Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Jag hoppas det blir ett svart sto med stjärn eller strimbläs.

Men jag får väl en hingst som skimmlar av bara för det...

Kl
Mamma mörk brun med stor bläsoch 3 höga vita strumpor. Pappa svart med mycket vitt :-)
Jag hoppas på ett nätt sto. Svart med stor bläs och 4 vita strumpor <3

Sist betäcktes hon med akribori, ut kom en svart hingst med liten strärna, inga vita ben. Så hoppas på mer färg nu :) vill inte ha en likadan som storebror a han fick tas bort förra våren :( ägaren lider fortfarande av förlusten och det vore faktiskt hemskt om det kom ut en kopia:/

Mamma Britta skimmel e Cardento o Pappa Daquar CC e. Diarado brun m 3 vita sockar o nåt lite vitt i ansiktet.

Jag hoppas på skimmel-sto eftersom jag vill sälja Britta till ridning men jag kommer att få brun hingst som ska ridas in o säljas efter breeders isåfall!:)

kl

Mamma Molinna isabell med stjärn, strimma och snopp, pappa Floricello mörkfux, vita halvstumpor bak, vit kota ena fram.

Jag hoppas på ett isabellsto, gärna med mammas tecken! Gör inget om hon har någon häftig mörk nyans :D

Men det blir väl en fuxhingst bara för att :p

Jag (och tyvärr alla andra med) tror att det är en hingst därinne, en stor fuxhingst utan tecken på huvudet och två halvstrumpor bak om jag får gissa.

Eftersom att både stoet och hingsten är fuxar så vet jag att det är en fux om inte seminstationen har gjort fel.

Det jag vill ha är ett mörkt fuxsto med stor stjärn och en pussfläck på mulen med fyra vita kotor (är inte så förtjust i höga tecken)

Jag kommer absolut inte bli ledsen vad det än blir men ett sto vore önskvärt så att jag kan föra stoet vidare. ;)

Jag vet också att jag får fux :) Troligen ljus som mamma (mer guldig än röd) eller mörk som pappa. I övrigt hoppas jag på samma som dig ungefär! Kan tänka mig högre tecken och en bläs. Men lär troligen hamna på rätt lite vitt då både pappa och mamma har ont om varan.

men allra mest hoppas jag på ett sto :love:

Jag vet också att jag får fux :) Troligen ljus som mamma (mer guldig än röd) eller mörk som pappa. I övrigt hoppas jag på samma som dig ungefär! Kan tänka mig högre tecken och en bläs. Men lär troligen hamna på rätt lite vitt då både pappa och mamma har ont om varan.

men allra mest hoppas jag på ett sto :love:

Då hoppas vi att våra ston tänker likadant då :) Benen spelar inte så stor roll, men det är fint med jämna tecken, som inte går över "lindorna" när man har det.

Mitt sto ser ju ut precis som A-Dur förutom nosbläsen, så jag tror att jag kommer få en klon :D:o

Mamma skimmel med snopp och stjärn (även om den inte syns längre) pappa Balougraph med mycket härliga tecken!

VAD SOM HELST bara det inte blir en skimmel! Jag skulle nog helst vilja ha en hingstunge, men inte blir jag ledsen för ett sto heller.
Gladast för fux eller svart. (TROR att stoet föddes svart...) Och helst mycket fina vita tecken! :love:

Så jag får nog ett skimmelsto. :mad:

Men tänk om den får Apples fina skimmelfärg :love:

Verlin, ja värst är nog tre ojämna eller hackiga. Riktigt höga kan jag tycka är charmigt men nåt mer än en liten vit bakkota kunde vara kul..
mest nyfiken på vilken fuxfärg det blir.. brukar ta ett par år att visa sig.
och storleken, räka eller brontosaurus?

Jag gissar på en räka till hingstunge med massor av fart i benen! :D

.. tror den lille har en del vitt i ansiktet iaf, bläs eller stor stjärn.

KUL att läsa om allas förhoppningar! Självklart blir man glad oavsett kön och färg bara ungen är frisk, men man måste ju få önska :)

Kastat föl 2013

Min kompis häst heter Pia-Lotta har kastat sin föl och föl är efter Robin Zs son Ronaldo Z. Jättetråkigt att någon ston har kastat föl.

Verlin, ja värst är nog tre ojämna eller hackiga. Riktigt höga kan jag tycka är charmigt men nåt mer än en liten vit bakkota kunde vara kul..
mest nyfiken på vilken fuxfärg det blir.. brukar ta ett par år att visa sig.
och storleken, räka eller brontosaurus?

Jag håller med dig fullt ut där, jag vill ha fyra vita ben (så att man är säker på att få mugg på något litet ben i alla fall;) ) Detta sto, som själv är mörkfux har blivit betäckt med två olika bruna hingstar, en svart och en gulbrun, fölen som har kommit ut har alla varit bruna :D Men denna gång ska hon inte lyckas missunna mig en liten fux för då :devil:

Apropå det där med att det tar några år för färgen att visa sig så undrar jag hur id-kontrollanterna resonerar kring det, när de sätter vissa föl som mörkfux, andra som svettfux och sedan vissa bara fux. Alla ser ju i princip nästan likadana ut. Kollar jag på C som föl så var hon väldigt ljus, men hon blev reggad som mörkfux som föl.

Jag tror att min kommer att vara ganska krallig i kroppen, i alla fall om det är en hingst.

Min kompis sto heter Rocket Queen Ridge är svartbrun med str och snopp och pappa är mörkbrun med str.
Min kompis vill ha stoföl bli svartbrun med bläS.

man får säga till dem att fölet är MÖRKT!! om man ska få in det i passet.
jag och Charlottee står i ett fuxstall :D och har tio nyanser av fux.
även charlottees bruna sto får fuxar trots brun pappa så vi är vana vid
fuxfärgade ungar. Man ser på dem om de blir mörka, frågan är bara hur mörka.
Vissa, som charlottees 11a var tydligt mörk som föl men vi hade ett briarsto som inte mörknade förräns vid 2-3 års åldern. Nu som vuxen är hon supermörkpå vintrarna, hade man aldrig kunnat tro om henne som föl.

är den dessutom brun får du den i julklapp ;)

Floricello är rätt stor och Florencio har +2 på blup i mankhöjd men mitt sto har inga stora föräldrar så vem vet..

Iår hoppas jag på ett mörkbrunt stoföl gärna med en strimbläs och något vitt ben :d.

Mamma är mörkbrun utan några tecken (förutom lite vita hår på manken), Pappa är brun med vita hår i pannan och en vit bak kota.

Så får hoppas att lite vitt kommer från fölets farmor som är brun med bred bläs + 2 vita halvstrumpor bak. ;)

Men bara föratt så får jag väl en hingstunge iår igen som bara är brun utan tecken :grin:.

Nåja, blir nöjd med vad som helst bara fölis är frisk o kry,denna fölungen kommer stanna hos oss oavsett kön och kommer bli stoets sista avkomma, SÅ snälla hästgudar och mamma häst: GE mig ett STO! :banana::bow:

*kl*

Idag har hovis kommit ut så nu går hon med snösula + brodd fram o oskodd bak (testar och ser hur det fungerar,om det ej funkar så skickas skor såklart på igen :idea: )

Lite halvtaskig bild på tanten från idag:

ozlz6.jpg

man får säga till dem att fölet är MÖRKT!! om man ska få in det i passet.
jag och Charlottee står i ett fuxstall :D och har tio nyanser av fux.
även charlottees bruna sto får fuxar trots brun pappa så vi är vana vid
fuxfärgade ungar. Man ser på dem om de blir mörka, frågan är bara hur mörka.
Vissa, som charlottees 11a var tydligt mörk som föl men vi hade ett briarsto som inte mörknade förräns vid 2-3 års åldern. Nu som vuxen är hon supermörkpå vintrarna, hade man aldrig kunnat tro om henne som föl.

Då ska jag be min väninna som är id-kontrollant att rita av min häst, så kan man vara petig utan att skämmas! :p

En nytagen bild på C, så här ser hon ut på vintern.

IMG_0993.jpg

Senast ändrad:

Men jag har ju Apple själv, jag behöver inte en till viting, jag vill bara slippa ha en till vit häst, jag har aldrig haft något annat! Ponnyn var också skimmel! :crazy:

Åh gud, drömde att hon fölade, FIN brun hingstunge blev det, jättelätt att hantera från början. Föddes en månad för tidigt men var stor och stark. Jag tar det som ett gott tecken! :cool:

Herre min je vad ni skriver :laugh: måste nog gå in oftare och läsa.

Ang färg så tror jag min blir brun i någon nyans utan tecken, mamma häst är fux med lite vitt i pannan, och har en hel del brunt bakom sig. Pappa häst är mörkbrun utan tecken, även där brunt bakom sig. Vill helst ha ett sto föl, men som sagt bara den är frisk och kry.

Den lever rövare i magen i alla fall :D hoppar och guppar varje kväll när jag står och känner, T gjorde en riktig ko spark häromdagen och träffade mitt knä, inte skönt men hon är förlåten för det :p Hon är på 213 d idag.

Jag får borsta och klämma, känna överallt, men ve när täcket kommer fram, då åker öronen bak och tänderna klapprar så man tror hon har löständer :cool:
Sen blir hon sitt trevliga jag igen :D

Ang det här med kastningar.. finns det några tecken att gå på? Tänker mest på att hon är sydd, inget stort "hål" att prata om, och definitivt inget som en fölunge kan komma ut ur :o Sen har jag upptäckt att hon är inte sydd ända upp till anus, utan det är en liten glipa mellan anus och där stygnen börjar, inte mycket men några millimeter.
Ni som har sydda ston har ni kollat om det är sytt ända upp? Tänkte mest på om vet gjorde så med tanke på om hon skulle självspricka vid fölning så spricker hon ju inte hela vägen upp, utan då spricker ju endast det som är sytt?

Fy vad många tankar som snurrar runt, drömmde härom natten att vid insläpp så stannade hon utanför sin box, lyfter på svansen och där ser jag en mule och framben, springer fram och försöker putta in den igen samt skriker på sambon. Och vaknar av att sambon ruskar på mig och frågar varför jag skriker på honom :p :o

Jag kommer få en mörkbrun (svart med orange näsa) hingst bara för att jag tycker det är den fulaste färgen och helst vill ha ett sto... :devil:

Det känns lite så, att det inte är otroligt att man får det man är minst sugen på.

Jag vill helst ha ett sto efter första stoet, drömfärg i kombinationen är en silversvart skimmel.
"Sämst" vore en hingst, färg osäkert, alla har sina för och nackdelar så där vet jag inte.

Från sto två vet jag inte vilket kön jag önskar. Färg finns många roliga möjligheter, men kom på häromdagen att en fux eller isabell kanske vore skoj för då vet jag att båda föräldrarna har fuxanlag. Av fux och isabell gillar jag oftast isabellen mera. Men, å andra sidan finns flera andra trevliga kombinationer. "Sämst" vore nog en helbrun, eller om jag får en med för mycket vita tecken - då kan fölet inte registeras inom sin ras. Pappa har inte något vitt, men mamma har lite och på en fux blir ofta tecken större än på en brun. (Och ja, för att få veta färgmöjligheter går det ju också bra att gentesta, får väll göra det någon gång...)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Nougat
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
108 313
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 580
Senast: ino_124
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar