Även vi var iväg igår, red FEI Inledande för 5-åringar. Är supernöjd med Fille verkligen, han skötte hela dagen grymt bra, Lastade sig direkt både dit och hem, var snäll på tävlingsplatsen för mamma som höll och promenerade, och ridningen gick ju också bra. Han har verkligen tuffat till sig under våren och på alla tre starter vi varit på så har han inte blivit spänd och orolig/introvert utan känts som att han tycker det är kul. Han var jättefin på framridningen och blir taggad på ett bra sätt, inte "nu kommer jag flyga i luften" utan han är vaken och "på".
Inne på banan blev han lite spänd för domarbordet (ganska stort bord med dukar och grejer, två domare + två sekreterare) men jag red runt uppe vid dem fram till startsignal och då nöjde han sig med att blänga lite under programmet
Programmet gick bra, sedan var ju varken ryggningen eller enkla bytet särskilt snyggt (
) -men han gjorde det, och vi löste ett såpass svårt program. Resultatmässigt blev det 73,8% och tyvärr var vi på fel sida det berömda håret för Breederskval (kvalgräns 74%) men det skiter jag i
Vi hade fjärde högsta procent i klassen iallafall
För högre procent hade vi behövt mer tid, typ den tid vi förlorat i vinter med sjukhus för mig och den sega hovbölden för Fille. Jag är bara glad att vi kunde åka och genomföra det, och dessutom med bra resultat. Så -
nöjd med helgen!
Här finns lite film, dock kapade ju Instagram klippet så det blev väldigt lite galopp
https://www.instagram.com/p/ChfZ1-RLq_Y/?utm_source=ig_web_copy_link