Dressyr OS 08

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyr OS 08

är det någon som vet vart man kan få tag i ett protokoll för kür? så att man kan se exakt vad som sätts poäng på:)

Hittade tyvärr inte det och måste nu åka till stallet hade annars letat på.
NU kommer Isabells miss.

haha, akej! jag får väl anstränga mig själv kanske:p

gb säger det är pga munnen men jag tycker inte det ser så ut på reprisen?? kanske sadeln som klämmer till eller så protesterar han helt enkelt för att hon går på honom så hårt.

"jag riskerar mitt anseende gällande dressyr, det lilla jag har, och säger att det här mååste bli dagens enda över 80%":rofl::rofl: vilket anseende:angel:

Det tror inte jag. Tyckte precis det såg ut som GB sa, han grejar mycket med munnen precis innan och får antagligen tungan över/mellan betten och skyggar för det. Tyckte inte det såg ut som hon gick på honom för hårt där.

Tycker inte heller att hon gick på honom för hårt. Antingen hände något med utrstningen eller blev det ett missförstånd. OS hästar eller ej, men alla ger inte efter på en gång. Vet inte om hästen har det i sig att vara envis, det kanske någon annan vet?

På ridsports hemsida kan man läsa en sammanfattning av küren med lite kommentarer från ryttarna och där säger Isabell att han var isatadig tidigare i sin karriär men att det sedan försvunnit. Hon säger sedan att hon nu måste arbeta på att han ska få tillbaka sitt självförtroende.

han grejar med munnen i resten av programmet men inte just då. om det är nåt som gör ont/är obehagligt på hästen tror jag det är i ryggen, så som han skjuter rygg och bockar.

eller så säger han helt enkelt nähe det här vill jag Inte. han stannar ju och hon får gå på ordentligt med sporrarna för att få igång honom igen. är då han ballar ur.

isabells förklaring för den andra ritten var att han blev skrämd..

Underbart var verkligen när han under VARJE (nåja) ryttare kläckte ur sig "men h*n kommer väl inte klara tiden det tror jag inte eller JOO (uppriktigt förvånad) det GJORDE h*n!!" :eek:

:crazy:

eheh ja, eller "det här är ju inte direkt den bästa hästen..." och hon kontrar med "eh, jo - det här ÄR faktiskt en av de bästa hästarna i startfältet"

av det jag hann se från dressyren i dag så verkade han hålla sig på mattan och bara komma med statistiska fakta och överlåta kommenterandet till damen vid sin sida.

Tycker inte heller att hon gick på honom för hårt. Antingen hände något med utrstningen eller blev det ett missförstånd. OS hästar eller ej, men alla ger inte efter på en gång. Vet inte om hästen har det i sig att vara envis, det kanske någon annan vet?

jo, han ska visst vara en häst med ganska mycket skalle...

14 i varje, ska de inte vara minst 15?

Typ 20 år senare i tråden, men det är 9 byten i varje som är minimum, iallafall om man ska tro tvn och gunilla, och om jag hörde rätt!

kl

Säger som många andra, Ankys ritt var ju fantastisk! Härligt att hon gav honom en liten godisbit efter ritten! :love:

han grejar med munnen i resten av programmet men inte just då. om det är nåt som gör ont/är obehagligt på hästen tror jag det är i ryggen, så som han skjuter rygg och bockar.

eller så säger han helt enkelt nähe det här vill jag Inte. han stannar ju och hon får gå på ordentligt med sporrarna för att få igång honom igen. är då han ballar ur.

isabells förklaring för den andra ritten var att han blev skrämd..

OKej. Håller med. Hennes förklaring var ju inte den bästa. Vad jag såg blev han inte ett dugg skrämd. Det är avgjort nu så det spelar ingen större roll längre..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 264
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
367
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 192
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar