Dräktiga ston 2020/2021

Misstänker att mitt sto blev dräktigt trots allt förra året. Hon gick på fribetäckning från maj till 1a veckan i augusti, då åkte hon hem. I såna fall sen fölning för henne. Jag undrar om era dräktiga ston har haft besvär med insekter på juvret? Endast mitt sto har det hos oss men har aldrig haft det tidigare under våra år tillsammans. Kallblodstravare 💖

Bifogade filer

• Screenshot_20210604-141132_Video Player.webp
    Screenshot_20210604-141132_Video Player.webp
    208,4 KB · Visningar: 90
Här är en bild till på pållan. Hon var tom på ul 10/7. Så antingen om det kan ha missats eller tog sej på brunsten innan hon åkte hem kanske.. det visar sej väl 🙂

Bifogade filer

• Screenshot_20210604-141116_Video Player.webp
    Screenshot_20210604-141116_Video Player.webp
    218,7 KB · Visningar: 79
Mitt djur håller mig på nålar 😅
Juvret inte alls färdigt, men hon är så orolig om nätterna så jag törs ju inte chansa direkt. Nu vankas det av och an, skrapas ett djupt hål i bädden, sover lite, äter lite, vankar, gäspar, gräver.. osv
Kan bli en lång vaka detta 😴

Efter drygt 3 v med galet mycket förvärkar av och till, med en rejält irriterad och besvärad dam, så var natten som gick väldigt väldigt lugn. I morse var juvret fullt.
Redan förra året vid betäckning sa jag att jag önskade mig en fyrbent födelsedagspresent (fyller år imorgon), vad tror ni? Verkar inte helt omöjligt va? :)✊

juver 210614.webp

Efter drygt 3 v med galet mycket förvärkar av och till, med en rejält irriterad och besvärad dam, så var natten som gick väldigt väldigt lugn. I morse var juvret fullt.
Redan förra året vid betäckning sa jag att jag önskade mig en fyrbent födelsedagspresent (fyller år imorgon), vad tror ni? Verkar inte helt omöjligt va? :)✊

Visa bifogad fil 71718
Oh! Ser inte ut att vara långt kvar där inte! :love: Jag ser löjligt mycket fram emot ditt föl, haha! Har följt Rozalie sen föltiden så det känns ju som att man känner er "på riktigt". :D

Oh! Ser inte ut att vara långt kvar där inte! :love: Jag ser löjligt mycket fram emot ditt föl, haha! Har följt Rozalie sen föltiden så det känns ju som att man känner er "på riktigt". :D
Eller hur, känner samma :D

Nu ser det lugnare ut här igen, så vi får väl se om den behagar titta ut i natt, hoppas, men tror inte riktigt att den är redo.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 259
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 637
Senast: Karro-Lina
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
985
Senast: Piaff
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 446
Senast: Masqueradee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Nyårstråden
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Secret Santa 2024