Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Jag har fått sagt till mig att mitt föl kommer att bli svart, eftersom både sto & hingst är svarta och utan tecken. Jag hoppas att det stämmer, för detta föl är min blivande parhäst ihop med sin mor :)

Enklast vore om det blev ett sto, då slipper jag greja med kastrering. Men bortsett från den saken så spelar det mig ingen som helst roll vad för kön fölet har, sålänge som det är friskt.

104 dagar kvar nu, bebis lever om där inne i magen :)

Jag har riktigt ångest för hur jag ska göra! Å ena sidan är det inte första gången jag har sto som fölar, å andra sidan vore det ju så himla skönt att veta att proffs tog hand om det hela. Men å tredje sidan lär det kosta nästan lika mycket som hela fölungen kostat....måste ju besluta snart innan det är försent!:crazy:

Jag har bestämt mig!!! Det blir BB för Es del!!!

Det är så kul tycker jag att spekulera vilken färg ens föl får! :laugh:
Brukar tänka att det är lite synd om de som föder upp tex fjordingar, frieser och sådana raser där hästarna har i stort sett samma färg. De missar ju liksom den roliga biten "vilken färg får mitt föl"! :laugh:

Jag blev rätt förvånad när mitt skimmelsto fölade sitt föl e:Cartier (mörkbrun) och jag fick en riktigt röd fux! :eek:
Nu är ju just fux min favoritfärg så det var helt ok.

Nu säger "min" uppfödarexpert tvärsäkert att jag kommer få ett brunt föl den här gången! Hingsten är brun, så vi får väl se!

Håller med om att det är lite enklare med stoföl! Man slipper ju kastreringen! En hingst är ju alltid en hingst, även om den är ung, så det kan ju trassla med uppstallningen om man har otur!

kl

99 dagar till föl :banana:
Jag önskar mig ett mörktbrunt stoföl utan tecken!!!

En Evelinekopia alltså? ;)

Denna gång går det bra med vilken färg som helst på mitt föl! Enda önskningen är att fölisen blir som stoet och större än lilleman som blev för liten för mig!

KL
Oj, här har ni skrivit massor sedan jag kollade sist. Måste hänga med bättre :).
När det gäller färg på föl så önskar jag mig nog inget speciellt. Mamma Sawanna är brunskäck och pappa Marwin är mörkbrun (och verkar bara ge bruna föl) så att fölet får mycket brunt är nog ingen högoddsare.

kl

Idag när jag bytte täcke på min märr så blev jag sparkad av "han där inne" för första gången :D

Jaa, han har varit ganska stillsam hitintills men idag så kom det en "bonk" på min hand :D

En Evelinekopia alltså? ;)

Denna gång går det bra med vilken färg som helst på mitt föl! Enda önskningen är att fölisen blir som stoet och större än lilleman som blev för liten för mig!

Näää inte en Evelinekopia, hon har lite vitt i ansiktet och 3 vita fötter. Jag vill ha en riktigt mörkt brun, svartbrun helt utan vitt :love:

Nånting i den här stilen (fast inga vita fötter då och inte hingst)
diarado_f02.jpg

Sen får hen gärna bli lite mindre än E, hon är eg lite för stor för mig :o

Fast hen kommer att bli världens bästa föl (precis som din) oavsett hur hen ser ut!

*Kl*

Inte ser hon särskilt dräktig ut, men är det tydligt i sättet. Busade runt bra i ahgen idag, men är inte precis smidig när det kommer till att hoppa diken... DÅ ser man att hon har extra vikt att bära.

Planerad fölning i början av april.
DSC_0004_zpsb9670437.jpg

Fast hen kommer att bli världens bästa föl (precis som din) oavsett hur hen ser ut!

Ja visst är det härligt att man älskar dem redan innan de kommit ut! :love:

Håller med dig, hingsten på bilden är ursnygg, gör inget om fölis blir att se ut så! :laugh:

Blir kul att se vad du tycker om ditt föl eftersom kompisen funderade på att betäcka med Diarado. :)

Håller med, Gud vad alla skriver! :laugh:.

*kl*

Igår (lördag) blev det en härlig förmiddags-promenad med min tanta. Idag har hon gått 176 d. ;)

En bild som jag tog under turen:

2zzpbhd.jpg

Här är Spöket på 198 dagar (om jag inte räknat fel på någon dag :angel: )
SAM_1257_zps74b9603e.jpg

Vad tycker ni? SER hon dräktig ut? :crazy:

Jag upptäckte när jag pillade lite på juvret att hon underifrån då är väldigt rund iaf:
SAM_1270_zps6f292b0d.jpg

Det där kallar jag mage! :rofl:

Och bonusbild, för att det var så perfekt ridväder ute idag:
SAM_1266_zps1db518dc.jpg

Idag är kanske tredje dagen sen vintern började som jag gillat vinter. :bump:

Jösses vad lika din och min häst är! :eek:

Kom inte med påståenden utan bevis! Bild, bild! (efter att ha gått igenom HELA tråden och kammat noll) :D

Hunter: Jag greppar efter allt! Hon såg mer dräktig ut från den vinkeln än rakt från sidan, men å andra sidan brukar jag inte glo på henne mage underifrån heller. :angel:
:rofl:

Fina Apple :love:

Hon ser helt klart dräktig ut ;)

Vilken tur! :love:

För min del gör det ju inget om hon inte får VÄRLDENS största hängbuk av dräktigheten, hon har ännu inte fått något föl i Sverige så hon ska ju stambokföras i ASVH via fölmönstringen, och jag hoppas på gröna papper åt fölet. Så hon får ju gärna vara i så bra form som möjligt. :angel:

Men samtidigt tycker jag inte hon ser jättedräktig ut heller, lite rund, HADE ju kunnat vara tjockisrund och inte fölisrund... Men då jag har dålig erfarenhet av fölisrund är det svårt för mig att sätta fingret på. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Nougat
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
108 313
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 580
Senast: ino_124
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar