Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har samma i-landsproblem här.. Är super fjamsig och oroar mig massor så fort min fröken visar underliga beteénden att något har hänt. Gjorde blodprov förra dräktigheten och var smidigt.Jag är kluven om jag skall ta blodprov för koll av dräktighet eller inte... Kanske skall jag våga mig på ett sådant där göra-hemma-test istället? Skulle ju gärna vilja veta om min fröken är dräktig innan jag börjar fodra upp henne till våren.
Lite oftopic.Nu har jag äntligen fått hem mitt nya avelssto! Hon fann sig till ro direkt och det känns som att hon alltid bott här
Hur skulle normal eller lugn ridning skada fostret? Man bör nog inte hårdträna eller utsätta stoet för stress, men lite lugnare motion mår fostret/fölet väll knappast dåligt av? Inte för att jag är van eller jätte påläst uppfödare, men låter märkligt att det skulle vara så för mig.Mitt sto är på 149 dygn idag.
Hur gör ni med motionen? Rider ni?
Efter att ha varit gravid och haft en kolikbebis har dessvärre min pärla stått på lösdrift den senaste halvåret utan ridning. Nu börjar jag äntligen få rutiner i tillvaron och har mer tid till att motionera henne.
Men hur gör jag? Är ridning helt uteslutet? Hon är 19 år och det är femte fölet. Vill ju inte riskera fölis men samtidigt vill jag inte att hon ska vara omusklad till fölningen!
Hur skulle normal eller lugn ridning skada fostret? Man bör nog inte hårdträna eller utsätta stoet för stress, men lite lugnare motion mår fostret/fölet väll knappast dåligt av? Inte för att jag är van eller jätte påläst uppfödare, men låter märkligt att det skulle vara så för mig.
Mitt sto är på 180 dygn nu, ridningen har avstannat pga vad jag tror är en sträckning, annars skulle vi nog glatt rida på fortfarande, gjorde fram tills för två veckor sedan när den dök upp. Ser hon fräshare ut igen så planerar jag att hoppa upp och se om hon vill leka ridhäst mer, jag låter mitt sto känna efter och bestämma, förra dräktigheten skrittade jag henne bara för hand då hon kändes helt anorlunda, nu är hon glad och pigg.