Dräktiga ston 2015/2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja hon är klar. Bara vänta på att mjölken ska slå om. Ska den bli vitare? Vaxproppar har hon haft nån dag. Små små bara.

Ja hon är klar. Bara vänta på att mjölken ska slå om. Ska den bli vitare? Vaxproppar har hon haft nån dag. Små små bara.

Okej, min hade vitare mjölk än din när hon skulle till och föla så tror även din ska ha vitare men det kan slå om precis vid fölningen också.

Ursäkta en dum fråga nu men, är det någon som har en sådan där övervakningskamera där man följer den med en mobilapp?

Har ingen möjlighet att kolla mjölk. Den är ganska tjock gul. Som jag minns förra årets såg ut men kan ju minnas fel.

Jag har en kamera som jag följer via app. Konig ipkamera.

Min gick också klar länge innan hon fölade. Trodde mjölken var klar men det var den inte då den blev ännu vitare samma kväll hon fick fölet. Jag var jätte orolig då hon var klar så tidigt då hon var beräknad till 11 maj och fick den 28 april☺

13138842_1122979637723759_5942808471557659443_n.jpg

Dygn 298. Dom var glada nu när de så smått vänjs in på gräset. Hon har börjat fylla juvret nu också. :)

@Molin
Vi har en dlink, funkar bra. :)

Kl
Fick lite panik ikväll när ponnyn stod vid staketet och ville in och jag var ensam hemma med bebis. Nästa gång jag tittade ut gick hon och tänkte lägga sig - ännu mer panik. Så ringde hem sambon ögonaböj och sprang ut och tog in hästarna. Inte kul att lämna bebis ensam inne men han låg och sov när jag kom in. :p Så fort sambon kom hem gick jag ut och nattade klart. Juvret oförändrat sen lunchtid men vulvan såg slapp ut och hon har slagit så mycket med svansen att flätan nästan gått upp. Så ja, kanske kanske. Men säkert inte. :p

@Molin
Vi har en dlink, funkar bra. :)

Kl
Fick lite panik ikväll när ponnyn stod vid staketet och ville in och jag var ensam hemma med bebis. Nästa gång jag tittade ut gick hon och tänkte lägga sig - ännu mer panik. Så ringde hem sambon ögonaböj och sprang ut och tog in hästarna. Inte kul att lämna bebis ensam inne men han låg och sov när jag kom in. :p Så fort sambon kom hem gick jag ut och nattade klart. Juvret oförändrat sen lunchtid men vulvan såg slapp ut och hon har slagit så mycket med svansen att flätan nästan gått upp. Så ja, kanske kanske. Men säkert inte. :p

Jag följer denna fölning med snudd på osund frenesi :D Tänk om det blir inatt! :nailbiting:

Jag följer denna fölning med snudd på osund frenesi :D Tänk om det blir inatt! :nailbiting:

:laugh: :laugh:
Skönt man inte är ensam. ;) :D

Ja tänk om! Fast hon har hittills varit helt lugn, bara ätit. Sen gått ett varv med svansen lyft, gnuggat rumpan och nu står hon och vilar. Stampar lite med bakbenen ibland bara. Det regnade ett par minuter ikväll. Ska vi slå vad om att det stoppade utvecklingen. :meh:

Tja, gissa en gång. Ingen bebis. :meh:

Bara åt och tog det lugnt fram till halv ett. Låg och stånkade och sov en halvtimme-timme och sen stod hon och vilade. Stampade och slog med svansen men inget annat. Vid tre grävde hon och lade sig för att studsa upp direkt, då tänkte jag "yes!" men nej. Därefter helt lugnt.

Nu på morgonen har juvret backat lite men det är nya små proppar iaf. Ser tyvärr genomskinliga ut så det dröjer väl en vecka till. :banghead: Men spenarna ser helt fyllda ut, alltid nåt.

Dygn 349
DSC_0081_zpsgdwrl3vq.jpg

Här droppar det nu saaaaaaaaaakta sakta minimjölk! Imorse var det som sagt genomskinligt, vid elva kunde man ana att det var lite grumligt men jätteklibbigt, det hade kommit ut en droppe som jag fångade (utan sura miner, wow!) och det blev som klister mellan fingrarna. Nyss var det redan lite vitare droppar och när jag kikade bara några minuter senare var det borta. :) Så det går ju iaf framåt även fast det känns som att det står still. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 978
Senast: Robina
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30