Dräktiga ston 2015/2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Darina är på dygn 200 och Räven på dygn 193. Darina är jättestor redan vilket glädjen mig då hon förra året gav all näring till fölet. Hon är så rund och fin. Räven är lite tunnare då hon var supersmal när jag hämtade henne från fd ägaren men börjar lägga på sig och har säkert gått upp 50 kg. Det syns tydligt att de är dräktiga. Snart bara fyra månader kvar till bf. :)

Idag är Adelein på dygn 205. Marmeta är på dygn 191. Sen kommer mitt nya sto imorgon och hon är på dygn 176. Det är ett kallblod sto e: Lome Kongen. Dräktig med Klack Jo e: Rigel Jo u: Järvsö Anna. En halvbror till Järvsöfaks :banana::heart

9907abce-b8b9-43d6-a784-2ed618c2f178_zpsvbcherpf.jpg

Mitt welsh mountain sto Julinka är dräktig med Salstas Mountain Mint. 90 dagar på onsdag!
Hon var på riksutställningen i helgen och fick ett silver.:)

Åh så fin!

Börjat kolla lite på övervaknings kameror för kommande fölning.
Hittade en på rea för 398:-, trådlös med en räckvidd på 100 m fri sikt. Har ca 50 m till stallet men är ju en stallvägg och en husvägg emellan. Tror ni att det kan funka?
Ska ju bara ha ett föl och planerar inga fler de närmsta åren så vill ju inte köpa en som kostar en förmögenhet!;)

Hittade en på rea för 398:-, trådlös med en räckvidd på 100 m fri sikt. Har ca 50 m till stallet men är ju en stallvägg och en husvägg emellan. Tror ni att det kan funka?
Ska ju bara ha ett föl och planerar inga fler de närmsta åren så vill ju inte köpa en som kostar en förmögenhet!;)

Får man fråga vilken kamera det är? :) Jag letar också, hade ju vart smidigt att hitta en på rea!

Här är det inte så muntert... Blankis överallt, så jag är livrädd att Sunny skall halka. Hon får vara inne nattetid, i väntan på hovslagare. Drömmen om att ha barfota är bara att glömma, det behövs fyrbroddat. :(

Än så länge är det bara jag som ramlat och skadat mig, men det försvårar förstås vardagen också.

Har fått en lätt nudge från fostret häromdagen. :) Längtar tills Storm tittar ut och hoppas så på ett sto!

Jag har ca 25 meter mellan stall och hus och för detta behövs det förstärkare på stall och husvägg .
Har själv Luda kameror och förstärkare och kablar mellan kamera bild förstärkare men mellan husen går det då på trådlöst.

Mitt ena lånesto som är på dygn 207 fick sig lite småsparkar från fostret inatt. :love: Önskar att jag varit där och hoppas så på ett sto.

Begriper inte hur jag skall klara av två (!) fölningar på distans. :nailbiting:

Gott nytt år allihopa! :)

Queenie är idag på dygn 223, har blivit himla olik sig i humöret. I vanliga fall är hon sur som en citron och hatar nya hästar som pesten. Men förra helgen flyttade det hit en ny häst som hon knappt lagt öronen bak mot. Hon brukar vara sjukt känslig/kittlig om magen och blir toksur om man vill borsta eller gud förbjude känna efter. Men numera lever hon i nån form av bubbla och går mest omkring och dagdrömmer. :p Ikväll fick jag tillochmed känna på magen utan att hon surade! Tror jag hann få en puff innan hon gick undan. :love: Hon som aldrig brukar kissa inne gör nu en eller två ordentliga pölar varje natt. Så hon har verkligen ändrat sig!

Bella är idag på dygn 199 och inte speciellt stor alls. Men hon äter mycket och som den lättfödda ponnyplutt hon är så borde hon ha blivit tjock av maten om hon inte var dräktig.
I3567363W676H380V20160103T183244Z.jpeg

Står och småsover vid matlådan..:heart
ursäkta kapet, men vad är det för smarta lådor??
Fin ponnyskrutt!! Älskar färgen!!

20160104_162144_zpslhcx3you.jpg

Mitt lilla sto bara tänker på mat!
Min tanke sen när det är dags att börja vaka över henne är en eller två kameror uppsatta över henne kopplat så jag kan titta över nätet på telefonen.

ursäkta kapet, men vad är det för smarta lådor??
Fin ponnyskrutt!! Älskar färgen!!
Tack. :)
De har används av ett livsmedelsföretag och skulle slängas p.g.a nya bestämmelser(?) eller något sådant så jag fick dem. Jag har tre stycken och de är verkligen toppen i de hagar vi serverar hö istället för hösilage. :up:

20160104_162144_zpslhcx3you.jpg

Mitt lilla sto bara tänker på mat!
Min tanke sen när det är dags att börja vaka över henne är en eller två kameror uppsatta över henne kopplat så jag kan titta över nätet på telefonen.

Haha, sådär är Sunny med. Hon får MASSOR med foder för att gå upp i vikt, men beter sig som hon är på svältkur... ;)

Just nu äter lilla ponnyn på 115 cm och 185 kg 7 kg hösilage, 8 hg lusernhack och 8 hg krafft pluss protein. :angel:

Oj så mycket mat. :)
Mitt matvrak var visserligen alldeles för tjock efter sommaren och har gått på lite, lite försiktig diet fram till nu.
Visst är din också welsh mountain?
Stam? Ålder?
Vad är dina planer?:)

Oj så mycket mat. :)
Mitt matvrak var visserligen alldeles för tjock efter sommaren och har gått på lite, lite försiktig diet fram till nu.
Visst är din också welsh mountain?
Stam? Ålder?
Vad är dina planer?:)

Sunny var i perfekt hull när hon kom, men tappade rätt rejält av miljöombytet. Hon är en rätt känslig dam som inte vågade ta för sig i hagen + att hon äter långsammare än de andra.

Så nu göder jag upp henne inför fölning, vet att digivningen brukar ta mycket på många ston.

Ja, hon är mountain, e. Ekbäckens Jack Frost - Heniarth Yarra-Glen. :) Hon blir fem år i april och planen är att ta föl, invänta att fölet är sålt och ta nytt föl. I väntan på försäljning blir hon kanske inkörd och inriden, men det är inte högt prioriterat. ;)

Vad är det för stam på din? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 971
Senast: Robina
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka