Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
GOD JUL på er alla!
(Dock inte på något dräktigt sto)
Vad lik han är sin mamma!
Vilka fina bilder!
Och vilken fin häst! Jag har också en snöboll som blir tjockare och tjockare!
Vilka sötnosar både fyrbenta och tvåbenta :-)
Hennes avkomma var jättefin! Hoppade väldigt trevligt!
Ett elände det här med storlek på avkommorna, tänk om man kunde välja!
Mitt dräktiga sto ska få sitt andra föl, hennes första föl har jag också fött upp, äger honom än, han blir 2 år nu. Jag är 179cm lång och behöver ju ha en häst runt 170cm, men min lille pålle kommer bli liiiten! Mätte honom för någon månad sedan och då var han inte ens 160cm!
Han skulle passa mig perfekt på alla sätt, men jag måste ju tyvärr sälja då han kommer bli alldeles för liten för mig!
Hennes avkomma var jättefin! Hoppade väldigt trevligt!
Ett elände det här med storlek på avkommorna, tänk om man kunde välja!
Mitt dräktiga sto ska få sitt andra föl, hennes första föl har jag också fött upp, äger honom än, han blir 2 år nu. Jag är 179cm lång och behöver ju ha en häst runt 170cm, men min lille pålle kommer bli liiiten! Mätte honom för någon månad sedan och då var han inte ens 160cm!
Han skulle passa mig perfekt på alla sätt, men jag måste ju tyvärr sälja då han kommer bli alldeles för liten för mig!
Visst är det spännande med första fölet!
Söt luddboll du har!
Min Cartierunge är mitt första föl.
Vill du ha bra temperament och tycker det är ok med lite mindre modell häst så är ju Cartier inget dåligt val! De flesta man hör talas om säger att deras Cartierungar är grymt bra i skallen! Tyvärr har väl inte avkommorna presterat några stordåd på 3-års och sådant, men för en hobbyryttare som mig så är ju inte målet 1,50 klasser ändå känner jag.
Nu med föl nummer två har jag blivit lite "modigare", nu har jag valt en hingst där de som kan säger att stammen är lite vassare. Men i och med att mitt sto är så grymt snäll, trevlig och vänlig så vågar jag prova.
Du ska se vad kul det blir för dig nästa säsong, då kommer alla utskick från hingsthållare, det kommer stå "kära uppfödare" och liknande! Och för en avelsamatör som mig var det STORT, mycket STORT! Och så har jag fått julklort från seminstationerna där min häst seminerats! Vad fjantig man är egentligen!
Nä någon ponny bör du ju inte få!
Jag minns när jag var och kollade på en hoppträning för ett par år sedan. In kom en tjej i din längd, jag gissar att hon var runt 160cm lång. Med sig hade hon en kuse som var MINST 175cm!
Man såg att alla som satt i hörnet i ridhuset nog tänkte samma sak, varför denna kombination?! Till slut säger en kille "men du, har du inte en väl stor häst?!"
Tjejen vänder sig om med lätt lidande blick och säger "jag har fött upp honom själv, och jag valde ju en hingst som alltid ger smått".
Dock var det ridmässigt en duktig tjej, hon red sin jättehäst så fint!