Dräktiga ston 2015/2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Juvret ser så torrt ut, hade velat smörja in det med nån olja, typ barnolja eller rapsolja. Men tja, som sagt så är ju inte damen så vidare värst förtjust i mina närmanden. :meh:

Nästan så jag håller med dig nu när jag sitter och jämför! :o Hon kanske lyssnar på mig trots allt!? :p Lite orolig i hagen en sväng nu också men inte så att jag tror det är på gång just exakt nu. Blir popcorn och kaffe inatt då! :D
Popcorn o kaffe? En sån kombination :angel:
Hoppas fölet kommer snart, jag är också nyfiken.

Härligt @Narcissa! :bump:

KL
Fröken åt upp lunchen typ precis till middagen. Nu var det soligt så täcket åkte av, tog lite nya kort. När jag jämför med korten jag sist tog på juvret så har det ju faktiskt vuxit till sig lite, även fast det känns som att det krympt. :p Tycker nog magen har sjunkit ner lite? Dygn 344 idag alltså.

DSC_0080_zpsjmspywnn.jpg

DSC_0081_zpsic8z7d7x.jpg

DSC_0075_zpssfdyfyhr.jpg

DSC_0076_zps3vsbgwqv.jpg

DSC_0077_zpstwmznjf3.jpg

Helt missat ditt nya sto, vilken fining =D
Hoppas du får dig ett föl i natt, hur går det?

@Narcissa
Var det lugnt hela natten hos dig också? Här blir det nog inget föl, haha. Hon verkar då inte ha några som helst planer på att kläcka åtminstone! Heeelt lugnt inatt. Har legat och sovit flera timmar precis som vanligt. Blir inte klok på juvret heller. Ena stunden tycker jag det har vuxit, i nästa tycker jag att det är borta. :meh: Har ju sagt hela tiden att det blir väl en valborgsfölis, men hon lär väl gå en vecka till som det verkar nu! :wtf:

@Molin
Jomenvisst, min finaste ponnyflicka! Sålde grabben och behöll syrrans ponny istället. Varför växa ifrån ponnystadiet, det är ju det roligaste som finns! :love:

@Narcissa
Var det lugnt hela natten hos dig också? Här blir det nog inget föl, haha. Hon verkar då inte ha några som helst planer på att kläcka åtminstone! Heeelt lugnt inatt. Har legat och sovit flera timmar precis som vanligt. Blir inte klok på juvret heller. Ena stunden tycker jag det har vuxit, i nästa tycker jag att det är borta. :meh: Har ju sagt hela tiden att det blir väl en valborgsfölis, men hon lär väl gå en vecka till som det verkar nu! :wtf:

@Molin
Jomenvisst, min finaste ponnyflicka! Sålde grabben och behöll syrrans ponny istället. Varför växa ifrån ponnystadiet, det är ju det roligaste som finns! :love:

Samma här :rage:.
Hon står med sprängfyllt juver men inte en tendens till föl inatt. Var lugnaste natten på länge. Nu undrar jag om det ens kommer ett föl...

Mitt sto som skulle ha 11 maj men som fölade nu den 28 april såg färdig ut en vecka innan hon fick. Hade i mina ögon mjölken klar men kvällen hon fick hade den blivit ännu vitare hon var jätte lugn åt maten som vanligt och när jag skulle kvälls fodra så kom jag ut och då var det igång.

Jag ska gå ut och montera kameran nu, och fixa klart det sista på fölhagen. Räkan hade påbörjan till vaxproppar i dag så det börjar dra i hop sig! Nu tror jag visserligen att det kommer dröja några dagar till, hon ser inte riktigt färdig ut och har inte släppt helt i bäckenbanden. Hon är beräknad till 12 maj men så länge tror jag inte att det dröjer!

@Maja_Kandi Vad kul det =D
Då hoppas jag du snart får dig ett föl, hur ser hon ut idag då? Kanske kommer det ikväll ;)

Så himla spännande och följa er, ser fram emot nästa år för min del förhoppningsvis :love:

@Maja_Kandi Vad kul det =D
Då hoppas jag du snart får dig ett föl, hur ser hon ut idag då? Kanske kommer det ikväll ;)

Så himla spännande och följa er, ser fram emot nästa år för min del förhoppningsvis :love:

Ja om hon ska följa min förutspådda dag så är det ju inatt det gäller. ;) Men hon ser inte ut att hålla med. Tycker hon har backat igen. Mindre juver, matglad och magen högt upp och smällfet åt sidorna igen. :banghead: Blir så trött, jag vill ju snusa bebis nu! :love: Är iaf varmare och bättre väder idag så kanske hon kommer på bättre tankar framåt veckan. ;)

Vad roligt med betäckning för dig också! Vilken av damerna ska få äran? :)

Är det inte typiskt att under de snart fem åren vi bott här har vi aldrig hört en enda raket eller smällare, förrän man har ett högdräktigt sto. Och damen som väl aldrig brukar bry sig för sånt blev självfallet jättestressad. Var ändå påväg ut för att ta in dem och hon hade bråttom bråttom in och lät mig knappt fläta svansen för att det skulle vankas runt... Nu har hon ätit, vandrat, ätit, vandrat. Visar tydliga tecken på förvärkar och står för tillfället och försöker trycka sig genom boxväggen med rumpan och trampar och slår med svansen. Sambon for på lite firande men är bara tio minuter bort med telefonen i fickan och order om att komma hem ögonaböj om det skulle dra igång nånting.

Jag tycker ju inte att hon ser färdig ut i juvret men bäckenbanden kan väl knappast släppa så mycket mer. Vi får väl se...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 978
Senast: Robina
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka