Dräktighetsförlopp!

Prickighalsduk

Trådstartare
Ni vet, människans graviditetsförlopp finns det massor av bilder på från vecka till vecka på olika hemsidor och i böcker osv.
Finns det inget sådant för hästarna?
Är ganska oinsatt men skulle vara roligt att se, så om ni vet om det finns någon hemsida/bok där det finns får ni gärna tipsa! :)

Sv: Dräktighetsförlopp!

Det finns ju små bilder på hur fostret utvecklas i en bok. Typ Stora hästrasboken eller liknande? En rasbok alltså, men sista sidorna ägnas åt bl.a. ridgrenar och dräktighet.

Nu hittar jag den naturligtvis ingenstans, men framsidan är åtminstone vit med en inklippt PRE ur boken, skimmel med mycket grått.

Var nog en arab ändå..

Senast ändrad:

Nu hittade jag min också. Bonniers stora bok om hästar var det. Författad av
Edwards, Elwyn Hartley

Den här bilden tycker jag är lite kul

Den är tagen från en bok som heter "The foal in the Womb" skriven av A. W. Marrable den var mer som ett litet häfte och skriven på engelska men jag tyckte den var bra.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
5 381
Senast: Mineur
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
247
Senast: Badger
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 288
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv