Idag är vi på dygn 342. Mjölken var idag gulaktig i färgen. Som utspätt kiss. Klibbig. Innan var den genomskinlig. Kanske går det framåt?
Juvret var dock mindre idag. Spenarna lite större och har blivit lite mer svullna. Men generellt sett år det ingen större skillnad på juvret nu mot för två veckor sen.
Idag fick hon flytta in i gamla vinterhagen igen där kompisarna betat ner. Jag år fullkonligt livrädd för gräset nu när värmen kommit efter två dagars spöregn. Hon tenderar att få lite nacke och den är en antydan till hård. Ingen stor hård fångnacke men som sagt hon brukar vara känslig för gräset. Får lite puls i kotorna till och från när det är varmt. Aldrig haft fång men skulle jag släppa henne på det sättet många andra gör så skulle hon nog vara i en stor riskzon för att få det.
Visa bifogad fil 70465
Fin i hullet annars. Magen döljer hon ibland bra på vissa bilder. På andra ser hon enorm ut. Inga andra depåer tycker jag. Svårt att veta hur mycket man ska fodra på nu när det kommer gräs. Alla jag pratar med säger att man ska fodra på. Men jag vågar inte riktigt lyssna på det. Hon får hö 4 ggr/dygn och nu när det är helt nedbetat grs och hon bara får gå och noppa får hon såklart mer. Men jag ger henne inte extrema givor. Ser man till gravida människor så krävs det inte mycket extra mat för att man ska få ett välskapt barn.