Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Strax före midnatt kom det ett stoföl här! Jag var ut en stund efter 23 och då strosade Räkan runt helt lugnt, satte klockan på 30 minuter eftersom jag förstod att jag skulle somna framför tvn. När jag kom ut igen så var fölet redan ute! Allt har gått bra så nu flyttar jag över till föltråden så fort jag fått till några bilder, min telefon dog i torsdags så då är man ju utan kamera också!
Verkar så! Hittills har hon fått fyra föl och fyra ston! Första fölet innan jag köpte henne. Trodde ju på hingst i år eftersom hon varit så sur men det blev inte så. Mig gör det inget, jag är ju stomänniska jag!Grattis! Kan hon bara producera ston den dära?
Verkar så! Hittills har hon fått fyra föl och fyra ston! Första fölet innan jag köpte henne. Trodde ju på hingst i år eftersom hon varit så sur men det blev inte så. Mig gör det inget, jag är ju stomänniska jag!
Darina fyllde fem veckor innan fölning och räven började fylla upp för fyra veckor sedan och hon är beräknad tills på torsdag.Sunny har tydligen bestämt sig för att tidigt föl. Hon har fyllt juvret på bara några dagar och även om det ä en del kvar, så känns det inte precis som hon tänker vänta nästan två månader med att föla...
Lyckades äntligen fota skåran, men det var skitsvårt. Sunny blev lite irriterad över att jag skulle lyfta på svansen och ha mig.
Vad säger proffsen? Finns det någon chans öht att hon kniper till 29 juni? Om hon fölar på samma dygn som i fjol så blir det 22 juni, men jag börjar luta mer och mer åt att hon tänker föla ännu tidigare.
Sunny har tydligen bestämt sig för att tidigt föl. Hon har fyllt juvret på bara några dagar och även om det ä en del kvar, så känns det inte precis som hon tänker vänta nästan två månader med att föla...
Lyckades äntligen fota skåran, men det var skitsvårt. Sunny blev lite irriterad över att jag skulle lyfta på svansen och ha mig.
Vad säger proffsen? Finns det någon chans öht att hon kniper till 29 juni? Om hon fölar på samma dygn som i fjol så blir det 22 juni, men jag börjar luta mer och mer åt att hon tänker föla ännu tidigare.
Det har varit lite tyst i tråden så jag kastar in ett inlägg! Idag passerar vi milstolpen 310 dygn, känns skönt och nu kan man kanske slappna av lite från oron att hon ska kasta.
Ska ringa veterinärstationen idag och få ut avmaskningsmedel, för visst ska stoet avmaskas direkt men fölet vänta till typ 4 veckor? Första fölet så känner mig lite förvirrad av all information på nätet!
Ja, stoet ska avmaskas inom 36 timmar efter fölningen, och fölet vid 8 veckor, mot spolmask. Men det vet veterinären.