Dressyr OS 08

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyr OS 08

Heike Kemmers bild på hennes ryttarprofil sida :rofl::
202755.jpg

*kl*

Isabell har ett flertal ggr sagt att Satchmo är extremt känslig och blir han sur ja då är han sur. Hon säger att med honom vet man aldrig vad som kan hända. Han har bråkat i piafferna sen dag ett detta OS. Jag antar att det är därför hon väljer Warum Nicht ofta nu för han är jämnare, fast jag ÄLSKAR Satchmo.

Nu störde ju inte piaffen så mycker iom att man bara får ett betyg på piaffen i kür och inte som i GP special där det är ett betyg per piaff.

Jag tror dock att Anky vinner nu:( Alltså jag tycker Salinero är fantastisk men Anky är så jädra osympatisk, eller det är iallafall intrycket man får av henne, och hennes träningsmetoder ska vi inte ens diskutera.

Jag tycker det är lite fånigt att säga att hon är osympatisk rakt av pga man inte gillar RK, vilket jag inte heller vill förespråka men hon är en otroligt skicklig ryttare óch på många sätt mycket sympatisk i sin ridning.

Jag tycker ritten var jättefin stundtals och då måste poängen legat superhögt. Som någon annan skrev så är det ju bara en piaff som betygsätts om jag förstått det rätt, så kanske inte kostar så mycket ändå? För hon fick väl in en piaff utan utbrott väl? *klurar*

Jag GILLAR den här hästen som är inne nu, tyvärr dog min spelare mitt i ritten så såg inte hela, hur gick det?

Jag laddar nu om innan den tar slut.
det var ingen tillfällighet att han fick friliret i Specialen:crazy:

den blir istadig- som vilket ök som helst:D

*kl*

Isabell har ett flertal ggr sagt att Satchmo är extremt känslig och blir han sur ja då är han sur. Hon säger att med honom vet man aldrig vad som kan hända. Han har bråkat i piafferna sen dag ett detta OS. Jag antar att det är därför hon väljer Warum Nicht ofta nu för han är jämnare, fast jag ÄLSKAR Satchmo.

Nu störde ju inte piaffen så mycker iom att man bara får ett betyg på piaffen i kür och inte som i GP special där det är ett betyg per piaff.

Jag tror dock att Anky vinner nu:( Alltså jag tycker Salinero är fantastisk men Anky är så jädra osympatisk, eller det är iallafall intrycket man får av henne, och hennes träningsmetoder ska vi inte ens diskutera.

klart att Satchmo är en kanonhäst, men nu är det OS och jaghar sagt det för... på den nivån tycker jag inte det är fel att kräva att hästen sköter sig och inte börjar konstra inne på banan, två gånger om dessutom. Hästar är hästar och vad som heslt kan hända men att kamma hem så många poäng med sådana grova missar... njae. Nåja, inget att göra åt. Hur som helst så hade jag tyckt att det vore ila, och en smula pinsamt, att plocka hem en medalj med den ritten.

Fast alltså ni vet väl alla hur en kür går till? Man får ETT poäng per rörelse, alltså missade hon poäng på skitten och piafferna, om man sen ligger på 8 resten av programmet, välförtjänt, och vissa 9 or så blir det så högt dessutom kanske hon fick extremt högt på det konstnärliga och det betyget räknas ju också in men redovisas inte i TV.

Det är väl självklart att hon får mer poäng än de andra, det är bara hon och Anky som har så hög svårighetsgrad.

Snälla dra inte igång rollkur, vilket hon inte använder sig av hela tiden.. detta har diskuterats för mycket av okunniga.

Tillbaka till trådens ursprungliga syfte:
Heike Kemmer fick 75.950% för ritten och 74.455% totalt (Just nu 2a)

:mad::mad:Missat pga strul, det verkar som om det turas om att strula för oss på länken:mad:

Allmänt intryck (totala intrycket av ritten, jaja nui förstår) måste ju ha legat lågt.. Med tanke på missarna. Lösgjordhet etc. Vet nte riktigt hur de bedömer i kür men piaffmissen måste ha påverkat något mer betyg!

Heike, Bonaparte . Fin ritt - tyckte de förtjänade högre!

*kl*

Alltså, Bonaparte :love: :love: :love:

Våra svenska hästar ger ett alldeles för långt och tungt intryck för att kunna konkurrera med tex tyskarnas hästar...

Snälla dra inte igång rollkur, vilket hon inte använder sig av hela tiden.. detta har diskuterats för mycket av okunniga.

Tillbaka till trådens ursprungliga syfte:
Heike Kemmer fick 75.950% för ritten och 74.455% totalt (Just nu 2a)

Håller med ang den debatten:bow:

Medalj lär det väl bli? Eller vad fick Heike för poäng? Jag laddar om spelare (igen...) för att inte missa de två ritterna som kommer nu förhoppningsvis. :crazy:

Fast alltså ni vet väl alla hur en kür går till? Man får ETT poäng per rörelse, alltså missade hon poäng på skitten och piafferna, om man sen ligger på 8 resten av programmet, välförtjänt, och vissa 9 or så blir det så högt dessutom kanske hon fick extremt högt på det konstnärliga och det betyget räknas ju också in men redovisas inte i TV.

Det är väl självklart att hon får mer poäng än de andra, det är bara hon och Anky som har så hög svårighetsgrad.

Helt sant och rätt... men jag ger mig inte ändå :P

Nej men alla piafferna bedöms väll också få man ett poäng för bedömningspunkten. Annars kan man ju komma undan med hur mycket skit som helst... ;) Alltå om jag gör fyra piaffer. Två stycken som är 8-mässiga, en 6-mässig och en 2-mässig så får jag rimligtvis poänget 6 på piaff, inte 8.

Senast ändrad:

Snälla, kan någon länka till web-tvn? Har glömt adressen och vill så gärna kolla!
Om det inte är slut då. Har suttit som ett fån framför svt24 sen kl 13,15 men inte sett en enda häst :mad:

Vore guld om någon kan hjälpa!

Jag skrev inte att hon var osympatisk pga hennes träningssätt. I varenda intervju jag har sett med henne så verkar hon jävligt osympatisk och osportslig och jag får väl tycka illa om henne om jag vill eller?

Att hon rider fantastiskt och att Salinero också är fantastisk har jag aldrig ens nekat till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 264
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 192
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar