Dressyrnissarnas snacktråd nr 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 7

De där såg också bra ut, vet du hur man ska sätta dem så de inte värmer för mkt "bakom"? Tänker på brandrisk.

Nu har vi iallfall ordnat så unghäst nr två ska åka på utbildning, dessutom har sambon ordnat med lastbil så jag kan köra hur mkt jag vill:love:

-Lancet, verkligen trist att höra om din häst, du har sån otur:(

Miedo, kul natt din häst är så fräsch! Det där med NH-människan... Frågade inte personen först om det var ok? Jag hade nog också suttit löst just nu om någon hade gjort likadant när jag skulle rida.

Han kan inte svenska, är dålig på engelska och har lite egna idéer. Han frågade inte och jag sa inte till honom heller - Dels är det ju nyttigt miljöträning tänkte jag och så undviker jag alltid engelska om jag kan :angel: Hade det varit någon som pratat svenska så hade jag nog bett om att ta det lite lugnare iaf ;)

Han frågade åtminstone om jag var okej när jag ramlat av :D (och fortsatte sedan longera som om inget hänt :cool: )

Vilken typ! Men jag är tyvärr som du, lite för snäll för att säga ifrån...

*kl*
Idag när jag borstade pålle så insåg jag att han har fått massor av muskler på halsen, liksom framför manken och bogbladet. Det måste väl hänga ihop med den känslan jag har av att han bär sig lätt och naturligt nu, inte lika framtungt? Han är ju överbyggd så det där med ordentligt undertramp bak och bärighet fram har alltid varit en akilleshäl för oss.

Hur som helst så är jag supernöjd med gammelman just nu! Och med stallet! Igår var jag hästledig och hade bokat mockning och idag när jag kom så var hästen nyskodd också :) Fatta vilken lyx det är att stå uppstallad hos hovslagaren :)
019fce7a529911e2a97a22000a9f18aa_7.jpg

kl* Ja det är jättetråkig. Men vi har verkligen försökt allt och han blir inte frisk.. Han fick 1.5 års igångsättning efter op ( rek 6 månader) , bete osv, osv men inget hjälper. Där är något som gör att han inte klarar belastning.. Väldigt tråkigt..

_D302401.jpg

_D302224.jpg

IMG_0255.jpg

IMG_0049.jpg

Tråkigt men sant =(

Vilka fina bilder!:love: Du har verkligen funnit din plats i livet, dvs som ryttare på heltid? Även om du alltid, iaf så länge jag sett dig på buke, har ridit bra så har du ju utvecklats nåt enormt därnere!:bow::bow:

*KL*

Önskar er alla ett Gott Nytt År med ett bildbevis på att jag har lyckats kravla mig upp på kusen igen! Med viss hjälp, men ändå :D Han sköter sig exemplariskt när man rider, men han har tappat en jäkla massa i vikt efter flytten :( Nu har han lugnat sig i a f så jag hoppas att han raskt går upp i vikt igen! Själva rasen är ju lättfödd. Gott Nytt och Gott Slut!

bild31dec2012_zps7d6179f3.jpg

Tack så mycket! :)

Tack Linnda :) det är den nya Prestige Rembrandt som J***y S**********n har totat ihop.

*kl*

Jag behöver köpa en ny kavaj. Vill ha en Spooks för jag älskar materialet och passformen. Saken är den att det behöver vara lite av ett bekvämlighetsurval eftersom jag plockar ur den ur butiken där jag jobbar. Vi har ingen svart Spooks öht och heller ingen mörkblå (som nära nog är svart) i min storlek. Däremot har vi en röd:p. Desto mer jag tittar på denna röda kavaj desto mer sugen blir jag:D.

Vad säger ni andra dressyrnissar? KAN jag verkligen ha en röd kavaj när jag tävlar dressyr?

Är en sån här
314_0_showjacketrot.jpg

Självklart kan du ha det, den är skitsnygg!! Matcha med ett vitt schabrak med röd passpoal och kanske en plastrong med en fin/tunntrådig röd brodyr på :) Och Barbie kan kanske passa i ett pannband med röda stenar? :) (Ja, jag gillar att matcha :angel:)

Skitsnyggt med röd kavaj... Men hur lång tid tror du det tar innan du tröttnar? Ganska så dyr den där spooks kavajen!

Hehe om du gillar att ha allas blickar på dig så :)
Men den är snygg, absolut!

Jag tycker att den är ful som stryk på grund av allt det vita. Det gör att den ser väldigt billig ut.

Men du har ju bruna hästar så rött passar ju jättefint!

hm, jag är nog för "konservativ" för att våga en röd på dressyrbanan (även om jag i hemlighet önskar mig en rosa kavaj). Men absolut, snygg kavaj och du kommer synas :)

kl
haha, gårdagens lite "loja" pållehäst (iofs pga att hon var kissnödig) var helt bortblåst idag -hon var helgalen! under de 7 år jag haft denna lilla häst har hon aldrig varit så pigg som idag. Kul!

Vi igår

http://youtu.be/TY5di2uZU3Q

Hon är lite lång och öppen i formen men det ser jag som positivt då hon ända sedan inridning haft en förkärlek för att krulla ihop sig -så allt jag har i handen är positivt!

Vad fin hon är! Går hon på smärtstillande nu, eller hur går det med utredningen?

*kl*

Haha, kul att höra alla åsikter om den röda kavajen:D!

IW: Det är ju det vita som gör att den är såååå snygg:love:!

Calvaro: Alla kommer väl att titta ändå eftersom jag rider pygméponny bland alla storhästar:p.

remmis: Så himla dyr är den inte (2.500:-)? Nu är jag väl iofs lite miljöskadad då vi mest säljer Animokavajer och dom modeller vi har kostar 3-5.000:-. Tröttnar jag så har jag kvar min svarta Pikeur Diana, men den är så lång att jag får dvärben i den...

Är så nöjd med min medryttarhäst just nu, innan jul kändes allt motigt och jag tvivlade på om jag skulle klara av att utbilda henne, tvärtom kändes hon bara sämre..

Framåtbjudningen har varit dålig och hon har dessutom börjat gå emot bettet. Framåtbjudningen är fortfarande sådär men idag bytte jag tillbaka från tredelat bett till hennes gamla, jättetjocka tvådelade bett -och vilken skillnad det blev! Fick ett fint stöd och en nöjd häst som sökte sig neråt bra. Tydligen har damen inte hört att smala bett är det som gäller nu ;)

Provade även att rida med min nya hållningsväst Perfect Shoulder och det kändes som den hjälpte mig bra från att inte falla framåt och gav en stabilare hand. Har dock hört om någon som fått ont i ryggen av den så jag är lite rädd att den ska förvärra mina ryggproblem även om jag hoppas på det motsatta. Någon som har erfarenhet av hållningsvästar?

Haha, Det är tur att alla tycker olika! Jag gillar inte det vita!

Du kan inte lägga upp din Diana då? Så att den inte blir så lång?

Jag har efter mycket sökande äntligen hittat stalljackan jag letat efter!

Helt otippat så är det en Mountain Horse! Trodde inte att dom gjorde fina grejjor!

figursydd_by_eldfuxen-d5qay78.jpg

Senast ändrad:

Vad fin hon är! Går hon på smärtstillande nu, eller hur går det med utredningen?

Jag väntade med att plocka ut Metacamen då jag tyckte att det gick lättare att lyfta bakbenet -ville ge det en chans att "tränas" bort, så att man inte la på smärtstillande och bara "jaaa, nu går det ju! det måste bero på Metacamen". Tänkte istället att jag skulle öva på att lyfta benet och om det inte bättrades något -ge smärtstillande och se vad som hände. Och övandet ger resultat, jag får upp benet varje dag och det går lättare för varje gång, vissa gånger lyfter hon det lika enkelt som det andra. Och ridmässigt så är hon som på filmen (och heeelt crazy idag då :p ).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 142
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Har du en 5-, 6- eller 7-årig lovande dressyrhäst registrerad i SWB? I april är det dags för inventeringar inför unghäst-VM i dressyr 2024.
Svar
0
· Visningar
144
Senast: Gunnar
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama