Dressyrpannband 2011

Sv: Dressyrpannband 2011

Vi kör stenhårt på vårt svängda OS pannband i mocca och smoky quartz. Matchar min guldbruna skimmel väldigt bra i färgerna :bow: Hoppas innerligt att blinget stannar kvar, fast lite mer diskret, för min ponny passar inte iklinker passar han och med pärlor ser han bara feminin ut. :angel:

Dessa är jättesnygga på rätt häst;
SvartGGpannband.jpg

Alltså dom där pannbanden är typ dom fulaste jag vet! Har alltid haft svårt för dom där:p

Jag tycker bling är finast fortfarande!:)

Jag tycker dom är jättefina! men kvalitén var sådär...efter ett tag lossnade mittenkronan.

Men bling är snyggast...oavsett hur modernt eller omodernt det är :D

Jag tycker att de är helt okej, men håller med Ponnyryttaren_ att det ska vara på rätt häst. Har ett till mitt fullblod och han bär upp det bra till sin hopputrustning. Däremot skulle jag aldrig få för mig att sätta det på kandaret till halvblodet jag tävlar i dressyr, usch nej.

bild på pannbandet tack ;)

Okej, här kommer de :)

32375251.jpg

Hela tränset
Ett riktigt ihopplock. OS pannband, Döbert nosgrimma, Hubertus nackstycke, Stübben sidostycke (för att få inåtvända spännen) och Hubertus lädertyglar med stoppare :)

32375248.jpg

Framifrån, min hand håller bort pannluggen :)

32375249.jpg

Från sidan

Jag hade valt mörkt gråa och ljust silvriga stenar till en gråskimmel, speciellt om du har svart utrustning!

Kandaret är mörkbrunt, det är det jag måste ha pannband till... Har dock svart sadel men men, har inte råd att köpa ett nytt kandar just nu, vill inte ha något annat än rundsytt kandar och har inte råd att hosta upp 7000kr för ett sådant just nu ;)

Nej, håller med, till vad som helst och framförallt vem som helst passar dom inte! Tycker dom är jättefina på dom spanska hästarna t.ex. men skulle aldrig aldrig sätta på det på mitt halvblod (.Cesam) som påminner om en quarter där han står : P DET hade varit urfult!

Vilka snygga pannband!

Här är mitt senaste pannband som jag gjort med tenntråd:

24+maj+007.JPG

Annars detta till ponnyn

9+april+031.JPG

Tycker det är lagom blingit och så är det kul att ha något helt unikt!

:love:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 173
Senast: Strandad
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 736
Senast: Sezziyanen
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 754
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar