Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Köpte ett Amigo stalltäcke igår till min. Gjordarna räckte inte runt!!!!! :eek:

Finns det mamma-täcken????

Tror inte det! Jag har ett 100 grams Three crown. Uppsattar det som om de ha långa jordar! Inga problem för min ännu och mycket att dra ut fortfarande!

Tack för tipsen, hade liksom för mig att Horseware var rymliga med :crazy: Köpte alltid såna förr när jag hade en JÄTTEHÄST.

Kanske går att förlänga gjordarna på något sätt med nåt elastiskt...

Tack för tipsen, hade liksom för mig att Horseware var rymliga med :crazy: Köpte alltid såna förr när jag hade en JÄTTEHÄST.

Nja inte gjordarna, men rymliga i bogen;)

Det går köpa förlångare till HW täckerna.

Haha den jättehäst var hög men inte fet :p

Får väl skaffa såna förlångare :crazy: tjockhäst!

Hoppas du hittar ett större täcke, jag har också fått spänna ut mag-gjordarna mycket nu ;).

*Kl*

j8jlv5.jpg

En bild på min tant och (på ryggen sitter min mamma) hon har idag gått 153 d. :D De red ut på en liten skritt-tur,sedan så har hennes ena svarta boots försvunnit,antagligen ligger den i hagen,ska leta reda på den,men under tiden får hon vara rosa på ena hoven ;)

Senast ändrad:

jag hade en elastisk gjord när loppan väntade föl då den på täcket inte räckte runt magen funkade för mig lycka till :)

Jag har testat med en elastisk gjord på ett annat urväxt täcke men det kasade - spände antagligen inte åt tillräckligt hårt..får testa igen och snörpa åt hårdare :devil:

Ja för stor häst funkar ju bättre än för liten, helt klart! :laugh:
Det är ju skillnad på stor häst och stor häst också! Är det en häst som har långa ben och är hyfsat ädel modell är den ju inte storriden, och då behövs det ju inte "4 meter ben ryttare" heller.

Min förra gammelpålle var bara 168cm över havet, men han var mer än lovligt storriden, tungriden och lite byggd i nerförsbacke. Funkade fint med störlånga mig! :D

Flexible heter väl den lille hästen som går svår hoppning? Och hans ryttare är ju egentligen för lång men de rider ju ändå svår hoppning.

Dock så kan inte jag rida "småhästar", får inget vettigt gjort när hästen liksom slutar vid knäna! :crazy:

Lampan och Köttfärs?! :eek: :D

Min pålle är beräknad till 19 april. Känns låååångt dit! :p

Man vet aldrig, kanske blir det Diarado nästa gång för mitt sto, kompisen ska ju betäcka och har kollat på honom. :laugh:

Cabachon var också en jag sneglat på. Och kommer jag att betäcka om min snöboll snart så är jag väldigt sugen på Heartbeat.

kl

Nu är jag nere på tvåsiffrigt, 99 dagar kvar! :banana:
Räknar iofs på 320 dagar, men jag kör starten därifrån, bara hon inte får innan så är det OK. Har man osis går de ju ett år :cool:

Din är inte heller jättesmal ;) :D

Hur kan dom vara så tjocka redan?? "The little one" därinne är ju inte så stor än :confused:
Mina ston var iofs lite tjocka redan innan seminering :angel: PS veterinär på Flyinge försökte banta dem när de stod där men de blev bara tjockare :p

Lampan och Köttfärs?! :eek: :D

Min pålle är beräknad till 19 april. Känns låååångt dit! :p

Man vet aldrig, kanske blir det Diarado nästa gång för mitt sto, kompisen ska ju betäcka och har kollat på honom. :laugh:

Cabachon var också en jag sneglat på. Och kommer jag att betäcka om min snöboll snart så är jag väldigt sugen på Heartbeat.

Jepp! :D Kul varje gång någon ska till veterinären "- Vad heter katten?" " - Köttfärs" Inte alltid att den på andra sidan luren kan hålla sig trots att dom torde hört det mesta i namnväg. Skulle jättegärna döpa ett föl till "Fiskb-Ulla" men den kan bli svårsåld :angel:

Ohh, då kan vi nästan vaka tillsammans :) beräknad fölning här 4/28!
Så du lånar ut din märrs mage nästa år?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Nougat
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
108 313
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 580
Senast: ino_124
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar