Dräktiga ston 2015/2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Maja_kandi är ditt sto förstföderska? Har en hemma som är det och förväntar mig att hon kommer att gå övertiden

13076735_1426766004015740_1522987790192995571_n.jpg
bild från gårdagen.

Jag vakade inte ens inatt. Hon har samma vitblaskiga mjölk och är inte fylld ut i spenarna. Är helt lugn och proppar i sig mat. Inget som tyder på en nära fölning. Trodde verkligen det var på g innan helgen men icke!
dygn 333 idag. Förra året var hon förstföderska och gick 348 dygn. Hade varit skönt att slippa det i år. Hon har haft fyllt juver i fem veckor nu....

Men nu lell! Nu vid lunch har minsann juvret börjat fylla på ordentligt och skåran emellan är i princip borta! :banana: Att det skulle behövas 25 grader i solen och vindstilla innan det hände nånting roligt! :D Skitsvårt att ta bilder ute när det är så ljust men jag tog några iaf!

Här börjar det nog också dra ihop sig. Flyttade Räkan till fölningshagen där kameran är riggad igår. Vaxproppar och vandrar lite oroligt, men hon brukar inte följa på dagen. Det lär väl komma i natt eftersom särbon som har mer än 100 fölningar i bagaget är bortrest!

Men nu lell! Nu vid lunch har minsann juvret börjat fylla på ordentligt och skåran emellan är i princip borta! :banana: Att det skulle behövas 25 grader i solen och vindstilla innan det hände nånting roligt! :D Skitsvårt att ta bilder ute när det är så ljust men jag tog några iaf!
Om hon inte fölar snart får du stoppa in henne i ugnen på låg temperatur, som man gör när man ska kläcka kycklingar. :)

Här börjar det nog också dra ihop sig. Flyttade Räkan till fölningshagen där kameran är riggad igår. Vaxproppar och vandrar lite oroligt, men hon brukar inte följa på dagen. Det lär väl komma i natt eftersom särbon som har mer än 100 fölningar i bagaget är bortrest!

Åh är det inte typiskt så säg! Hoppas hon håller sig tills särbon kommit hem igen!

Åh är det inte typiskt så säg! Hoppas hon håller sig tills särbon kommit hem igen!

Ja det tycker jag också, det är ju egentligen över en vecka kvar tills hon är beräknad då det är ju ingen brådska. Men det skulle inte förvåna mig om hon fölar i natt bara för att jag är ensam!

Jaahaaa så dumt. Tack! Har svårt att föra över från mobilen. Juvret är rätt fullt och spänt. Kan nog fyllas lite mer men hon är rätt klar.

Okej, om du kollar bakifrån. Hur ser skåran ut då, om det finns någon?
Fast iof, var det ditt sto som gått med klart juver länge nu?

Hm, svårt och säga. Alla är verkligen olika inom fölningstiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 978
Senast: Robina
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka