Dräktiga ston 2015/2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är Sunny inne nattetid... Igår hamnade vi i en brydsam situation där hon gick runt runt i hagen (och jag med) för att efter 20 min äntligen vara på samma ställe som jag. Dvs alldeles för mycket klättrande i onödan. Så för min mentala hälsas skull får hon vara inne redan nu. Hon är helnöjd, den ponnyn älskar verkligen att vara inne. :love:

Hihi, Valborg och Karl-Gustav, ja kanske det. :D Bortsett från att hon ser lite andfådd ut och tittar bakåt mycket så verkar det nu ha lugnat sig. Såklart. :meh:

Du ska se @Maja_Kandi att det är dags i natt, andfådd och att hon kikar bakåt kan ju vara något ändå.
Speciellt med tanke på ditt förra inlägg, låter lite halvt som det faktiskt kan vara på G också ;)

Nu ångrar jag att jag inte satte bomull i öronen på henne... När det började smälla igen blev hon himla orolig och skyndade sig från ena änden till den andra och både kissade och bajsade, sprang flera varv innan hon lugnade sig. Och snart är det 12-slaget och då lär det ju bli värre... :crazy: Ett tag hann jag undra om det inte var vattnet som gick för hon sprang så fort och ställde upp sig pang och kissade. Men nu är det ju lugnt igen...

Men hua, stackars henne :( Jädrans raketer alltså :( Varför ska dom plötsligt smälla massa sådant för om dom inte gjort det tidigare år? Ut och skäll :mad:

Får hoppas dom inte skjuter mer!

Small bara två gånger vid tolv, tur det, sen lugnt. Hon har inte legat ner nånting alls inatt, bara stått och tryckt rumpan mot väggen och trampat och stampat och slagit med svansen. Och nu ni! Nu har det hänt lite grejer med juvret också! Tycker nog allt att det blivit större, PLUS att jag hittade nånting som inte kan vara annat än läckt mjölk på insidan av ena bak! :bump:

Bildbomb, idag på dygn 346!

DSC_0020_zps540v2yd6.jpg

DSC_0022_zps5jsw9aef.jpg

DSC_0011_zpso8woenne.jpg

DSC_0015_zps9j9asqvl.jpg

DSC_0014_zps7evxruyh.jpg

DSC_0016_zpsu9k4sdpq.jpg

DSC_0010_zpsn2r6hjd0.jpg

Min sambo är helt förundrad över mängden tutt- och fiffibilder i mitt flöde på Facebook just nu och undrar vad det är för fel på oss hästfolk, medan jag hävdar att det är heeelt normalt att slänga upp bilder på sin hästs privata delar flera gånger om dagen när det drar ihop sig. Kanske inte kollar avelssidorna när jag sitter öppet bland folk dock:angel:

Min sambo är helt förundrad över mängden tutt- och fiffibilder i mitt flöde på Facebook just nu och undrar vad det är för fel på oss hästfolk, medan jag hävdar att det är heeelt normalt att slänga upp bilder på sin hästs privata delar flera gånger om dagen när det drar ihop sig. Kanske inte kollar avelssidorna när jag sitter öppet bland folk dock:angel:

Hahaha, samma här! :D Tänk förut när det var juvertrådar och massa folk postade typ tre bilder två gånger om dagen. Det var det enda som fanns i de trådarna, inga söta magbilder, bara tuttar! När jag gick i gymnasiet fick man liksom smygöppna så ingen skulle se vad man höll på med, för det var tydligen hästporr om man frågade mina kompisar som råkade se en gång. :angel: :laugh:

Hahaha, samma här! :D Tänk förut när det var juvertrådar och massa folk postade typ tre bilder två gånger om dagen. Det var det enda som fanns i de trådarna, inga söta magbilder, bara tuttar! När jag gick i gymnasiet fick man liksom smygöppna så ingen skulle se vad man höll på med, för det var tydligen hästporr om man frågade mina kompisar som råkade se en gång. :angel: :laugh:
Ett av stuterierna på Facebook postade häromdagen stolt ett videoklipp på en av hingstarna på väg till bocken med en text som löd nåt i stil med "så här på är våra hingstar när de ska gå på bocken". Den videon måste ju klassas som olämpligt innehåll av alla människor som ser den som inte är häst- eller avelsintresserade :p

Hade en kompis på besök häromkvällen när det var dags o hämta upp semin. Hans blick när vi sa att vi skulle åka iväg en fredagskväll för att samla upp hästsperma. Det lär bli ett stående skämt framöver.

Senast ändrad:
Ett av stuterierna på Facebook postade häromdagen stolt ett videoklipp på en av hingstarna på väg till bocken med en text som löd nåt i stil med "så här på är våra hingstar när de ska gå på bocken". Den videon måste ju klassas som olämpligt innehåll av alla människor som ser den som inte är häst- eller avelsintresserade :p

Hihi, jag såg den också, fast via Tidningen Ridsport. :p Inget konstigt att kolla på film på en fölning heller, men det var visst också äckligt enligt sambon. :angel:

@Maja_Kandi ojoj nu är det nära minst sagt =D Om h*n inte kommer under dagen så gör den det definitivt under kvällen/natten :bump::bump:

Minns så väl Pillans tydliga tecken ändå, stod hela natten innan, under eftermiddag/kvällen stod hon och klia sig fröbilt baktill och under magen med en liten gren/träd i hagen, mjölken hade runnit längs benen osv.

Hoppas hoppas, kul med ett litet första maj fölis :love:

Inget föl för darina än. Mjölkade ur henne i ett glas och såg att mjölken kan bli ännu vitare så tar nog ett litet tag till. Suck

Igår passade jag på att tömma ur boxarna och städa ur stallet. Satte upp övervakningskameran för att se att den fungerar. Blev kanon!:)
Hästarna får gå ute dygnet runt ett tag nu så att stallet torkar till efter tvätten innan jag fyller på boxarna igen.
43 dygn kvar och Nova står mycket och vilar. Äter inte lika mycket längre och vill knappt inte äta sitt kraftfoder, står mest och drömmer. Nu finns det ju i och för sig en del gräs som hon äter.
13076905_1324803407536773_1377442044289519954_n.jpg

Sunny (180 kg) lyckades fö smälla i sig 7 kg hösilage (ts 56 %) inatt... Så jag lägger in 8 kg ikväll och ser om hon äter upp allt. Det skadar ju inte att hon äter med god aptit så länge som möjligt. Hösilaget är dessutom av utmärkt hygienisk kvalité, även om det inte är superbra näring i.

Darinas juver lever sitt eget liv. Från sprängfyllda till en del sprängfylld och andra....sladdrig?? Vad hände där liksom? Var tog mjölken vägen.... Dygn 331 idag.

Här är juvret mycket mindre än imorse, men en liten vit droppe har trängt fram och torkat fast på ena spenen! Så det kan väl åtminstone inte vara alltför långt borta. ;) Ikväll var första kvällen hon stod och väntade på mig vid grinden. Tidigare har jag fått gå och hämta henne en bra bit bort. Kanske kanske? Man griper efter halmstrån hela tiden! :p

DSC_0025_zps8ti7hqiz.jpg

DSC_0027_zpsaw3wecvy.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 978
Senast: Robina
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka