Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Oj vad ni skriver :D jag hinner inte med!

Kl

Mitt sto har idag gått 224 dygn :) så även jag kan ha nedräkning ;)
Vet dock inte hur många dygn jag ska räkna med att hon går, 320, 325, 335? Hur räknar ni?

Dax för en sån här tråd kanske??

Grandezza e.Grannus-Carprilli, dräktig med Corlensky G, idag på 96d..

2vcz0vd.jpg

Först nu inser jag hur stor Dezza har blivit... :eek:

*kl*

Min häst är på 209 dygn idag, så om jag räknar med 330 dygn är det 121 dygn kvar!

Så här ser hon ut i dagsläget:

profil_zps5483782b.jpg

Och så här såg hon ut i somras:

IMG_0254_zpsab73b1a5.jpg

Jag tycker verkligen att man börjar se skillnad nu, så roligt!

Tack för alla svar! Då ska fölet komma 13 april :)

Är det bara mitt sto som är fruktansvärt grinig?! Hon har blivit en riktig drake. Jag får inte ta henne på magen knappt och att knäppa täcke är inte så uppskattat. Sadel är bara att glömma... ;)

Tack för alla svar! Då ska fölet komma 13 april :)

Är det bara mitt sto som är fruktansvärt grinig?! Hon har blivit en riktig drake. Jag får inte ta henne på magen knappt och att knäppa täcke är inte så uppskattat. Sadel är bara att glömma... ;)

Min är också en drake, men mest mot de andra två hästarna! Hon var väldigt surig när man tog på magen och under den när man försökt känna sparkar, men det har lagt sig nu och hon har kommit fram till istället att det är dunder skönt att bli kliad i ljumsken och innan för låret! Det fick man absolut inte göra innan. Men det svänger fram och tillbaka med humöret tycker jag. Drake ena sekunden, lamm andra sekunden! :)

Mitt sto är en riktig liten :devil: Behöver bara visa täcket så åker öronen bakåt och ser ut som en eldsprutande drake, får passa sig noga när man skall knäppa fast allt, men så har hon varit ett bra tag nu. Men när allt är klart vill hon mysa och är sååå snäll, tills man drar täcket till rätta :cool:

Håller med om att tråden verkligen fått liv, mitt sto är på 192 dygn nu och har fått en riktig fin mage, sen måste jag bara ha handen under magen varje kväll och känna fölis dansa runt en stund :love:

Tack så jättemycket!!
Nej du, dom benen är tillräckligt långa... :P

Jag kommer förresten gärna ner och rider lite om du vill, men det får bli först om ca två veckor då jag åker till Stockholm imorgon och stannar där tills den 7de januari! :)

KL

Nu har mitt Cardento sto gått drygt 200 dygn o blir bara snällare o trevligare för varje dag! Som en ombytt hand med andra ord...:D Men nu har jag en fråga, ger ni era Selen tillskott? Förr gav man alltid Tokosel här i mina trakter men det är ju Selevitan som gäller nu har jag förstått. Någon som har en åsikt?

Smutsig men lycklig!:D
Britta200dgr_zps5787f366.jpg

KL

Nu har mitt Cardento sto gått drygt 200 dygn o blir bara snällare o trevligare för varje dag! Som en ombytt hand med andra ord...:D Men nu har jag en fråga, ger ni era Selen tillskott? Förr gav man alltid Tokosel här i mina trakter men det är ju Selevitan som gäller nu har jag förstått. Någon som har en åsikt?

Smutsig men lycklig!:D
Britta200dgr_zps5787f366.jpg

Fin hon är! :D

Min kära mamma som praktiskt nog är veterinär gav mig en hink med pulver i en dag och sa "Ge henne det här enligt anvisningarna.", det var selen i den. Hon har förlöst alldeles för många ungar som inte kommer upp på benen som de ska pga att gräset här uppe har så låga halter med selen.

Men jag har ju varit där också :), har ju väntat lika länge :) började tidigt då vi aldrig såg några tydliga brunster! Men efter ett par dejter med grannens hingst så var hon igång och lika bra att köra på då ;)

Jo det är klart. :D

Vi började också tidigt, tog sig på första försöket gjorde hon också och jag förväntade mig ett Mars/April-föl, icke sa stoet! (resorberade), andra försöket vägrade hon släppa ägget när hon skulle och drog över tiden 2 veckor, tog sig inte, bäsen hon har i magen nu var tredje försöket. :mad:
Man ska få känna att man lever! :rofl:

Jag kan vänta ett år till bara hon har en frisk och kry unge där inne! :p

Jag räknar också 330, iår fölade hon på 328 med hingstfölet :laugh:

Så min är beräknad till 23 juni :idea:

Men GUD vad praktiskt med en mams som är veterinär!:D Varför har inte jag det??? Har också hämtat ut min Selevitan burk nu och om jag förstår saken rätt så är det 2 mått/månad som gäller?

Börjar ju tro att min häst inte är dräktig när jag ser era jättemagar :confused: iofs är pållan 172mkh, kanske har lite mer plats för föl till en början? :D dygn 210!

Min dam är SÅ kärvänlig, och lugn. Står och solar och äter typ. Och än mer svårfotad än vanligt eftersom hon heeeelst ska sitta i mitt knä :rofl:

Snurrar runt
593ee52afe9c3c4696063a10066e05d3_zps1979f6b6.jpg

Vad ska man säga... Tror hon gillar mig? (Nog fan det efter 7år tillsammans)
998569659bb9c6a3f196ddbc18706074_zpsd96b20f4.jpg

Ja, det är en bula där :) hennes normaltillstånd är mer vinthund, men pampig är hon som mer krallig. Underhåller sig för tillfället med piaff och piruetter på våra skogsluffarturer barbacka... Bara att hålla i sig och fnissa, jag får vara glad att hennes skada inte dämpat humöret på na iaf :angel:

Men GUD vad praktiskt med en mams som är veterinär!:D Varför har inte jag det??? Har också hämtat ut min Selevitan burk nu och om jag förstår saken rätt så är det 2 mått/månad som gäller?

Haha, sjukt praktiskt faktiskt! Hade varit ännu bättre om hon varit mer inriktad på hästar, men nu ska man inte vara petig. :angel:
Kommer inte ihåg vad det jag har heter, men min är antingen ett mått/vecka eller 2 mått/varannan vecka. :p
Ska kolla på burken imorgon i stallet!

Ha, ha, det är ju alltid kul att du kan ge veterinärerna en glad dag när du ringer och vill ha tid till katten! :D
Det vore ju ett kul namn på en häst ju! Och det skulle säkert fnissas i fler än en domarkur när speakern läser upp hästnamnet! ;)

Då kanske Eveline och Espoirs föl blir låtsastvillingar! :D

Jag ska fuska den här gången också, mitt sto ska åka till BB, jag törs inte fixa fölningen själv. :o

Blir kul att låna ut magen på pållen, det är så kul med föl! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Nougat
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
108 313
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 580
Senast: ino_124
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar