Dressyrhingst till Arabsto

Och nej det blir inte naturlig betäckning om du tar en godkänd halvblodshingst med licens, du får åka till din närmsta seminstation och där insemineras stoet artificiellt efter att kontroll har gjorts så man konstaterat att hon är brunstig och har släppt ett ägg. Helst skulle jag åka dit direkt nu också innan man börjar fundera på själva betäckningen och låta veterinären kolla så allt ser friskt ut därinne innan man börjar bevaka brunster.
 
När ni pratade om naturlig och körväg och Umeå så kom jag att tänka på Dormello som nog skulle kunna passa TS önskemål och går via ettstolicens i SWB, tänkte att han står ju "där uppe i Norrland någonstans". Sedan tittade jag på kartan och insåg att det ändå var ca 50 mil från Umeå :angel: *skåningen kryper tillbaka under sin sten*

Dalwhinnie och Luxus har funkat dåligt på skick under förra säsongen men det skall ha gjorts åtgärder för att förbättra. Luxus har dock begränsat antal på skick så är man intresserad av honom bör man nog inte fundera för länge.

Du skulle även kunna kika på Dionysos, Friendship, L'Acteur som är lite äldre hingstar som bevisat god förärvning och där jag iaf i stort sett enbart hört gott om temperament på avkommorna.

Vågar du dig på lite mer oprövat och vill ha rätt färg ;) så verkar även Dragon Welt, Elholms Bonito, Heston for U och Sankt Erik II vara väldigt samaberstvilliga individer.
 
Jag har en avkomma e. Dalwhinnie 1180 och u. 1 klass arabsto. Han är född 2010. Psyket på den hästen är något utöver det vanliga, helt fantastisk i allt! Lättlärd, otroligt god ridbarhet och cool i alla lägen. Han är allt jag vill ha och lite till, så glad att jag har honom:heartHar inte hört någon säga något annat om Dalwhinnie-avkommorna utan att de är otroligt nöjda med sina hästar. Såklart tror jag även Dojjans mamma har bidragit med en massa goda kvalitéer, ett mycket fint arabsto, så han har fått det bästa utav båda raserna. Han är inte mätt sedan förra sommaren som fyraåring men då var han 161cm så han ligger runt där. Han hoppade även 88 på sitt treårstest vilket var en stor förvåning och vi har väl alla undrat lite vart det kom ifrån men ett stort plus! Rör sig mycket trevligt och vill alltid göra sitt bästa. Har fått många fina lovord av tränare och hästmänniskor:D
10917827_805471186186999_7555630100067780086_n_zpsp6s6xyfn.jpg
10917829_805470376187080_4713759169673313321_n_zpsathrawng.jpg
1948226_805471349520316_3012507620873425811_n_zpshtgfhz37.jpg
 
Senast ändrad:
Vilken fin häst du har Malacki. Jag ska också betäcka mitt arabsto iår med halvblod, Eclectisch. Önskar resultatet blir en nätt ridhäst modell.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 078
Senast: mamman
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 548
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 291
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp