Dressyrpannband 2011

Sv: Dressyrpannband 2011

Håller med dig, klinkers är dötrist... Har både svängda och raka sådana, mässing och silver, så någon gång i tiden har jag tydligen tyckt att det är snyggt.

Jag har blingade pannband, tycker det är snyggast och sen får det vara hur inne eller ute det vill ;)

Det här kommer att vara HOT :laugh: ... jag är HELT säker:bump:. Retro 70-tal kommer att komma starkt!!
165788_490784773561_566118561_5970667_4857099_n.jpg

Bilden är tagen på Harrods i London :D.

det ska glittra, glittra massor! jag är som en jävla skata!

Haha jag håller med, jag brukade alltid hålla det sådär super stilrent och bara läder, men nu har jag flippat ur och just pannbanden blir bara mer och mer bling på för min del. Vart ska det sluta?! :o ;)

jag blev häcklad när jag ville beställa en blingad sadelplatta med namn men jag tror det vore fint. och fästa stenar på skruvarna på bossorna bak, det var dock specifikt för förr sadeln. men iaf :angel:

Jag vill ha pärlor! Har alltid varit emot bling eftersom jag har en fin liten vit flickhäst som inte blir tagen på allvar ändå...:p Men hittar jag ett snygg pannband med vita eller ljusblå pärlor på rödbrunt läder, då är jag såld! :love:

Jag tror också blinget håller sig kvar, jag tänker vara en bidragande orsak till det också! :D (Och eftersom jag är en sådan enorm trendsetter får min utrustning verkligen genomslag i resten av ridsportsmodevärlden :rofl:)

Men vad hände med pärlor? Skulle inte det bli 2011s grej?

Jo enligt min tränare och jag har därför ett pannband med vita pärlor, (nej jag hade gjort det själv innan tränaren sa det faktiskt). Det är mycket elegantare än bling på vissa hästar.

Det här kommer att vara HOT :laugh: ... jag är HELT säker:bump:. Retro 70-tal kommer att komma starkt!!
165788_490784773561_566118561_5970667_4857099_n.jpg

Bilden är tagen på Harrods i London :D.

Vi har ett sånt ganska nytt hängande i sadelkammaren, jag trodde såna bara fanns förr. Men sen såg jag ju att det var NYTT och ja det är kanske köpt i England faktiskt när stallägaren var där. Själv är jag inte förtjust i dom. Det är lite ponnyunge över dom.

Ja jag håller med, detta är FÖR retro för mig. Till hoppning kanske men inte till dressyr.

Men jag gillar å andra sidan inte pärlor heller...:D Jag gillar BLING i alla former o nästan alla färger..mest rosa förstås!

Lite bildbomb...

Jag kör på en blandning av modern och retro. Använder dock denna endast till utställnigar och 'hackshows' som är beridna utställningar. Influensen kommer från England och här i Australien är folk som galna i dessa. :D Man kan få dem i vilka färger man vill och massa olika designer, med mycket eller lite bling. Den rosa blir nog nästa till samlingen. :D

P4270071.jpg

DSC03150-1.jpg

Till dressyr använder jag vanliga böjda OS Swarowski och varianter på dem tex denna:

Photo0604.jpg

Tycker också klincher kan vara lite trist... det närmaste jag kommer klincher är det jag använder till hopp tränset.

Photo0602.jpg

För mig spelar det inen roll om det är 'ute' eller 'inne'... gillar jag det så använder jag det.

Pärlor tror jag det kommer mera av! Hoppas jag i alla fall. Jag gjorde mitt första pärlpannband typ -07 men än har det ju inte blivit jättepoppis.

Jag tänker fortsätta ha pannbanden med pärlor och diskreta bling (bling började jag för övrigt med -03).

Jag tror det kommer mer färgat och flerfärgat bling!

*kl*

Jag har blivit förälskad i ett pannband med svarta klinchers (eller "gunmetal") :love: Alldeleds lagom balanserat mellan modernt och stilrent, klassiskt och ovanligt :d

*kl*

Jag tycker bling är helt klart ute men jag tror att många har det ändå för att de tycker att det är snyggt! Jag har en häst med mycket vita tecken och dessutom ett blått öga, så för mkt bling ser lätt lite konstigt ut på honom.

För framtiden tror jag precis som puppan att flätat och platta (helt ofodrade) engelska nosgrimmor är på väg tillbaka

Haha fast det kunde väl vara lite fint tycker jag med, det är ju inte ens mycket liksom.
Hmmm överväger att göra det själv nu..bra idé :)

Equilina: Wow! Det skulle jag inte våga göra på mina men coolt var det!

Pärlor är mera sobert och elegant! Fast en del bling är snyggt också, och på mörka hästar är både vita pärlor och bling väldigt snyggt! :love:

snyggast är ju möööörkt strass (jag kan vara partisk), har det på mitt mörkbruna kandar, det bara glimmar till då och då :d

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 173
Senast: Strandad
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 740
Senast: Sezziyanen
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 754
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar