Dressyr OS 08

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyr OS 08

nej första gången så tänkte jag att han fick syn på något läskigt, för sånt händer ju lätt, men det verkar ju lite mystisk att något läskigt dyker upp varje gang han ska piaffera. :p

En skrämd häst gör inte så...
däremot en istadig- hon t o m visste om det.
såg ni när hästskötaren satte ner huvudet i händerna- nej! Inte nu- igen:crazy:

Jag tror att det är bullshit att han blir skrämd.
Det har hänt två gånger nu, på samma sätt. Hon går på honom och han lägger ner.
Jag tror att de blir en miss, han avslutar rörelsen och hon går på honom och han blir arg.

Gubbens kommentarer är ju bara pinsamma f.ö

"jag riskerar mitt anseende gällande dressyr, det lilla jag har, och säger att det här mååste bli dagens enda över 80%":rofl::rofl: vilket anseende:angel:

Jag blev HELT ställd när Jan Svanlund sa så där.. tog 10sek för mig innan jag sa för mig själv: "Vilket j***a anseende? :eek: ...så klart att det blir över 80% det bör till och med en hyfsat duktig ridskoleryttare kunna förstå!"

Anky brukar ge Salinero godsaker dock brukar man inte få se det. :p

"- Jag har haft en hemsk vecka, jag gillar Hongkong, men det har varit så mycket press. Jag ville verkligen ta den här medaljen för att hålla min standard uppe, säger Anky Van Grunsven.
Hon blev historisk idag när hon tog sitt tredje raka OS-guld.

[...]Anky har inga planer på att rida fler OS efter detta. Planen är att Salinero ska tävlas tills han är sexton år.
"

Källa Hi**sons blogg från OS.

:eek: - är det jag får fram då jag vet om att Anky har en kommande häst (en 11årig hingst) som heter I.P.S Painted Black.

Senast ändrad:

Läste nanstans att Isabell trodde att stoppet i küren berodde pa vad som hände i specialen, han är sa känslig att han blivit lite rädd och ovillig för piafferna efter det.

Hon sa oxå att den har varit istadig förr.
När visar det sig?

Jo när det blir jobbigt o man inte har ngn fart.
Den var även på G. att göra rodeobockningar.

"- Jag har haft en hemsk vecka, jag gillar Hongkong, men det har varit så mycket press. Jag ville verkligen ta den här medaljen för att hålla min standard uppe, säger Anky Van Grunsven.
Hon blev historisk idag när hon tog sitt tredje raka OS-guld.

[...]Anky har inga planer på att rida fler OS efter detta. Planen är att Salinero ska tävlas tills han är sexton år.
"

Källa Hi**sons blogg från OS.

:eek: - är det jag får fram då jag vet om att Anky har en kommande häst (en 11årig hingst) som heter I.P.S Painted Black.

Nae, det får inte vara sant:confused: jag vill se anky i OS igen!!:bump:

Det tror jag inte vi får faktiskt. Hon är nog väldigt lättad över att kunna sluta med flaggan i topp och nu kunna koncentrera sig på annat. Jag tyckte hon såg sjukt lättad ut när hon satt av igår, utöver glädjen givetvis. Lite som "äntligen är det över"... :D

jo javet, såg det också..
men kan hon inte tänka lite på mig också??:angel::D

Men hon kommer till globen nu i vinter iaf!!

Senast ändrad av en moderator:

Läs citatet som jag tog och skrev, det kan inte bli tydligare än så när det kommer till pressen på henne att ta det tredje raka guldet.

Det kanske finns på youtube snart ska du se *klappar på huvudet*
Ja det gör det som tur är för oss som måste jobba och hämta på dagis och handla och inte hann se Ankys ritt.
http://www.youtube.com/watch?v=r3--mgg7QL8&feature=related

För er som missar sammandraget kommer det att ligga uppe på SVT:s "media hemsida": http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=92850
För oss som bor utanför Sverige och inte kan se det så ligger även de flesta andra ritter också på You Tube. Någongång när jag har det lite lugnare kanske jag tittar igenom dem och läser era kommentarer och låtsas att det är live. :rofl:

Jo, jag läste det. Men detta är ju inte direkt någon nyhet? Tycker det skrivits om att detta är sista stora mästerskapet för henne under en längre tid innan OS.

Vem vet, hon kanske gör en Klüft och sadlar om? Reining nästa kanske? :rofl:

Hon sa oxå att den har varit istadig förr.
När visar det sig?

Jo när det blir jobbigt o man inte har ngn fart.
Den var även på G. att göra rodeobockningar.

Jag tänkte så här:

Om det varit Salinero istället som gjort likadant i två klasser :eek::eek: Oj vilket skriande det hade varit på alla dom som tycker att Anky är så förfärlig:rofl:

Nu är det istället Satchmo vars ryttarinna på något sätt blivit "det goda alternativet" för dom där som inte kan skriva Ankys namn ens i denna OS-tråd utan att behöva tala om hur illa de tycker om henne.:crazy:

Varför gör Satchmo så? Rider hon RK fortfarande fast i smyg:devil:

Det är ganska ovanligt att en häst på den nivån visar såna reaktioner på en tävlingsbana, och faktiskt en aning anmärkningsvärt, även om jag tyckte mycket synd om Isabell för att det hände. Men håller med axel ang hästskötarens min. Inte var det oväntat.

Senast ändrad av en moderator:

Jag tänker så här:

Folk som rider rollkur knäcker sina hästar så de inte vågar protestera. Hästar som protesterar har fortfarande en talan= tvåvägskommunikation. *hukar mig*

Jag gillar Isabell, varför hästen beter sig så vet jag inte men jag tror att hon och hennes team är tillräckligt kompetenta till att ta reda på det. Eller så är det så enkelt att hästen bara är istadig och behöver motiveras bättre.

Jag tänker så här:

Folk som rider rollkur knäcker sina hästar så de inte vågar protestera. Hästar som protesterar har fortfarande en talan= tvåvägskommunikation. *hukar mig*

Jag gillar Isabell, varför hästen beter sig så vet jag inte men jag tror att hon och hennes team är tillräckligt kompetenta till att ta reda på det. Eller så är det så enkelt att hästen bara är istadig och behöver motiveras bättre.

Märkligt då att Salinero vågade galoppera ut från prisutdelninge sist:angel:

Jag tycker inte den hästen eller någon annan hon ridit eller rider har sett det minsta knäckt ut faktiskt inklusive Bonfire, däremot såg Satchmo mycket obekväm ut båda uppvisningarna jag såg i OS men det kanske inte är viktigt varför hästar ser knäckta ut bara orsaken är rätt, så att säga.:crazy: Även andra ryttares hästar har sett ut att må betydligt sämre i kroppen och även själen i så fall. Det blir så himla ensidigt att det blir larvigt.

Och vill då påpeka att jag tycker att även Isabell är en enormt bra ryttare värd beundran, det handlar inte om det, utan om hur långt man får gå i att vara enögd.

Min tanke var bara (utan andra värderingar eller lust att diskutera detta mer än så, HUR hade det låtit om Salinero visat såna protester:eek:. Han kan om han vill, det är jag övertygad om, den hästen utstrålar vitalitet och styrka)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 264
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
367
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 192
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar