Dressyrnissarnas snacktråd nr 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 7

Tycker att Dianan helt enkelt är för stor för dig, överallt, därför känns det nog inte så bra =)

Tack så jättemcyket! =) Ja det har jag, trivs som fisken i vattnet :D

Än en gång tack för dina fina ord:love::bow:

kl
Apropå kavajer. Vad tycker ni om grå kavajer? Har en grå pikeur-kavaj att tillgå istället för att köpa en ny svart men jag är tveksam.

Nä precis, kort bana går bort! ;) Åh, jag blir riktigt tävlingssugen! Kanske ska kicka igång en licens till våren? :angel:

kl

NU har jag äntligen vågat ringa till Bruce och Athenas ägare!
Inget bestämt ännu men hon verkade i alla fall positiv till att låta mig fortsätta tävla dem! De skulle fundera och diskutera lite hemmavid och så skulle vi höras igen.

Så håll tummarna för att vi lyckas få ihop något som blir bra för alla. :)

Ska bara klura ut vart jag ska göra av min egen lille gul...

Så kul att höra! Båda verkar ju vara riktigt trevliga individer :)
Hade jag haft tid och råd hade din gula gärna fått hälsa på mig :angel: Jag är ruskigt unghästsugen nu! Wille har en boxgranne *11 e. Bellagio som är hur läcker som helst. Jag vill också!

*kl*
Idag red jag ut med en av tjejerna på gården. Hon har ganska nyligen köpt den förvuxna ponnyn Mustang (som Hannes Melin red ponny-EM i fälttävlan på) och har sökt till elitgymnasiet i dressyr med honom. Vi satt och pratade om hur provridningen om ett par veckor kommer gå till och om vilka klasser de ska satsa på till våren. Det verkligen rycker i tävlingsnerverna i mig! Är jag helt galen som vill ut igen med en 23-åring? :D

*KL

Fick idag uppleva den iskalla äckliga känslan när man upptäcker att något är FEL :cry:

Började tömköra Ninya 20-30 minuter, och hoppade henne även på töm (sockerbitshinder på 20-25 cm) som uppvärmning inför ridningen. Det var MYCKET roligt och spännande att hoppa, blev en del omgångar med små bockningar. Efter ett skutt drar hon iväg med rejäla bocksprång tvärs genom ridhuset och jag som inte alls var beredd hade ingen vidare chans, ramlade och släppte tömmarna. Ninya saktade av ganska snabbt och trasslade inte in sig alls som tur var. Tömkörde fem minuter till och avslutade med ett par lugna skutt på volten.

Sitter upp och skrittar. Och Ninya är ojämn i takten :crazy: Sitter av, jag och kompisen turas om att kolla och hon ser lite ojämn ut även utan någon på.

Hoppade självklart över att rida. Direkt när vi kom in i stallet var hon liiite varm i vänster fram, men det svalnade snabbt.

Jag hoppas att hon bara sträckt sig lite grann eller något annat väldigt lindrigt (hon är definitivt inte rädd för att säga ifrån hon tycker att hon behöver). Antingen under någon av sina bockningar eller då hon snubblat till. Mest troligt är det inget allvarligt egentligen, men jag har ju lite skräckscenarion i bakhuvudet i vilket fall.

Positivt var åtminstone att tömkörningen överlag fungerade betydligt bättre idag än senast (bara tömkört några få ggr förut), hon både lyssnade bättre, reagerade snabbare och verkade mer avspänd.

Senast ändrad:

Japp! Nästa delproblem blir bara att hitta stallplats. Och så får jag ge upp planen på egen lägenhet i Lund och ev flytta hem igen permanent, men jag tror det är värt det!

Nu kommer jag låta jättesur och dryg och det är inte riktigt meningen, men jag blir faktiskt lite halvirriterad :o

MEN det är väl så att det finns egen filmtråd och bildtråd av en anledning, och snacktråden är inte till för "Hej, här är en ny bild/film på min häst!".

(Inte bara till dig, finns säkert fler som gjort så. Och jag menar inte att det inte ska få finnas bilder och filmer i tråden, jag har själv lagt filmlänkar, men inte endast med syftet att just länka till en film.)

Kör på röd vad tusan! Alltid kul när det irriterar någon ;) jag vill ha en mörklila kavaj någon vacker dag.

Miedo: hoppas det går över fort och inte var något allvarligt.

Knapp.
Idag att plutt fått nya skor, han laddade stort för att bita hovisen i häcken men hann rycka undan i sista sekund ;) haha den där hästens mimspel är otroligt, han sög in läppen och fick dubbel haka typ och det var typ stämplat i pannan "tråkmåns".
Och imorgon rycker vargtänderna och sen 2 veckor vila. Hur mycket känningar har ni haft efter att ha tagit tänder?

Fast jag hade ju aldrig haft ett klädesplagg för att "irritera" nån annan?? Speciellt inte tävlingskläder utan man köper ju det man själv tycker är snyggt.

KL

Lilla Svarta Dockan är igång nu iaf " för fullt" eller hur man säger om en nybliven 5-åring. Imorgon blir vårt första pass för dressyrtränaren! Ska bli kul att höra vad hon tycker.:banana:

Var väl inte riktigt vad jag menade utan snarare att en röd kavaj syns och det kommer irritera de som vill hålla kvar i dressyrens äldre estetiska "lagar" (något som jag personligen tycker är kul att bryta) sen köper man ju inget enbart för att irritera utan för att man tycker det är snyggt :) dressyren behöver lättas upp lite.

Jag har nog lagt upp nån film i den här tråden tror jag. Det beror på att när man lägger den här så vet jag att den försvinner rätt fort... :D Det känns mer seriöst att lägga den på filmtråden, tycker jag i a f. Tycker man (jag) då inte att det håller för att skriva att det är en "titta här vad bra det går film", så känns det liiite mer lättsamt att lägga filmen här istället.

Jag tycker filmerna förvinner mer i filmtråden, där är det ju så många filmlänkar så "ingen" orkar ändå kolla på alla :D

Tycker att Dianan helt enkelt är för stor för dig, överallt, därför känns det nog inte så bra =)

Ja den är väl det. Köpte den för nästan tio år sen (!) och jag var mindre då än nu, så jag vet inte riktigt hur det gick till:o:D!

*kl*

Är lite gad idag! Ska på Equilines sadelutprovarkurs i helgen:bump:. Ska bli väldigt intressant hur de lär ut och vad. Tanken från butiksägaren är att jag ska gå alla utprovarstegen så vi kan utöka servicen i butiken. Ser fram mot helgen!

Intressant. Men....om det är Equiline som håller i det så blir det väl väldigt färgat av att prova in deras sadlar? Det är ju den grossisten som säger att Versaille har en rak bom t ex medan om man verkligen går till botten med det uttalandet så visar det sig att den bommen är gjord på samma sätt som alla andra svängda Prestige...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 142
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Har du en 5-, 6- eller 7-årig lovande dressyrhäst registrerad i SWB? I april är det dags för inventeringar inför unghäst-VM i dressyr 2024.
Svar
0
· Visningar
144
Senast: Gunnar
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?