Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hingst: B-* (hingstlinje på B), jag skulle gärna vilja ha ett typ vetenskapligt-aktigt namn då både Metall och Darwin finns i stammen på stoets sida, så att det blir lite tema på det typ. Men har inte kommit någon vart med det, jag har typ hängt upp mig på Beryllium fastän det inte är något bra namn, men jag döpte inte nuvarande åring till särskilt bra namn hellerNågon som vågat börja fundera på namn till 2016års föl?
Jag funderar också på namn. Antingen spinner jag vidare på stoets namn på C och då är valet redan spikat, eller så använder jag mig av hingstens namn som börjar på B. Ett B-namn hade varit lite fyndigt då årets föl fick ett namn som började på A... Kan man följa alfabetet när man väljer fölnamn?
Nova kollades igår på 92 dygn och var fortfarande dräktig!
En liten pigg krabat som hoppade runt där inne. Såg ut som den hade galopprejs i magen!
Nu finns det inte så mycket mer att göra än att vänta.
Hur kommer ni lägga upp fölvak och så? Övervakningskamera, bo i stallet eller annat?
Jag har sparat semester från övriga år och kommer ta 9 v semester. 3v innan beräknad och 6 v efter. Hoppas det räcker.
Kommer nog skaffa någon form av övervakningskamera!
Hade missat att ni startat den här tråden! Men jag hoppar väl in jag också då.
Queenie, liten D-ponny e. Risegårds Leo (welsh e. Paddock Camargue u. Elitsto) ue. Labrador - Bordeaux. Dräktig med Fairway! Håller tummarna för att jag äntligen ska få mitt efterlängtade stoföl, men såklart är man ju alltid glad bara det är en frisk unge som kommer ut rätt och lätt. Fölis är väntad till i slutet på april, 335 dygn den 21/4. Stoets första föl, mitt fjärde. Ska bli så roligt!
Har inte försäkrat fostret... Rent krasst för att jag inte har råd för tillfället. Men förut när jag gjort det har det aldrig varit några problem med Agria.
Nu har jag äntligen fått hem mitt nya avelssto! Hon fann sig till ro direkt och det känns som att hon alltid bott här