Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Theodor mjölkven - är nog rätta benämningen. Jag har sett fenomenet i stort sett på alla dräktiga ston.
Ja båda mina har fått@Cashmere har väl fått båda sina?
Vi är på dygn 332 och vakar sedan drygt 1 vecka tillbaka, är ganska lugnt men hon har inte visat direkt några tecken före de andra gångerna. Ganska stort juver men inte fyllt ända ut i spenarna. Kan nog komma när som, hoppas på denna veckan som kommer iaf!
Jag har ett riktigt monster till häst när det kommer till hennes juver. Hon sparkar extremt mycket så tvättning och kolla mjölk är uteslutet. Sist hon fick föl började dock mjölken pressas ut så det gick att se färg iaf.Ni som haft ston med lite mer integritet, eller kittliga damer, hur har ni gjort just kring det här med juvret? Jag tror inte att jag kommer få kolla nån mjölk på damen innan och frågan är om jag får komma åt efteråt heller. Har fått en jättebra nappflaska av en bekant så jag hade ju tänkt att jag skulle mjölka ur och ge första skvätten i flaska men det tror jag knappast att jag får...
Jag har ett riktigt monster till häst när det kommer till hennes juver. Hon sparkar extremt mycket så tvättning och kolla mjölk är uteslutet. Sist hon fick föl började dock mjölken pressas ut så det gick att se färg iaf.
Hon blev dock from som ett lamm när fölet väl kommit. Var inga problem alls att mjölka ur och fölet kunde dia hur lätt som helst.