S
Solve85
Hej
Skulle vilja ha lite tips från er här på buke
Problemet:
Mitt sto har en tendens till att "fläcka", dra och kasta med huvudet när man skrittar henne på lång tygel eller halvlång... Hon går väldigt avspännt och tuggar mjukt på bettet i trav och galopp och för det mesta i skritt på kort tygel. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att få henne att sluta
Vi har provat många olika bett och även bettlöst- inget hjälper. Hon gör även detta på uteritt. Ibland kastar hon så med huvudet att tygeln hamnar på samma sida som den andra...
Hon är genomgången av equiterapeut/veterinär och tandläkare - inget fel!
Jag rider även för tränare 1 ggr/vecka.
Men inget jag gör tycks hjälpa.
Så finns det någon som har lite goda råd så vore jag super tacksam!
Kan tillägga att hon är 9 år, riden i 2 år (gått som fölmärr innan) är under utbildning och det är tänkt att hon ska starta sin första tävling nu i sommar (om vi får bort kastandet...)
Tacksam för alla idéer
(kan ju oxå tillägga att hon har väl anpassad utrustning)
Skulle vilja ha lite tips från er här på buke
Problemet:
Mitt sto har en tendens till att "fläcka", dra och kasta med huvudet när man skrittar henne på lång tygel eller halvlång... Hon går väldigt avspännt och tuggar mjukt på bettet i trav och galopp och för det mesta i skritt på kort tygel. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att få henne att sluta
Vi har provat många olika bett och även bettlöst- inget hjälper. Hon gör även detta på uteritt. Ibland kastar hon så med huvudet att tygeln hamnar på samma sida som den andra...
Hon är genomgången av equiterapeut/veterinär och tandläkare - inget fel!
Jag rider även för tränare 1 ggr/vecka.
Men inget jag gör tycks hjälpa.
Så finns det någon som har lite goda råd så vore jag super tacksam!
Kan tillägga att hon är 9 år, riden i 2 år (gått som fölmärr innan) är under utbildning och det är tänkt att hon ska starta sin första tävling nu i sommar (om vi får bort kastandet...)
Tacksam för alla idéer
(kan ju oxå tillägga att hon har väl anpassad utrustning)