Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Nog ser hon dräktig ut.

Haha skön bild underifrån, blev inspirerad och tog en själv på min, och visst ser dom bra mycket tjockare ut underifrån :D Tycker inte min ser så stor ut från sidan heller.

Jag både känner och ser när fölis rumlar omkring där inne. Syns mest under magen, framför juvret :laugh:

Nog ser hon dräktig ut.

Haha skön bild underifrån, blev inspirerad och tog en själv på min, och visst ser dom bra mycket tjockare ut underifrån :D Tycker inte min ser så stor ut från sidan heller.

Jag både känner och ser när fölis rumlar omkring där inne. Syns mest under magen, framför juvret :laugh:

Nu borde jag bara haft ett icke dräktigt sto att jämföra underifrån med också. :D

Jag har provat framför juvret, men har inte känt så mycket. Min rygg är inte så förtjust i att jag är där nere, så jag tittar/känner mer uppe vid virveln.
Tycker jag känt nån puff någon gång, och sett en. Men jag är så pessimistisk tills fölis kommit levande och välmående, och min mamma veterinär tycker jag är så löjlig som "inbillar mig" att jag känt fosterrörelser. Så jag blir tveksam. :(

Fin hon är!! På samma dag som Dezza är hon med ;)

kl
Nu är det inte så långt kvar för Miranda, spännande!
Hon är idag på 270d, o Dezza är på 199d idag :laugh:

Tack!! Ja, ska bli spännande att se vem som fölar först, och det är samma kön på fölen! (annars spricker ju månteorin helt! :rofl: )

Åh gud vad spännande! Jag tycker ju Miranda är tokfin, vem var hon dräktig med? Stam?

Idag testade jag känna framför juvret, har inte känt något där tidigare när jag försökt, men nu kände jag hela SJU små dunsar under loppet av 3 min! :love:
Och gud vad varm jag blev inombords. :bump:

Jag med!! Fölets första sparkar idag :love: men jösses vad glad jag blev, mammahäst suckade och fortsatte äta, hon är härdad med mina utsvävningar tror jag :D (dygn 234)

kl

Näää, nu blir det inga fler bilder på min Roxanne innan fölet kommer. Hon har fått både ringorm och löss. Ingen aning om var det kommer ifrån, inga nya hästar på lösdriften sedan.. Ja, sedan i oktober typ. Så hon ser alldeles skabbig ut, så jag vill inte alls visa henne xD Vi ska behandla alla hästarna nu i veckan, blir ett jätteprojekt med att både bada dem flera dagar i rad mitt i vintern och behandla ringormen, SUCK. Vill att våren och sommaren kan komma snabbt så hon kan bli lite fin igen, stackarn :< Dygn 245 idag!

Kul :D känner igen känslan, samma känsla varje kväll, för det går inte att låta bli att stoppa dit handen varje kväll, blir som en drog :p

Tack!! Ja, ska bli spännande att se vem som fölar först, och det är samma kön på fölen! (annars spricker ju månteorin helt! :rofl: )

Åh gud vad spännande! Jag tycker ju Miranda är tokfin, vem var hon dräktig med? Stam?

Idag testade jag känna framför juvret, har inte känt något där tidigare när jag försökt, men nu kände jag hela SJU små dunsar under loppet av 3 min! :love:
Och gud vad varm jag blev inombords. :bump:

aha, ja just det ja, det hade jag glömt ;) Dezza brukar gå över tiden, men har faktiskt minskat "övertiden" med 4 dagar för varje föl :D Så i år "ska" hon gå 342d :idea:

Miranda är e.Magritte-Anart och är dräktig med Charon (inte mitt föl), sen när hon fölat ska jag (seminvet alltså)seminera om henne :laugh:

Mackan 213 dygn idag

304160_516603305051708_1701860025_n.jpg

75034_516603391718366_1524859427_n.jpg

Luisa, täcket på som vanligt så det blev som det blev. 254 dygn idag.

67435_516603401718365_1287737352_n.jpg

Haha vilket fint smajl ;)

Igår gjorde jag ringtestet här. Tydligen blir det en hingst :cool: ska försöka lägga upp bilder på henne så fort jag har tillgång till en dator :)

Nej, fölet hon väntar nu är inte mitt :-) Jag har inte bestämt mig än vilken hingst det blir, finns många fina kandidater ;)

Oj vad alla skriver! :laugh:

Försökte ta en bild nu ikväll på min tants mage underifrån som CaisaLundblad har gjort, problemet var bara att tantens mage hängde för långt ner,så jag fick inte med hela magen :rofl:... får försöka imorgon igen, annars har hon idag blivit vac.mot hästinfluensa och botulism,sedan ska hon få en stelkramps-boost när det är 1-1½ mån.kvar innan fölning :banana:.

178 d. idag

152dygn1_zps5897d82a.jpg

Här är Sawanna på dygn 152. Jag tycker hon har blivit tjockare, men inte fölmage utan mer som om hon bara blivit tjockare. Hela hon är liksom rundare. Men det är inte så himla lätt att se hur hon ser ut med all denna päls.

Aha. Du har också en Sawanna. Kul. Jag såg ju förresten i inlägget med alla dräktiga ston att det fanns en Sawanna till. Det är alltså din. Jag skrev aldrig med min där eftersom det bara var renrasiga ston.

Åhh vad det är kul att följa alla magar. Får ta nya bilder på min till helgen då går hon in på 280 dygnet och har nu fått sista abortvirus sprutan, så det börjar ju ändå närma sig med storm steg :)

DSC01055_zps0dbe10b6.jpg
[/IMG]

Fortsätter på skimmeltemat med min donna. Dygn 220 när kortet togs.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Nougat
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
108 313
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 580
Senast: ino_124
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar