Nej hennes fjärde föl.Är hon förstföderska? Sådär såg aldrig min ut. Vaxproppar 4 timmar innan fölning ja, men juvret var aldrig så stort.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej hennes fjärde föl.Är hon förstföderska? Sådär såg aldrig min ut. Vaxproppar 4 timmar innan fölning ja, men juvret var aldrig så stort.
Ja jag undrar om hon tänker föla snart. Dygn 315 idag. Snälla Krax, håll dig ett par dagar till. Visa bifogad fil 71797
Det ser ut på juvret som att hon börjat fylla i det lite? Är bilden ny?Hej alla!
Jag har ett sto som konstaterades tom (rektalt) för några månader sen.. Men nu börjar jag bli lite fundersam.. Vad tänker ni när ni ser den här magen? Betäcktes sent, 15 augusti sista gången.
Visa bifogad fil 72042
Hon fyllde även juver för några veckor sen en sväng, försvunnit nu typ. Men jag antog att det hade med gräset att göra? Har bara haft henne ett år så vet inte hur hon reagerar på betessläpp.. kan ju vara supertjock också bara, men hon var defintivt inte så där tjock förra året Hade ju inte koll på hennes juver förra året, men reagerade inte iaf vilket jag gjorde den här gången.. Aja.. den som lever får se
Bilden är någon dag gammal. Var precis ut nu och idag ser hon ut så här:Det ser ut på juvret som att hon börjat fylla i det lite? Är bilden ny?
Det är inte så vanligt att man missar ett 7-8 månaders foster i magen när man rektalundersöker men de kan, vid vissa tidpunkter, ligga djupt i buken och det kan vara svårt att känna.
Skulle också säga att det spelar stor roll om det är en veterinär som är van att känna på ston eller ej.
Svårt att veta när man som du säger inte vet hur det ser ut annars men jag skulle nog be en veterinär komma ut. Skulle inte bli förvånad om hon är dräktig.Så här ser juvret ut idag. Nåååågot ifyllt. Iaf jämfört med mitt andra sto. men som sagt hade inte koll på hur juvret såg ut förra sommaren då hon inte var betäckt då, så vet inte om hon brukar se ut så där.
Visa bifogad fil 72053
Ja lite så jag tänker också.. Väldigt mycket.. å andra sidan... men å andra sidan :P Ska kolla runt lite och se om det finns någon annan veterinär som kan kolla.. Eller om man kanske ska ta blodprov.. Men det har jag hört kan vara opålitligt också..Svårt att veta när man som du säger inte vet hur det ser ut annars men jag skulle nog be en veterinär komma ut. Skulle inte bli förvånad om hon är dräktig.
Om jag inte är helt ute och cyklar ska väl blodprov (för eCG) tas i början av dräktigheten? Men man kanske kan testa för nåt annat sen?Ja lite så jag tänker också.. Väldigt mycket.. å andra sidan... men å andra sidan :P Ska kolla runt lite och se om det finns någon annan veterinär som kan kolla.. Eller om man kanske ska ta blodprov.. Men det har jag hört kan vara opålitligt också..
Om jag inte är helt ute och cyklar ska väl blodprov (för eCG) tas i början av dräktigheten? Men man kanske kan testa för nåt annat sen?
Det var min tanke också.. men eftersom jag redan gjort det så blir man ju lite fundersam... har aldrig fått felbesked tidigare när vi gjort rektal undersökning. Men brukar normalt göra det runt 90 dagar och inte runt 250 som vi gjorde nu (dubbelkollning)..Jag tror du har rätt, är dock heller inte helt säker. Vi använder aldrig det. Det enklaste är nog att ta ut en (helst semin-) veterinär som stoppar in en arm och känner.
Samma dilemma som mej. Hon börjar bli rund och har mjölk i spenarna utan att ha fyllt juvret men svullen ovanför/framför.Det var min tanke också.. men eftersom jag redan gjort det så blir man ju lite fundersam... har aldrig fått felbesked tidigare när vi gjort rektal undersökning. Men brukar normalt göra det runt 90 dagar och inte runt 250 som vi gjorde nu (dubbelkollning)..
Vad spännande! Vi får se om det blir två överraskningsföl då . Eller bara två tjocka märrar :P Har du någon bild på din?Samma dilemma som mej. Hon börjar bli rund och har mjölk i spenarna utan att ha fyllt juvret men svullen ovanför/framför.
Vad spännande! Vi får se om det blir två överraskningsföl då . Eller bara två tjocka märrar :P Har du någon bild på din?
Vad spännande! Vi får se om det blir två överraskningsföl då . Eller bara två tjocka märrar :P Har du någon bild på din?
Ja hoppas kan vi ju
Hon har aldrig sett ut så här tidigare under våra år tillsammans.