Dygn 347. Juvret har gått tillbaka lite. Fortfarande gul mjölk. Lite slappare vulva kanske.
Promenerade med henne igår och idag och juvret blir mindre efter det är min upplevelse. Hon är rätt ovillig till promenaderna och inte alls så sugen så jag tror inte jag ska göra det mer. Men i hagen gör hon inte många knop. Har säkert skrivit det här tusen gånger i tråden redan.
Fortfarande fångest så jag nästan kräks. Rädd att jag ger för lite mat, rädd att jag ger för mycket. Har ju lite puls till och från. Har fått ganska lite mat. Svårt att avgöra hur mycket gräs hon får i sig näe hon noppar. Men mager är hon inte. Men jag vill öka på. De flesta har dräktiga storhästar i tråden gissar jag och där är det väl bara att köra på antar jag. Ger en ordentlig giva halm med nu både inne och ute. Hö 4 ggr/dygn. Men inga stora mängder, men hon får rätt antal kilo förhållande till sin vikt. Men jag ökade på lite idag. Vill få bort den jäkla pulsen helt! Vill ha 15 grader och mulet väder nu.
Inbillar mig att hon är tom eftersom inget händer. Ringde veterinären idag som kommer ut i morgon och kollar på henne. Kanske avbokar tiden, det var okej för veterinären sa hon. Hon var väl rätt säker på att hon var dräktig efter min beskrivning av mjölk och att jag sett fosterrörelser. Nu var det några dagar sen dock.
Vill gråta. Orkar inte oroa mig mer. Det tar knäcken på mig. Nästa vecka jobbar jag massor och det ska väl bli rätt skönt. Fokucera på en häst dagarna i ända som det inte händer ett dugg med gör mig knäpp.
Skulle hon vara tom betäcker jag inte om. För mycket oro.
Blir avundsjuk på alla som skriver att de blivit överraskade med ett föl i hagen. Lär inte hända här. Svårt att se hur det skulle hända.
Senast ändrad: