Idag var det tävlingsdags igen. Jag tappade sugen lite under dagen när det ösregnade och började åska, men lagom till att det var dags att lasta så lättade det upp och blev sol.
Det var lite extra spännande idag då det blåste mycket, man hade en flagga uppe vid banan (och den fladdrade mycket i blåsten), dressyrstaket med blommor på bokstäverna - och lagom till att vi lämnade framridningen blev hästarna i en hage intill väldigt busiga och drog igång med galopprejs. Fille gjorde stora ögon och visste inte riktigt hur han skulle tackla detta, men då var det dags att gå in på banan...
Fick en felfattning i ena galoppen när fokuset var någon annanstans men annars höll det ihop bra, så bra att vi vann
70,833% så jag är skitnöjd.
Väldigt glad över hur han känts på båda tävlingarna, inte lika ridbar som hemma då han kan ha fullt fokus, men ändå väldigt bra för att vara så orutinerad - han har inte känts osäker på det nya utan mer som att det är roligt och spännande -på ett positivt sätt. Känns också positivt att trots att vi fått rätt höga procent så känner jag ju att det finns mer att hämta, han går verkligen inte på max nu utan det finns mer med rutin och styrka. Väldigt roligt.
Visa bifogad fil 92931