Dräktiga ston 2015/2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här droppar det nu saaaaaaaaaakta sakta minimjölk! Imorse var det som sagt genomskinligt, vid elva kunde man ana att det var lite grumligt men jätteklibbigt, det hade kommit ut en droppe som jag fångade (utan sura miner, wow!) och det blev som klister mellan fingrarna. Nyss var det redan lite vitare droppar och när jag kikade bara några minuter senare var det borta. :) Så det går ju iaf framåt även fast det känns som att det står still. :p

Tänkte precis skriva att jag tycker juvret såg väldigt fyllt ut, speciellt spenarna också. Är du säker på att det backat? Och inte en inbillning :p
Hur såg skåran bak ut?

Hm, hon borde få i natt tycker jag, håller tummarna för det ;)
Även för dig @Narcissa skulle vara väldigt kul om ni båda fick i natt (lr ja, era hästar)

Földans för er båda :bump::bump::banana::bump::bump:

@Molin
Det hade backat imorse men nu börjar det komma ikapp sig igen. Var ner nyss och kikade. Hon är irriterad och vandrar lite och piskar med svansen, visserligen inget nytt då hon gjort det nu sista dagarna.

Tog nya kort igen, stackars ponny. :p Man ser inte riktigt dropparna men de är lite grumligare, minimjölk-aktigt.

DSC_0089_zpsvb41v319.jpg

DSC_0090_zpsepdsi3fg.jpg

DSC_0092_zpszyh7rbb0.jpg

Va spännande de e o följa er som e nära!! Hejja hejja!!! :banana:
Jag e överlycklig att min dam har börjat fylla sina juver men än har vi en bit kvar... 300 dygn idag iaf så känns som att vi börjar närma oss! :D Om hon inte går över en himla massa dagar då vill säga, sitt förra föl som även var det första för henne gick hon 351 dygn med :crazy: Jag vill inte vänta så länge!! :p

@Maja_Kandi Tja hon kan fylla på mer givetvis MEN hon kan göra det även sista timmarna också så nu är dags :angel: Bara klämma ut ungen så vi alla får veta vad det är för krabat :love:

Får man fråga vad du skulle vilja att det var, kön och färg/tecken mässigt ;)

Jag kan inte slita mig från tråden, ÄLSKAR denna tiden på året då alla fölen kommer!

Hejja nu Q? Nu är det faktiskt dags och klämma ut ungen, över 20+ och otroligt härligt väder :bump::bump:

Detta året är fölet inte mitt, därför jag hållt mig i skymundan och bara läst här, men jag är lika involverad, och framförallt nervös som förra året :nailbiting: Läser in alla små tecken på stoet hela tiden...

Är så kul att följa era uppdateringar, håller tummar och tår för alla er som går och väntar!

-vill bara dela med mig hur mitt sto såg ut samma kväll som fölning sen skedde! Nadina hade ett stort juver men inte helt utfyllt så skåran var borta. Hon hade ändrat vätskan i juvret från gult till gråvit mjölk under sista dygnet. Trodde verkligen inte att fölet skulle komma samma kväll! Någon spontan mjölk eller vaxproppar eller sk kristaller såg jag inte skymt av! Mjölken började droppa när fölet gjorde sina första riktiga stapplande steg ungefär två timmar efter fölning. Stoet är ju mycket mer rutinerat än mig själv och jag hade aldrig gissat på fölning denna kväll! Så, summa summarum-det är högst individuellt hur det ser ut! Vak är a och o för de är skickliga "lögnerskor"!

00.30 kom det ÄNTLIGEN ut en...... hingst, såklart. :laugh: Bläs och tre vita, svårt att säga färg men ser ut att vara en fux. Fölningen gick helt enligt skolboken! Fem minuter så var han ute, efterbörden hel och fin efter ytterligare femton. Mammahäst är väldigt tagen och var alldeles vinglig efteråt. Han har gjort några tappra resningsförsök men det är långa ben att hålla reda på! :love: Som ni så snällt förutspådde blev mamman en ängel att mjölka ur så jag har nappat honom drygt en dl, såg ut att vara finfin råmjölk! Sen tog han en tupplur bredvid mamma. :love: Väntar nu på att de ska vakna till och att han ska resa sig upp och hitta mjölkbaren innan jag också tänker sova! :D

Tack för alla földanser och tummar! :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 978
Senast: Robina
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30