Dressyrpannband 2011

Chex

Trådstartare
Tänker alla blingit än, eller går trenden med blinget neråt i år? Svängt, rakt, v-format? Vad kommer vara hot, och vad kommer vara NOT...

Jag tror att blinget kommer daaaala, men jag kanske har fel?? :D

Sv: Dressyrpannband 2011

blinget dalade för flera år sen.

Diskret, rundsytt och klinker är ju det som faktsikt är inne.

Svängt klinker är nog det mest moderiktiga på hög nivå. Men på lägre nivå tror jag att blinget består fast i betydligt mer färg än bara guld eller silver.

Vi har ett rakt pannband med pärlor och pyttelite bling till vår vita ponny. Ingen aning om det är hot or not men det är helt klart mycket snyggt!

IMG_2576.jpg

notera den fö mycket moderiktiga utstyrseln...

*kl*

Jag håller med det som redan skrivits om att klinkerpannbanden nog är det som är mest på frammarsch.

Men jag har ett litet I-landsproblem som ni kanske kan hjälpa till att bedömma?:idea:

Jag tycker klinkerpannbanden är jättesnygga, men bara i mässing. Är det big NO NO att ha mässingklinkers kombinerat med silverbett/silverspännen?? Rent spontant säger jag "JA, inte ok matchat", för jag tycker egentligen man ska ha samma färg på all metall. Men samtidigt, alla klinkerpannband man ser på tävlingar, inte har väl alla ryttare bett/kandar/spännen i mässing för det? Eller??? Tycker inte kandar/bridong i mässing känns sådär jättesnyggt, dessutom svårt att få tag i.

Såååå, what to do? :confused: Kan jag köpa ett mässingklinkerpannband till min fux och kombinera med sprengerbett alt. silverkandar och silverspännen på tränset, eller kommer alla matchningsfreak titta snett på mig då??:o

Min häst skulle va såå snygg i ett mässingklinker........:p

klinker...men vad tråkigt, det har jag ridit med till vardags i säkert 12 års tid nu...jag är snarare väldigt trött på det, får väl leta upp mitt svängda klinker som jag har i gömmorna igen då,,,

KL

Jag velar mellan två träns på hööks till det mörkbruna nästan svarta fullblodet. Hon behöver ett nytt.

Står just nu mellan Claridge House Callaghan med strassbling på pannbandet och lackad nosgrimma eller Gold Medla Hera med en blandning av platt och profilerad nosgrimma och rakt klinker pannband. Inte sett något svängt sådant ännu.

Och för er som surfar in och kollar på dom så är hon snarlik hästen med Hera tränset, färgmässigt.

Jag går emot trenden å har beställt ett os kandar me världens bling pannband. Roströda å guldfärgade stenar, svängt är de också. Tror de blir supersnyggt till pållen som är riktigt mörkfux. Nu har jag ett mässing klinker från farmland till brunt kandar med silverspännen, tycker det går alldeles utmärkt att kombinera de. Ett tips som säkert många vet men man ser få som gör är att putsa upp klinker pannbanden med altosol (eller hur de stavas) Blir riktigt gnistrande men ändå stilrent.

Jag tycker inte att det är särskilt snyggt med mässing på pannbandet och silver på resten av tränset...

Funkar super att putsa upp med hederliga gamla Häxan också:). Det SKA vara ordentligt putsat! Mig stör det heller inte alls med mässingsklinker och silverspännen. Iaf inte om man har inåtvända spännen för då blir det så få spännen att man inte tänker på det.

Jag ska skaffa ett svängt klinker till kandaret. Men det känns inte som någon panik då kandartiden ligger låååångt bort i framtiden;). I år kommer jag att tävla med ett lilla superblingat swarowskipannband från OS.

Som sagt tyckte man att blinget dalade för länge sen, men eftersom alla fortsätter att ha det så är det ju kvar liksom... :)

Jag har aldrig varit en sucker för bling, har det inte själv när jag tävlar. Pållen är fux med bläs och mycket strumpor och då tycker jag att det blir för mycket. Jag har bara helt svart träns å honom. På sköthästen däremot, som är svart med bara liten stjärn tycker jag att det är fint! Lyckades efter en vadslagning med hans ägare/ryttare få henne att finansiera ett OS-pannband jag spanat på länge har han numera detta på sitt kandar:

http://www.os-sattlerei.com/stirnbaender/images/3137-206226.png
Glittrar sååå fint också :)

Har tyvärr ingen bild på honom med det på sig men pålle ser ut såhär:
ers080823-055.jpg

Kandaret på bilden är det han har fortfarande, fast med OS-pannbandet på.

*kl*
Man ser välldigt mycket bling, men ändå är det ute.. det är det jag tycker är konstigt. Hade inte ett svängt pannband med tenntråd varit snyggt? Det blir inte bling, och inte klinker... men stilrent och skandinaviskt.. men då kanske jag tänker lite FÖR avsides? =)

Men det är skillnad på att saker är ute och saker är det folket vill ha. Jag tror blinget komma hålla i sig läääänge. Jag tänker f*n inte plocka bort mina blingbling, har äntligen mitt limefärgade o mitt m. mörkt bruna stenar.
Enda klinker jag tycker är snyggt är Schockemöhles mörka klinker annars tycker jag att oavsett om det är inne eller ute ser så himla... Jag vet inte ens hur jag ska beskriva det, dödsfult.

Jag tror också blinget håller sig kvar, jag tänker vara en bidragande orsak till det också! :D (Och eftersom jag är en sådan enorm trendsetter får min utrustning verkligen genomslag i resten av ridsportsmodevärlden :rofl:)

Men vad hände med pärlor? Skulle inte det bli 2011s grej?

mnjae, jag tror pärlor och pärlor+bling kommer bli vanligare! jag hoppas verkligen det iaf :) jag hade ett m äppelgröna stenar o strassrondeller men var tvungen att sälja det då det var i svart o jag fick med massa brunt läder till nya hästen.
kolla bara på OS utbud, mkt mer pärlor+bling än innan.

Känns ju som att klinker är på stark frammarsch, även om det känns väääldigt 80-tal.
Nu fattas det bara att dom färglada "flätade" sammetspannbanden, modell 70-tal, kommer tillbaka så är cirkeln sluten :D

Känns ju som att klinker är på stark frammarsch, även om det känns väääldigt 80-tal.
Nu fattas det bara att dom färglada "flätade" sammetspannbanden, modell 70-tal, kommer tillbaka så är cirkeln sluten :D

Jo ja såg att H***s har dem i katalogen.. dock till ponny tror jag, men ändå.. de finns med på ett hörn.. =) Så vem vet... hahaha :D

Klinker får vara hur framåt det vill, det är tvärfult ändå. Då har jag hellre vitt foder el. vit profil!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 171
Senast: Strandad
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 736
Senast: Sezziyanen
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 754
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar