Dressyrnissarnas snacktråd nr 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 7

Provade även att rida med min nya hållningsväst Perfect Shoulder och det kändes som den hjälpte mig bra från att inte falla framåt och gav en stabilare hand. Har dock hört om någon som fått ont i ryggen av den så jag är lite rädd att den ska förvärra mina ryggproblem även om jag hoppas på det motsatta. Någon som har erfarenhet av hållningsvästar?

Har ingen erfarenhet av västarna men är intresserad själv. Har också ryggproblem så intressant att höra vad fler säger.

Supersnygg jacka! Mountain Horse lyckas minsann allt ibland:p.

Är inte bara att Dianan är lång som stör mig-den passar inte riktigt framtill heller. Vet inte riktigt hur tyskar är byggda?

250227_1886079803621_7956331_n.jpg

Den ser faktiskt inte så hemskt lång ut ändå på bilderna-är så längesen jag hade den på mig...
250227_1886079843622_1792863_n.jpg

Men alltså Tetris ser ju helt ENORM ut:D. Hon var 161 cm:o.

Ja, men det förstår jag:). Det är väl bättre att vänta och se hur hon utvecklas och ha smärtstillandet som reservplan. Hoppas hon fungerar-är verkligen en jättefin häst!

Ja jag tycker det. Anledningen till att vi skulle testa det var ju att hon krånglade när man skulle lyfta bak och eftersom hon var ren på böjprov fanns det inte riktigt något att leta efter utan OM man hade gett smärtstillande och benet plötsligt gick att lyfta så hade man ju vetat att det berodde på aktuell smärta och haft något att leta efter. Men då jag tyckt att det blivit enklare och enklare ville jag inte ge smärtstillande och "lura" mig själv.

Hursomhelst, hittills känns hon bra, vi har kommit över "åh-det-är-så-kul-att-jag-dööööör"-fasen och hon går att jobba lite mer (och man kan driva) men styrkan känner man ju är långt borta så vi kör korta och lätta pass med fokus på att näsan ska vara framme och lite svaga sidvärtes för att gymnastisera henne lite.

Nej för helsike! :o vet inte om jag varit borta från ridsporten för länge eller vad men nejnejnej! :D

Jag har en sån, men har inte kunnat använda den för jag köpte en som var alldeles för stor. När man mäter den storlek man skall ha enligt deras hemsida så stämmer inte det där så bra. Man skall köpa en som är en storlek mindre än vad de säger. Jag får byta den, skall bara komma iväg med den till något som liknar en post också... Tror att den är rätt bra om man använder den med måtta :) Man skall aldrig använda sånt där för mycket för då tappar man sina egna muskler. Trots att den var för stor så kändes den bekväm i a f. Skulle ju kunna sätta den utanpå en tröja, men det har jag ingen lust att bjuda på! Går ni in och ser bilden på den på hemsidan så fattar ni varför... :D

haha, ja den är inte smickrande ;)
Men kanske skulle vara värt att köpa en, får fundera lite.

Btw, blir det träning för dig nu i slutet av januari?

Tycker att den röda är tokläcker -hade gärna haft en själv om jag passat i det. Dressyren behöver lite färg, behövs lite omväxling från alla pingviner på framridningen:p.
Men annars borde det väl gå att ta hem en svart/mörkblå bara du kollat storleken (men hejjar klart på den röda:D)?

Haha, den ser för jävlig ut med titsen som sticker ut i det fria! :p Näää, så kan man ju bara inte se ut! :D
Det blir ingen träning för mig på ett tag. Hästen gick nästan omkull för ett tag sen p g a dåligt underlag i manegen, så han fick sig en riktig stjärnsmäll i hela kroppen. Blev tvungen att sätta honom på antiinflammatoriskt och dessutom har jag flyttat honom till ett annat ställe. Nu känns han ok åtminstone så jag hoppas att jag kan komma till ridning snart. Bara han kan koppla av lite mer!!! Svårt att ha en häst i toppkondis som är svårflyttad och dessutom inte får gå så mycket :crazy: Allt krut går åt till att han skall hållas så mentalt avspänd som möjligt, mer än så går inte att begära just nu. Han är snäll åtminstone, tur det för annars hade jag flugit all världens väg!

Du kan ha den om du sitter på en häst som du tror kan vinna klassen. Då är det kaxigt! Men om du inte tror på vinst så skulle jag ha valt något som inte syns lika mycket... :D

precis, man får rida när ingen ser ;)
ajdå, vad trist när det blir såna grejer >< hoppas han bättrar på sig snabbt så ni kommer igång igen, det är så jobbigt när de står och bara samlar energi och inte får göra av med den.

När vi nu ändå är inne på såna grejor så är det ngn som har provat Perfect heel? Jag har ju lätt för att dra upp benen o skulle behöva nåt som tyngde ned fötterna!:)

Fiorano: Rött är väl helt ok o det må vara att den kostar 2500;- men den är hiskligt ful med det vita på!:laugh: Sorry, men jag gillar verkligen inte det. Som tur är så får man ju tycka olika o gillar du denna så köp den! Dressyrvärlden kan behöva skakas om lite....:p

Jag har den PS västen. Har använt den en del både vid ridning o på jobbet (vården). Det som jag tycker är bra med den är att den inte håller dig i hållning utan påminner dig att sträcka på dig och därmed tränar du dina muskler i magen. Alltså tror jag inte man kan använda den för mkt. Känns tydligt när man har på sig den, svankar eller hänger i ryggen blir det kännbart men håller man en god hållning känns den inte:)

Har haft den under arbetskläder med ett linne under och det var ingen som såg den,men några komenterade den fina hållningen:p

Fiorano: Rött är väl helt ok o det må vara att den kostar 2500;- men den är hiskligt ful med det vita på!:laugh: Sorry, men jag gillar verkligen inte det. Som tur är så får man ju tycka olika o gillar du denna så köp den! Dressyrvärlden kan behöva skakas om lite....:p

Ah men det är just det vita jag tycker är supersnyggt oavsett färg:p! Priset spelar inte så stor roll egentligen, Inte för att jag har en massa pengar utan för att jag tar ut min lön i saker från butiken:). Jobbar bara lite där när jag har tid över och har därmed fått en snygg garderob både till mig och hästarna:D! Alternativet är en svart Animo med vit piping, men mer diskret och den kostar 3.000:- (rea, egentligen 4.000:-).

kryddan: Nja, vinnarchans vette sjutton om vi kommer att ha, däremot kommer jag med mina ponnier synas ändå bland alla jättehästar:D. Hingsten lär om inte annat höras ytterst väl...

Jag får nog hålla med några andra att rött och vitt är nog inte riktigt min grej :p men smaken är saom baken och visst kan det vara lite kul att sticka ut ur mängden ibland.

KL

Till något annat, vi ska i veckan som kommer planera vad vi ska ha för klasser på vårt meeting i Maj. Vilka klasser rider ni helst? När ni åker på meeting hur många dagar vill ni kunna tävla? Vi ska ha ett 4 dagars meeting från lokal-nationell nivå. Vi kommer ha lite konkurrens den här helgen så det gäller ju att locka ryttarna till oss :D

Då skulle jag satsa på en LB att börja med och sen gå upp mot S:t Georg som avslutningsklass kanske? Och då ha flest LA och MSV i mitten. Då kan ju även de ryttare som inte brukar åka på meetings pga nivån vara med i början, och de som börjar nosa på MSV kan nog bli lockade att vara med och testa :)

Håller med Ninnurur men inga LA på kort bana! Det går tvärbort!:D Börja på LB och gå uppåt, ha flest MSV C så lär ni få många starter!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 142
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Har du en 5-, 6- eller 7-årig lovande dressyrhäst registrerad i SWB? I april är det dags för inventeringar inför unghäst-VM i dressyr 2024.
Svar
0
· Visningar
144
Senast: Gunnar
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama