Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Jag läser till veterinär och har lärt mig att man ska klippa upp sydda ston i samband med fölningen. Jag skulle inte vänta tills jag ser mulen, men klippa när man ser att stoet förbereder sig för fölning. Man syr ju för att undvika infektion i vagina och livmoder, så att låta hästen gå uppklippt i 4 veckor som någon skrev låter ju inte särskilt bra.

Som sagt, skrev bara vad vet sa till mig!

Eveline gillar terräng

sahrendorfcicjuly08-1.jpg

Inte dressyr

Merafrvnd.jpg

:D

:D :D

Ja alla har vi ju våra favoritgrenar! ;)

Hennes första föl verkar ju ha blivit riktigt bra, han går väl 1,40?

Jag inte heller så där överförtjust i dressyr :angel: lägg ihop det med en riktigt smart häst som gör sitt bästa för att komma undan (efter att startsignal givits, då visste hästskrället att jag inte kunde komma åt henne längre :devil:) så blir resultatet inte i topp...Den här videon är ganska representativ för hur det brukade se ut :grin: Det finns monster i gräset jag lovar!!!! Å andra sidan så har jag kunnat åka med i **-ig terräng där min smarta häst läst hinderkomplexen och gjort det enkelt för mig :bow: Så jag har haft mycket roligt med den hästen även om jag velat strypa henne ibland :devil:

Jag vet att avkomman har placeringar i 145 och startat några 150 men inte placerat sig. Så han får väl anses som en hyffsad avkomma även om det inte blev en 160-häst.

Liiite tålamodsprövande när pålle bestämmer sig för att byta håll i ett dressyrprogram! :crazy: :D

Jag minns Eveline som en känslig häst i vissa lägen även om jag inte tycker hon var nervig på något sätt.

Har hon tävlat klart och det blir avel på heltid nu? Jag som inte ska betäcka om min häst har redan nästa hingst klar! ;)

Håller tummarna du får ett fint föl! :laugh:

Om allt går bra nu med fölning 2013 så är tanken att hon ska betäckas om så ja, hon har tävlat klart. Synd eg på en fräsch villig häst men du kan ju inte göra båda (om du inte badar i pengar och gör embrytransfer).

Tack för att du håller tummarna :D du har inget hingsttips till mig för nästa år :angel:

Sent i gårkväll när jag natta hästarna infann sig julstämningen! Snön yrde runt stallknuten och hästarna tugga hö. På radion sjöng Jussi Björling "O helga natt".

GOD JUL ALLA!

IMAG0015-1.jpg

Nu såhär på julafton är min donna på 171 dagar, äter som en tok och börjar ÄNTLIGEN se lite mindre mager ut. Sen dag 60 har hon varit helt tokig i mat, och varit tunn oh så tunn, men nu så! Har lite mer buk än hon brukar också, så hoppas krabaten finns kvar sen 80-dagars kollen och mår bra. ^^

Holsteiner e. Atlet Z - Lord
dräktig med Balougraph.

1v2-5.jpg

5v2-1.jpg

Jag är ju avelsnybörjare, men jag återkommer med hingsttips om jag blir enormt nöjd med min kommande fölunge! Då kanske jag rekommenderar Cosmeo till höger och vänster! ;)

Vilka fina bilder! :)

Och vilken fin häst! :laugh: Jag har också en snöboll som blir tjockare och tjockare! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Nougat
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
108 313
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 580
Senast: ino_124
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar