lagt upp sin anläggning på, men jag tror inte fiber är Bollens melodi. Tycker inte han bjuder till på fiberunderlag på samma sätt som på gammalt hederligt sand/flis eller stenmjöl. Någon mer som upplever samma? På vintertid åker ja till ridhus med fiber och tycker han går ok där men i tränarens ridhus med sand/flis och på banor med stenmjöl tycker ja det blir en växel till i honom. Bättre bjudning helt enkelt.
Dagens procent 61,8 får jag vara nöjd med. Bara att jobba på och hoppas att stökigheten inte kommer tillbaks mer nu