Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 7
*KL
Idag har jag för första gången fångat på film när jag ramlar av
Ninya hade vilat 6 dagar på raken och när jag ridit 10-15 minuter kommer en NH-nisse in i ridhuset för att arbeta med en häst. Så han ställer sig och longerar hästen på volt med hjälp av en prasslig, livsfarlig påse på spöt.
Och tro mig, Ninya var inte på humör för plastpåsar
Hon började spring/skutta ett par gånger utan några konsekvenser. Sedan skulle jag galoppera över en bom, han tajmar in en galoppfattning med mycket prassel steget innan bommen för mig och Ninya - som Ninya flyger uppåt
och avslutar sedan med ett par små studsar och jag ligger på marken.
Landade åtminstone bra och till slut blev det ganska bra ridmässigt, i alla fall för omständigheterna
För övrigt är jag så otroligt glad när det gäller Ninya just nu, hon har aldrig någonsin känts så fräsch, glad och trevlig såhär långt in på vintern
Hon brukar alltid bli spändare, stelare och mycket piggare/mer lättstressad - men hittills är hon som vanligt, bara mer energi men utan att vara tossig liksom, och det är skithärligt
(idag enda undantaget, men det hade kunnat vara mycket värre) I alla fall senaste fem åren har hon blivit lite av ett monster på vintern, samt ibland vara lite öm i ryggen (enbart när hon var kall/ouppvärmd, hon reagerade lite innan ridning, men aldrig efter eller om man kände på ryggen när hon hunnit bli uppvärmd), och i år helt plötsligt inga monster-tendenser alls hittills